23 / 12 / 2024

Türk halkının çeyiz merakı zücaciyeyi kurtarıyor

Türk halkının çeyiz merakı zücaciyeyi kurtarıyor

TÜRKİYE'DE çeyiz kültürünün yoğun bir şekilde uygulanması züccaciye sektörünün cam simidi oldu.



Çelik tencere, çatal bıçak ve porselen üretimi yapan Karaca da ‘çeyizle' ivme kazanan şirketlerden biri olarak öne çıkıyor. 1973 yılında Tahtakale'de kurulan bir aile şirketi olan Karaca'nın Genel Müdürü Bülent Anlatıcı, ‘Bizim sektörü çeyiz kurtarıyor' derken, çeyiz kültürünün hálá çok yoğun bir şekilde devam ettiğini belirtti. Anlatıcı ‘Çeyiz grubuna hitap ediyoruz. Çeyizle birlikte daha da büyüdük. Türkiye'de çeyiz mantığında bir düşme yok aksine artma var. Merkezlerde pek yok ama varoşlarda var. Mesela alıyor ve koyuyor. 3 yıl önce aldığı porselen takımını açıyor, bunun biri kırık diye bize getiriyor. Niye bu kadar zaman sonra getirdim diyoruz, yeni açtım daha çeyizimi diyor. Yıllar sonra içine bakmış. Bu sektör çeyizle büyüyor' dedi. Karaca'nın toptancılıkla işe başladğını kaydeden Bülent Anlatıcı, şu bilgileri verdi: ‘Üretimde ilk başlangıç çelik tencere. 1980'lerden sonra da porselen üretimine geçildi. Çelik çatal, kaşık ve bıçağın yanı sıra teflonda da üretim yapıyoruz. Fransa'da yaptırdığımız porseleni Türkiye'ye getiriyoruz.'


SEKTÖR HIZLI BÜYÜYOR


Sektörün çok hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Anlatıcı ‘4-5 yıl öncesine kadar 30-40 milyon dolarlık bir sektördü. Bugün 1.2 milyar dolara geldi. Buna küçük ev aletleri de dahil. Küçük ev aletlerine de girmek istiyoruz' dedi. İç piyasa ağırlıklı çalıştıklarını ifade eden Anlatıcı, ‘İhracatımız da var. Türki cumhuriyetler var. Hatta Irak var. Çeyiz kültürü olan Türklerin yaşadığı Hollanda, Almanya'ya ihracatımız var. 2 bin noktada varız' dedi. KRC adıyla 14 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini kaydeden Anlatıcı ‘Yıl sonunda 18 olacak. 2008'de 35'e çıkarmayı planlıyoruz. Biz sadece alışveriş merkezlerinde varız. Türkiye genelinde açılan tüm alışveriş merkezleriyle irtibat halindeyiz. 75'e ulaşmayı hedefliyoruz' diye konuştu.
BELMA TOPRAK


Geri Dön