22 / 11 / 2024
fuzul

Tüketici fiyat endeksi Ocak 2015!

Tüketici fiyat endeksi Ocak 2015!

Tüketici fiyat endeksi (TÜFE), hanehalklarının tüketimine yönelik mal ve hizmet fiyatlarının zaman içindeki değişimini ölçmektedir. Her ay Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan TÜFE aylık %1,10 arttı...




Tüketici fiyat endeksi Ocak 2015!

Tüketici fiyat endeksi (TÜFE), hanehalklarının tüketimine yönelik mal ve hizmet fiyatlarının zaman içindeki değişimini ölçmektedir. 2003 temel yıllı TÜFE'nin temel amacı; piyasada tüketime konu olan mal ve hizmetlerin fiyatlarındaki değişimi ölçerek enflasyon oranını hesaplamaktır.


Bu amaca yönelik olarak hanehalklarının, yabancı ziyaretçilerin ve kurumsal nüfusun yurtiçinde yaptığı tüm nihai parasal tüketim harcamaları dikkate alınmıştır. Bu kavram, tüketim harcamalarından hanehalklarının kendi tüketimlerine yönelik üretimleri ve hanehalkları için geçerli izafi kiraları kapsam dışında bırakmıştır.


Tüketici fiyat endeksi verileri her ay Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanıyor. Şubat ayında açıklanan verilere göre, Tüketici fiyat endeksi aylık %1,10 arttı.


Tüketici Fiyat Endeksi, Ocak 2015


Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) aylık %1,10 arttı


TÜFE’de (2003=100) 2015 yılı Ocak ayında bir önceki aya göre %1,10, bir önceki yılın Aralık ayına göre %1,10, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,24 ve on iki aylık ortalamalara göre %8,80 artış gerçekleşti.


Aylık en yüksek artış %4,19 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti


Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Ocak ayında endekste yer alan gruplardan gıda ve alkolsüz içeceklerde %3,52, çeşitli mal ve hizmetlerde %2,52, ev eşyasında %2,01, eğlence ve kültürde %1,64 artış gerçekleşti.


Aylık en fazla düşüş gösteren grup %6,98 ile giyim ve ayakkabı oldu


Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Ocak ayında endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise %0,56 ile ulaştırma oldu.


Yıllık en fazla artış %13,06 ile lokanta ve oteller grubunda oldu


TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre gıda ve alkolsüz içecekler (%10,97), çeşitli mal ve hizmetler (%9,77), giyim ve ayakkabı (%9,14), ev eşyası (%8,54) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.


Aylık en yüksek artış %2,06 ile TR32 (Aydın, Denizli, Muğla)’de oldu


İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %8,34 ile TR10 (İstanbul) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %9,53 ile TR22 (Balıkesir, Çanakkale) bölgesinde gerçekleşti.


Ocak 2015’te endekste kapsanan 426 maddeden; 37 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 283 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 106 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.


Şubat ayında kiralar ne kadar artacak?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön