22 / 11 / 2024
fuzul

Türk perakende sektörü MAPİC'te yatırım fırsatlarına odaklanacak!

Türk perakende sektörü MAPİC'te yatırım fırsatlarına odaklanacak!

Dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic'te yatırım fırsatlarına odaklanacak. Birleşmiş Markalar Demeği Başkanı Hüseyin Doğan; "Mapic'teki işbirliği fırsatları ile hedefimize yaklaşmayı planlıyoruz" dedi...




Türk perakende sektörü dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic'te yatırım fırsatlarına odaklanacak. Birleşmiş Markalar Demeği Başkanı Hüseyin Doğan "Markalarımızın 90 ülkede 2800 mağazası var. 2023 hedefimiz 20 bin mağaza. Mapic'teki işbirliği fırsatları bizi bu hedefe yaklaştıracak" dedi 


Türk perakendeciler Alkaş'ın 2006'dan beri Türkiye temsilciliğini yürüttüğü dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic'e hazır. Mapic, 13-15 Kasım arasında Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenecek. Geçtiğimiz yıl 65 ülkeden 2400 perakendeci ve 870 yatırımcıyı ağırlayan Mapic, bu yıl toplam 81 ülkeden, yeni iş olanakları arayan 2400'ün üzerinde perakendeciye ev sahipliği yapacak. 


100 firma 300 katılımcı 

Fuara, Türkiye'den Mavi Jeans, Fiba Holding, İpekyol, Turcell, Arzu Kaprol, Penti, Kanyon, Teknosa, Koton ve LC Waikiki gibi 100 firma ve 300 işadamı katılacak. Fuar, uluslararası işbirliklerinin kapısını açarken, Türkiye'deki yatırım olanaklarının da yabancı yatırımcılara anlatılmasına imkan sağlıyor. Mapic'in ayrıntılarını Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan'la konuştuk. 


'Mapic doğru bir platform' 

Uluslararası genişleme arayışında olan markaların Mapic'te yabancı yatırım ve alışveriş merkezi gruplarıyla bir araya gelip işbirliklerine gittiklerini belirten Hüseyin Doğan şöyle dedi: "BMD üyesi markaların bugün 90 ülkede 2800 olan mağaza sayısını 2023'te 20 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Markalarımız yurtdışında yeni pazarları, yeni ülkeleri, yeni bölgeleri hedefliyorlar. Bu açıdan Mapic'e katılım önem taşıyor."


Yabancı ilgisi yoğun 

Mapic'te 'Onur Ülkesi' uygulamasının ilk kez Türkiye ile başladığını aktaran Hüseyin Doğan, "Bu aslında Türkiye'ye verilen önemin bir göstergesi" diye konuştu. Yabancı perakendecilerin Türkiye'ye ve Türk markalarına büyük önem verdiğini söyleyen Doğan, "Çok sayıda yabancı ziyaretçi, düzenleyeceğimiz oturuma katılım teyidi verdi. 

Katılımcılar markalarımızı tanıma fırsatı bulacak" açıklamasında bulundu. Hüseyin Doğan, birçok firmanın Mapic'te yabancı muhataplarıyla tanışıp iş görüşmeleri gerçekleştirdiğini belirtti. Doğan şöyle devam etti: "Bir hazırgiyim firmamızın, başkanının konuşmacı olarak katıldığı bir uluslararası kongrede aynı oturumda panelist olan başka bir konuşmacının firmasıyla işbirliğine başladığı (daha çok yeni) bilgisini aldım. En son İstanbul'da yapılan Asya Pasifik Perakende Konferansı'nda (APRCE) bazı BMD markaları, Uzakdoğulu perakende ve yatırım firmalarıyla yeni iş ilişkileri kurdu." 


10 yıllık hedef anlatılacak

Türkiye'nin bu yıl Mapic'e katılan ülkeler arasında ilk 10'da yer aldığını ifade eden Doğan, "16 Türk markası stand kurarak, 30'dan fazla markamız da 'ziyaretçi' olarak Mapic'te olacak" dedi. BMD olarak Türkiye'ye ilgiyi artırmak için Mapic'te bir panel düzenleyeceklerini ifade eden Hüseyin Doğan, "Panelde yatırım olanaklarını ve Türk markalarının gelecek 10 yıla aşkın hedef ve stratejilerini anlatacağız" dedi. 


'Türkiye'de yapılması için çalışıyoruz' 

Mapic'i Türkiye'de gerçekleştirmek istediklerini kaydeden Hüseyin Doğan şu bilgileri verdi: "Ülkemiz, bölgesinde önemli bir güç. Perakende ve AVM (alışveriş merkezi) anlamında da çok önemli bir noktada. Dünyada perakende büyüklük sıralamasında üst sıralarda yer alan Türkiye, Kuzey Afrika ve Ortadoğu, Doğu Avrupa, Rusya gibi bölgelerin kesişme noktasında yer alıyor. Böyle bir fuarın ülkemizde düzenlenmesi büyük avantaj yaratır."


Bilal Emin Turan/Posta Gazetesi


Geri Dön