Türkiye'de hızlı tren yatırımları hız kesmiyor!
Ülke genelinde ulaştırma alanında yapılan yatırımlar gün geçtikçe artıyor. Son yapılan YHT yatırımı ile İstanbul Ankara arası 35 dakika kısalacak.
Türkiye havacılık alanında yaptığı yatırımlarına ek olarak raylı yatırımlarına hız verdi. Sabah'tan Zübeyde Yalçın'ın haberine göre; 14 saate varan tren yolculukları 4-5 saate kadar inecek.
İstanbul Ankara arası 35 dakika kısalacak
Ankara-İstanbul arasında yüksek hızlı demiryolu çalışmaları da aralıksız devam ediyor. Çalışmaların tamamlanmasıyla iki kent arasında seyahat süresinde 35 dakika kısalma yaşanacak.
Ankara-Sivas 2 saate düşecek
Ankara ile Sivas arasında ise YHT çalışmalarının tamamlanması ile seyahat süresi 2 saate düşecek.
2 bin 661 kilometrelik hızlı tren hattı
Türkiye genelinde şu anda 2 bin 661 kilometrelik hızlı tren hattı ve 357 kilometrelik konvansiyonel demiryolu hattı çalışmaları hayata geçiriliyor.
Yeni hızlı tren hatları yolda
Birçok şehir arasında seyahat süresini kısaltacak yeni demir yolu projelerin planlamaları tamamlandı. Yeni projelerle 14 bin 273 kilometrelik demiryolu hattında yapım, ihale ve etüt-proje çalışmaları sürüyor.
Sinyal sistemi
Millî Sinyal Sisteminin SIL4 seviyesinde sertifikalandırılma ile marka haline gelecek ve yurtdışına ihracat gerçekleşecek. Sistem 750 kilometrelik demiryolu hattında kuruluyor.
Güneş enerjisi kullanılacak
2023 yılında ihtiyaç olan elektrik enerjisinin yüzde 35'sinin güneşten karşılanması hedefleniyor. İlk etapta güneş enerjisinin uygun lokasyonlarda kullanılması için çalışmalar yapılıyor.
Bütün ülkeyi dolaşacak
Kuzey-Güney ve doğu batı yeni demiryolu koridorunu meydana getirecek olan SamsunÇorum- Kırıkkale, Antalya-Burdur, Isparta-Afyonkarahisar- Kütahya- Eskişehir, Antalya-Konya- Aksaray-Nevşehir- Kayseri, Erzincan-Erzurum- Kars, Gaziantep- Şanlıurfa- Mardin, Sivas Çetinkaya-Malatya, Malatya-Elazığ- Diyarbakır, Erzincan-Trabzon gibi yeni hızlı tren projeleri için planlama çalışmaları tamamlandı.
1.891 kilometrelik güzergâhta 3.719 kilometrelik hattın etüt proje çalışmaları sona erdi. Toplam 14.273 kilometrelik demir yoluna sahip olacak hatta yapım, ihale ve etüt-proje çalışmaları ise sürüyor.
Yerli elektrikli vagon
TÜRASAŞ Genel Müdürü Mustafa Metin Yazar, uluslararası standartlara uygun olarak tasarlanan ve üretimi yapılan ilk 160 kilometre maksimum hıza sahip millî elektrikli tren setinin fabrika testlerin bittiğini açıkladı. Yazar açıklamasında, "Protokol kapsamında 2022'de 15 adet, 2023'te 4 set, 2025'te ise 56 set teslim edilecek. Gaziantep Belediyesi'nin açtığı uluslararası ihaleyi kazanarak bir ilke imza attık" dedi.