Türkiye, bu endüstride dünyada 6’ncı, AB’de 3’ncü!
TİM ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’nin moda endüstrisinde dünyada 6’ncı Avrupa Birliği’nde 3’ncü olduğunu söyledi. Gültepe, "Moda markalarımızın 100'den fazla ülkede 2 bini aşkın mağazası bulunuyor" diye konuştu.
Dünyanın 6’ncı, Avrupa Birliği’nin (AB) 3’ncü büyük hazır giyim ve konfeksiyon tedarikçisi olan Türkiye, küresel moda endüstrisinde yükseliyor. 2022’de 21 milyar dolar olan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatını 40 milyar dolara çıkarmayı amaçladıklarını söyleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, tasarım rüzgârını da arkalarına alarak amaca varmak için global rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ettiklerini ifade etti.
MODA ENDÜSTRİSİNDE KÜRESEL BİR OYUNCUYUZ"
Dünya gazetesinden Mehtap Halıcı’nın haberine göre, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından 2023’te 31’incisi düzenlenen KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nın finalinde konuşma yapan Gültepe, hazır giyim sektörünün Türkiye’de kalkınmanın ve ihracatın lideri olduğunu vurguladı. Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün moda endüstrisinde global bir oyuncuyuz. dünyanın 6’ncı, AB’nin 3’ncü büyük tedarikçisiyiz.
Yıllık 21 milyar dolarlık ihracat yapıyoruz. Türkiye’de net 19 milyar dolar döviz kazandırıyoruz. Moda markalarımızın 100’den ülkede iki bini aşkın mağazası bulunuyor. Gittikleri ülkede pazar önderi olan hazır giyim markalarımız bulunuyor. Bu başarının arka planında büyük bir emek, özveri, akıl, fikir ve ‘geleceği dünden inşa etme vizyonu var.
İHKİB, işte bu vizyonla 31 sene önce KOZA Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nı sektörümüze ve Türkiye’ye kazandırdı. 1992 yılında çıktığımız bu yolculukta büyük yol aldık. KOZA ile ülkemizin en etkileyici moda arşivini oluşturduk.
Moda endüstrimizin en başarılı tasarımcılarının neredeyse tümü KOZA’dan çıktı. KOZA’nın sektörle buluşturduğu 100’lerce tasarımcı yenilikçi, fark yaratan koleksiyonlarıyla ihracatımıza değer katmayı sürdürüyorlar.”
"TASARIMIN RÜZGÂRINI ARKAMIZA ALIYORUZ"
Mustafa Gültepe, moda endüstrisinin geçmişte olduğu gibi gelecekte de güçlü bir şekilde var olmayı sürdüreceğini söyledi. Global moda endüstrisinin büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğinin altını çizen Gültepe, “Süreci fırsata çevirebilmek amacıyla ‘Şık Bir Gelecek’ mottosuyla revize ettiğimiz stratejimizle 40 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklandık.
Bu hedef kapsamında, tasarım rüzgârını da arkamıza alarak inovatif, yaratıcı, rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi yaratıyoruz. Sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde alanı global pazarlarda tekrar konumlandırıyoruz. Tabii ki bu süreçte tasarımın önemi daha da artacak. Bu nedenle tasarımcılarımıza daha çok iş düşecek” dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan resmen açıkladı! Emekliye yeni zam ne zaman geliyor?
Başvurusunu eksiksiz yapanın hesabına 1.250 TL yatacak! Resmen açıklandı!