Tünel projelerinde çalışmalar hız kesti
İstanbul trafiğini rahatlatması beklenen tünel projelerini finansal sıkıntılar zora soktu. Tamamlanan iki tünelden ise sadece biri trafiğe açılabildi
İstanbul trafiğini yer altına alarak rahatlatmayı hedefleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin “7 Tepe 7 Tünel” projesi hızlı başladı ancak giderek yavaşladı. Üç yıl önce hayata geçirilen tünel projesinde bugüne kadar sadece bir tünel trafiğe açılabildi. 137 milyon TL'ye malolan Kağıthane-Piyalepaşa tünelinin açılışının ardından finansal sıkıntılar nedeniyle çalışmalar hız kesti.
Mart ayında açılması beklenen Dolmabahçe-Bomonti tüneli ise, inşaat, asfalt ve ışıklandırmaları tamamlanmasına rağmen bir türlü hizmete açılamadı.
Topbaş aracıyla geçti ama...
Dokuz aydır açılışı beklenen ve kısa süre önce Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın kendi kullandığı araçla geçiş yaptığı tünel, 4 bin 685 metre uzunluğunda. Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlayarak Taksim ve Feriköy'ü kat ederek Bomonti'ye ulaşan tünelle, güzergahtaki yolculuğun 4 dakikaya indirilmesi planlanıyor.
“7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında trafiğe açılan tek tünel Kağıthane-Piyalepaşa tüneli oldu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle hizmete açılan tünel ışıklandırması, kavisi, havalandırması, güvenlik kaçışları ve yer aydınlatmasıyla dikkat çekiyor. Kağıthane-Piyalepaşa arsında yoğun trafiği büyük ölçüde hafifleten tünel, güzergahı 3 dakikaya indirirken, yoğun trafikte tüneli kullanmayan sürücüler ise aynı mesafeyi yaklaşık 1 saatte kat ediyor.
İNŞAATI BİTENLER
* Dolmabahçe - Bomonti Tüneli
* Piyalepaşa - Kağıthane Tüneli
İNŞAAT AŞAMASINDA
* Sarıyer - Çayırbaşı Tüneli
* Fulya - Levazım Sitesi Tüneli
İHALE AŞAMASINDA
* Dolmabahçe - Fulya Tüneli
* Levazım - Akatlar Tüneli
* Levazım - Zincirlidere Tüneli
* Eyüp Silahtarağa Tüneli
Şenol Demirci/Milliyet