Turistler en çok İtalya'ya gitti!
Turistler en çok İtalya'ya gitti. Erken rezervasyon imkanlarının artmasıyla yurt dışında daha fazla tatil imkanı bulabilen Türk tatilciler, ocak ayından bu yana en çok İtalya turlarını tercih etti.
Yurt dışına çıkan vatandaşlar, seyahatlerinde kanalları ve gondollarıyla ünlü Venedik, modanın merkezlerinden sayılan Milano ve İtalya'nın en önemli sembollerinden kabul edilen Pisa Kulesi'ni görme imkanı buldu.
Prontotour Pazarlama ve Satış Müdürü Sarp Özkar, AA muhabirine ocak-ağustos dönemini kapsayan 8 aylık yurt dışı turizm verilerine ilişkin bilgi verdi.
Vatandaşın, erken rezervasyon olanaklarının doğmasıyla daha ucuza yurt içinde tatil yapabildiği gibi yurt dışında da tatil seçeneklerinin çeşitlendiğini belirten Özkar, bu durumun satışlara da yansıdığını bildirdi.
Bu yılın başında beklentilerini yüksek tuttuklarını ancak daha sonra düşürdüklerini kaydeden Özkar, "Yerel seçimlerle cumhurbaşkanlığı seçimleri, diğer sektörlerde olduğu gibi turizmde yurt dışı tatil satışlarında da beklentilerin gerçekleşmesini engelledi. Biz de sektör olarak yıl başında yüzde 15 büyüme hedefiyle yola çıkmış iken, bu hedefimizi yüzde 5 seviyesine çektik. Kişi sayıları bazında geçtiğimiz yılın rakamlarını tutturduk ancak promosyon tur paketlerinin yoğun satıldığı bu yıl, ciro bazında yüzde 7'lik bir azalma söz konusu" diye konuştu.
Özkar, söz konusu nedenlerle yurt dışı turlarda kişi başına harcanan tur bedelini 750 euro seviyesinden, 700 euroya indirdiklerine değindi.
"Böylelikle satılan tur sayısı aynı olsa da aradaki fark kişi başına yapılan satın alma değerinin azalmasından kaynaklandı" diyen Özkar, "Sektörün genelinde ise cirosal anlamda yüzde 15 ile yüzde 12 oranında bir düşüş yaşandı. Bu nedenle yıl başı hedeflerimizi tutturamamış olsak bile sektörün geneliyle kıyaslarsak başarılı bir yıl olduğunu kabul edebiliriz" ifadesini kullandı.
İkinci sırada Orta Avrupa var
Sarp Özkar, yerli turistlerin yurt dışı turlarında ise son yıllarda en fazla İtalya'yı tercih ettiğini belirtti.
Bu yıl da yine İtalya'nın ilk sırada geldiğini açıklayan Özkar, turların 200 avrodan başladığını da söyledi.
İtalya turları içinde bir haftalık Roma-Floransa-Venedik paketinin tercih edildiğini vurgulayan Özkar, şunları kaydetti:
"İtalya'yı Orta Avrupa olarak bilinen Budapeşte-Viyana-Prag turları izledi. Sonrasında vizesiz olmasının da avantajıyla üçüncü sırayı Balkanlar aldı. Balkanlarda Hırvatistan'ın vizeli olması her ne kadar Dubrovnik satışlarını yüzde10”uk seviyelerde azaltsa da vizesiz Saraybosna ve Belgrad, bu yıl yüzde 25 artış sağladı. Yine vizesiz Makedonya tur paketleri de revaçtaydı. İspanya ise dördüncü sırada yer alarak Balkanlar'ın tahtını zorlar hale geldi. İspanya turlarında ise ağırlığı Barcelona-Madrid kombinesi olan haftalık programlar aldı. 3-4 gecelik Barcelona'yı içine alan tur paketleri de bunlardan sonra geldi. Tayland'ın, Uzakdoğu'nun bulunduğu paketlerin de satış oranı bizi memnun etti."
İran beklentileri de aştı
Özkar, yurt dışından gelen ziyaretçi rakamlarında da artışın yüksek olduğuna işaret ederek, şunları dile getirdi:
"İran turlarının sürpriz bir şekilde beklentinin üzerinde talep gördüğünü bildirdi. 'Romantik Yol' olarak adlandırılan Almanya'nın Bavyera bölgesindeki şatolar, kaleler ve romantik küçük Alman kasabalarını içeren tur paketi de her yıl olduğu gibi bu yıl da yükselen bir ivmeyle talep görmeye devam etti. Ülkemizde ağırladığımız turist grubu bazında baktığımızda, Türk Hava Yollarının uçuş ağını genişletmesi ve dünyada her ülkenin havayoluyla rekabetçi fiyatlarda satış yapabilmesi sebebiyle Türkiye, son birkaç senedir gözde Avrupa destinasyonlarından biri haline geldi."
Hürriyet