23 / 11 / 2024

Türkiye turizmine yön veren 25'in üzerinde yerli otel zinciri bulunuyor!

Türkiye turizmine yön veren 25'in üzerinde yerli otel zinciri bulunuyor!

11 Türk otel zinciri Maldivler'den ABD'ye, Rusya'dan Mısır'a kadar dünyanın 17 farklı ülkesinde 34 otel ile faaliyet gösteriyor. 12 Türk otel markası daha yurtdışı planları yaparken bu sayının artması bekleniyor...




Türkiye turizmine yön veren 25'in üzerinde yerli otel zinciri bulunuyor. Bunların içinde Türkiye'de edindikleri tecrübeleri yurtdışına taşıyanlar da var. 11 Türk otel zinciri Malpler'den ABD'ye, Rusya'dan Mısır'a kadar dünyanın 17 farklı ülkesinde 34 otel ile faaliyet gösteriyor. 12 Türk otel markası daha yurtdışı planları yaparken bu sayının artması bekleniyor. 


Dünya Turizm Örgütü'nün (WTO) verilerine göre, Türkiye dünya turizminde 35,7 milyon turist sayısıyla altıncı sırada yer alıyor. Birbiri ardına Türkiye'ye gelen yabancı devlerin yanı sıra art arda açtıklan otellerle büyüyen 25'in üzerinde yerli otel zinciri de pazarda boy gösteriyor. İç pazarda olduğu kadar yurtdışında da etkinliğini gittikçe artıran yerli zincirler var. Bunlardan 11 Türk otel zinciri, Ukrayna'dan Libya'ya kadar dünyanın 17 ülkesinde 34 oteli ile faaliyet gösteriyor. 


16 oteli ile Türkiye dışında en hızlı büyüyen yerli zincir olan Rixos Grubu, bu yıl Tiflis'te bir otel daha açmayı planlarken yurtdışında daha da büyümeyi hedefliyor. 


Rixos'u yurtdışındaki dört oteli ile Akfen, üçer otel ile Divan Otelleri ve Dedeman Otelleri takip ediyor. 

Yurtdışına ilk çıkan yerli marka olan The Marmara, Türk zincirlerin yurtdışına açılmalan konusunda öncü olmuştu. Geçtiğimiz yıl Koç Ailesi'nin de aralarında bulunduğu yatırımcı bir grup Miami Surp Club'u alarak küresel kriz öncesinde hayal bile edilmesi zor olan yurtdışı yatırımlarına bir yenisini ekledi. Doğuş Grubu'nun dünya sosyetesinin gözde mekanı olan italya'nın Capri Adası'ndaki Capri Palace'm yüzde 51 hissesini alarak İtalyan jet sosyetesinden Anthony Cacace'e ortak olması da bir diğer dikkat çekici yurtdışı turizm yatırımı olmuştu. 


12 MARKANIN PLANLARI 


Yurtdışında Türk otel markalannın toplam 34 oteli faaliyet gösterirken, 12 Türk markası daha yurtdışında otel açmak için gün sayıyor. 


Golf oteli konseptinden sonra şehir oteli yatırımı yapma kararı doğrultusunda New York Soho'da otel yatırımı yapacaklarını belirten Gloria Hotels CEO'su Öznur Özaltın, "istanbul'da şehir oteli yapmak istedik ama yatırım değeri New York ile aynı olmasına karşın geri dönüşümü daha geç olduğu için New York'ta karar kıldık. Soho'da 70 milyon dolarlık bir yatırımla 200-250 odalı bir şehir oteli açacağız" diyor. 


ETS Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Turizm Yatınmcılan Derneği Başkanı Murat Ersoy, Türk turizmcilerin Avrupa disiplini ile Türk misafirperverliğini birleştirdikleri için turizmde başarılı olduklarını, söylüyor. Önümüzdeki yıllarda yurtdışına açılan daha çok Türk otel markası duyacağımızı vurgulayan Ersoy, ETS Group olarak yurtdışında yapmayı planladıkları yatırımları şöyle özetliyor: "Ukrayna'da Atlasjet Ukraine, Irak'ta Zagrosjet ile varız. Kazakistan'da havayolu yatınmı, Balkanlar'da Arnavutluk merkezli beş ülkeyi kapsayan bir yatırım yapacağız. O bölgelerde otel yatırımı da yapabiliriz." Geçtiğimiz yıl İtalya'nın Venedik yakınlanndaki San elemente Adası'nda bir otel satın alarak yurtdışındaki ilk otel yatınınım yapan Permak Group'un yönetim kumlu başkan vekili Emir Uyar, "Otelimize gayrimenkul ve renovasyon olmak üzere toplam 150 milyon Euro'luk yatırım yaptık. Haziranda işletmeci marka ile Milano'da imza töreni planlıyoruz. Yeni yatıranlar için de fırsatlan kolluyoruz" diyor.


ÜÇ MARKA İLE BÜYÜYECEK 


Yurtdışına yatırım konusunda en iştahlı gruplardan biri de Divan markasının sahibi olan Koç Grubu. Divan Otelleri Genel Müdür Yardımcısı Faik Öztunç, geçtiğimiz aylarda kendisiyle yaptığımız görüşmede yurtdışında Divan, Divan Express ve Divan Suites olmak üzere üç marka ile büyüme planları yaptıklarını söylemişti. Öztunç, "Bağdat, Basra, Orta Avrupa, Saraybosna ve Hırvatistan'da görüşüyoruz. İlerleyen dönemde ABD'yi de düşünüyoruz. 2018'in sonunda 10-12'si yurtdışında olmak üzere toplam 38 otele çıkma hedefimiz var" diyor. 


Türk otel zincirlerinin Türklerin çok sık gittiği ülkelere ve kentlere otel yatıranı yapmayı tercih ettiklerine dikkat çeken Servotel Kurucu Ortağı Ömer Isvan, "Jeneratör noktalar olarak adlandırılan Türklerin çok sık gittiği ülkelere otel açan Türk turizmciler, markalannı o bölgelerde tanıtıp daha sonra Türkiye'deki otellerine de buradan müşteri kazanıyorlar" diyor. 


KOMŞULAR HEDEFTE 


Türk yatınmcılann otel açma konusunda en çok tercih ettikleri yerler ise Türkiye'nin yakın komşuları ya da 2-3 saat uçuş mesafesindeki ülkeler oluyor. Elite World Hotels Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik, beş yıllık planlarında resort yatırımından yurtdışı yatırımına kadar çeşitli yatırım planlan olduğunu söylüyor. İlk yurtdışı yatırımları için yapılan fizibilite çalışmalarında Sı. Petersburg'da karar kılındığına işaret eden Elik, "Oradan arsa satın aldık ve bu yılın ikinci yarısında temelini atıp 80 milyon dolarlık bir yatıranla 20l6'da açacağız. St. Petersburg'u alım gücü yüksek, neredeyse her akşam yemeğini bir otelde veya restoranda yiyecek kadar keyfine düşkün bir kitleyi banndırdığı için seçtik. Beş yıl içinde 8 otel hedefliyonız" diyor. 


Kıbrıs'ın en büyük turizm yatırımcısı olan Net Holding, Merit Otelleri ile KKTC'nin dışına da çıkma planlan yapıyor. Net Holding Yönetim Kurulu Üyesi Hande Tibuk, Türkiye'nin yakın çevresindeki ülkelerle ilgilendiklerini ve bu ülkelere otel yatırımı yapmak üzere görüşmeler yürüttüklerini söylüyor. 



EKONOMİST



Geri Dön