Türk markaları yurt dışında 500 yeni mağaza açacak!
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine odaklandığını 2019’da yurt dışında en az 500 yeni mağaza açılacağını söyledi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine odaklandığını söyledi. 2018’de olduğu gibi 2019’da da devam edeceğini söyleyen Öncel, BMD üyesi markaların yıl sonu itibarı ile yurt dışı mağaza sayısının 4000’e ulaşacağını söyledi.
Sinan Öncel 12 Aralık Mağazacılar Günü nedeni ile yaptığı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında da yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini belirtti. Çalışanların ’12 Aralık Mağazacılar Günü’nü kutlayan Öncel, “Biz 400 bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları markalarımızın gerçek yüzleri olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz” açıklamasında bulundu.
BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ile yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini kaydeden Öncel, şu açıklamalarda bulundu:
“Reel büyümenin ise yüzde 5 – 10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeni ile 2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda değerlendirecekler. Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarı ile 4000’e ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”