19 / 05 / 2024

Türkiye'de demiryolu yatırımları hız kesmiyor!

Türkiye'de demiryolu yatırımları hız kesmiyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakanlığı’nın çalışmalarına, projelerine ve hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu.



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Genel Kurulunda, Bakanlığının 2022 Mali Yılı Bütçesi’nin sunumunu gerçekleştirdi. Sözcü Gazetesi'nde yer alan habere göre; Bakanlığı’nın çalışmalarına, projelerine ve hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulunan Adil Karaismailoğlu, “İnsanımıza iş, aş, eğitim, sosyal ve kültürel zenginlikler taşıyacak demiryollarını, karayollarını, havalimanlarını, deniz yapılarını, haberleşme sistemlerini inşa ediyoruz” diye konuştu.

Türkiye de demiryolu yatırımları hız kesmiyor!

“ATTIĞIMIZ HER ADIM BU BÜYÜK STRATEJİNİN BİR PARÇASIDIR”

“Attığımız her adım bu büyük stratejinin bir parçasıdır” ifadelerini kullanan Bakan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“4 binden fazla aktif şantiyemizde, 700 binden fazla çalışma arkadaşımızla vizyonumuzu yansıtan stratejilerimize uygun projeleri üretmeye devam ediyoruz. Bugünümüze kadar, geleceği de tasarlayan, ülke ekonomisine omuz veren, insan odaklı, istihdam sağlayan, çevreye duyarlı, bilimsel temellere dayalı, şeffaflık, katılımcılık ve paylaşımcılık ilkelerini benimseyen, bölgesel ve küresel entegrasyonu göz ardı etmeyen kaynaklarımızı verimli şekilde kullanan, sürdürülebilir çalışmalarla, ulaşım ve lojistik master planı ışığında belirlediğimiz harita ile kararlılıkla ilerliyoruz.”

2003'ten bu güne, ulaşım ve iletişim alanında ürettikleri projeleri 1 trilyon 136 milyar TL yatırım tutarıyla hayata geçirdiklerinin altını çizen Bakan Karaismailoğlu, “Bu yatırımların Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya 410 milyar dolarlık ve üretime ise 869 milyar dolarlık etkisi oldu. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 1 milyon 20 bin kişi olarak gerçekleşti. Yatırımlarımız sayesinde ülkemizin hem beşerî hem de maddi kaynaklarının verimli kullanılmasıyla, sadece 2020 yılında; yakıttan, zamandan, araç bakım ve işletme maliyetlerinden toplam 14 milyar dolar tasarruf elde ettik” açıklamasında bulundu. 

Türkiye de demiryolu yatırımları hız kesmiyor!

“2 BİN 149 KİLOMETRE YENİ HAT YAPTIK”

Bakan Karaismailoğlu, konuyla ilgili açıklamasında “Demiryollarında ilk defa tasarımları yerli olan, demiryolu araçları ve ekipmanları üretmeye başladık. 1213 kilometresi Yüksek Hızlı Tren (YHT) olmak üzere, toplam 2 bin 149 kilometre yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık” diye konuştu. 

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu’nun kapasitesini 2024'in sonunda 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya ulaştırmayı hedeflediklerie vurgu yapan Bakan Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle karasal taşımacılıkta demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyoruz. 4 bin 7 kilometre hızlı tren, 357 kilometre konvansiyonel hat olmak üzere toplam 4 bin 364 kilometre hattımızın yapım çalışmalarına devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye de demiryolu yatırımları hız kesmiyor!

“BU BİR SEFERBERLİKTİR”

Hızlı tren projelerinde önemli başarılara imza attıklarının da altını çizen Bakan Karaismailoğlu, bu başarıların da bir seferberlik olduğunu belirterek konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Yolcu ve yük taşımacılığını birlikte gerçekleştireceğimiz hızlı tren projelerimizin yanı sıra   konvansiyonel hatlarımızda da iyileştirme çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Lojistik çalışmalarımız kapsamında, demiryollarımızı, limanlar ve havalimanlarına bağlıyoruz. Yatırımlarımızdaki demiryolu payını, yüzde 48’e yükselttik. 2023 yılında da yüzde 63’e çıkaracağız. Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma hedefimiz 36,5 milyon ton. 2023 yılında 50 milyon tonun üzerine çıkacağız. Türkiye, bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip, bu potansiyeli lojistik merkezler yaparak daha da artıracağız.”

Bakan Karaismailoğlu, demiryolu yatırımlarıyla her sene 770 milyon dolar tasarruf elde ettiklerine vurgu yaparak “Demiryolu Enerji ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nı hazırlayarak karbon salımını azaltacak stratejileri belirliyor ve hayata geçiriyoruz. Lojistik Master Planı dikkate alınarak bir taraftan demiryolu ağımızın ve lojistik merkezlerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması için işletme modelleri geliştiriyoruz, diğer taraftan demiryolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkarmak üzere çalışmalarımızı yürütüyoruz” difadelerini kullandı.

Adil Karaismailoğlu: Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık!

Türkiye ulaşım yatırımlarında gaza bastı!


Geri Dön