28 / 12 / 2024

TTNET, Türk Telekom, Vodafone, Turkcell ve Avea'dan Soma duyarlılığı!

TTNET, Türk Telekom, Vodafone, Turkcell ve Avea'dan Soma duyarlılığı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Manisa' nın Soma ilçesindeki maden kazası sonrasında bilişim sektöründeki işletmelerin, bölgedeki vatandaşlara yönelik iyileştirici düzenlemeler yaptıklarını ifade etti...




Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Soma'daki maden kazası sonrasında bilişim sektöründeki işletmelerin, bölgedeki vatandaşlara yönelik iyileştirici düzenlemeler yaptıklarını bildirdi.


Elvan, yazılı açıklamasında, Soma'daki maden kazasında hayatlarını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır, yaralılara da acil şifa diledi.


"Ülke olarak acımız çok büyük" ifadesini kullanan Elvan, herkesi derinden üzen kaza sonrasında, bilişim sektöründe sabit ve mobil alt yapısı bulunan işletmelerden bölgedeki vatandaşlara yönelik iyileştirici önlemler almalarını ve düzenleme yapmalarını istediklerini kaydetti.


Tedbirlerin artarak devam edeceğini ümit ettiğini bildiren Elvan, bilişim sektörü temsilcileri tarafından alınan tedbirler hakkında bilgi verdi.


Elvan'ın verdiği bilgiye göre TT/TTNET tarafından alınan önlemler şöyle:


"Bölgedeki olası arıza gibi durumlara hızlı müdahale için Manisa'dan gelecek çağrılar, Çağrı Merkezine yönlendirildi ve önceliklendirildi. WiFi hotspotları ve ankesörlü telefonlar ücretsiz kullanıma açıldı. Bölgede çalışma yürüten görevliler ve medya mensupları için ayrıca 7 mobil WiFi cihazı bölgeye sevk edildi. Hayatını kaybeden vatandaşların ailelerinin ödenmemiş TT ve TTNET faturaları iptal edildi. Bu ailelerin önümüzdeki 1 yıl boyunca ev telefonu ve interneti ücretsiz olarak sağlanacak. Ayrıca Soma ve Kırkağaç'taki abonelerin tamamına tahsilat konularında esneklik tanımlandı."


Türk Telekom tarafından alınan önlemler şöyle:


"Kazadan etkilenenler ve yakınlarının eski borç ve borçların takipleri iptal edildi, geçmiş borçları silindi, 12 ay telefon ve internet kullanımları ücretsiz hale getirildi. Bölgeden gelen çağrı merkezi aramaları öncelikli ve VIP hizmet kapsamına alındı."


Avea tarafından alınan önlemler şöyle:


"Bölgedeki kullanıcıların hesaplarına 100'er dakika, 500'er MB internet tanımlandı. Fatura sürelerine erteleme verildi. Çağrı merkezlerinde bölgeden olan aramalara öncelik verildi. Bölgeye mobil şarj üniteleri hizmet etmek üzere gönderildi."


Vodafone'un aldığı önlemler de şöyle:


"Bölgede kesintisiz iletişim sağlanması için  6 adet mobil baz istasyonunu bölgeye yönlendirdi. Bölgedeki network kapasitesi hem konuşma hem internet kullanımı olarak artırıldı. Tam donanımlı 22 kişilik teknik ekip bölgede destek veriyor, bölgedeki network durumu anlık olarak izlenmekte ve gerekli ek tedbirler alınmaya devam ediliyor. Soma maden bölgesindeki abonelere ücretsiz 1 ay geçerli her yöne 100 dakika konuşma yüklendi ve aboneler SMS ile de bilgilendirildi. Borcundan dolayı hattı kısıtlanacak abonelerin kısıtlanma aksiyonları bir ay ötelendi. Çiftçilere yönelik eğitimler için düzenlenen Çiftçi Tırı, Ücretsiz İletişim İstasyonu olarak yeniden organize edilerek bölgeye yönlendirildi.  Bu tırla vatandaşlara ücretsiz telefon, SMS, İnternet ve şarj hizmeti sunulacak. 4 adet mobil baz istasyonu bölgeye sevk edildi. Herhangi bir teknik soruna karşı kısa sürede müdahale edilebilmesi için bölgedeki ekipler takviye edildi. Bölgedeki abonelere bedava dakika ve SMS tanımlandı. Borçları nedeniyle kapalı hatlar kullanıma açıldı."


Turkcell'in aldığı önlemler ise şöyle:


"4 adet mobil baz istasyonu bölgeye sevk edildi. Bölgedeki aboneler sürekli bilgilendirilerek haberleşmeyle ilgili problemleri çözülüyor. Bölgeye ilave teknik personel sevk edildi. Bölgede yaşayan abonelere bedava dakika ve SMS tanımlandı. Borçlarından dolayı kapalı olan abone hatları görüşmeye açıldı."



AA


Geri Dön