Türkiye'nin ilk yaşam tarzı oteli: The Suu Hotels!
Turizmci Cenk Kınay, yatırımlarına Bodrum'dan sonra Kosta Rika'yı da ekledi
THE Suu Hotels´le turizmde yeni bir otel zinciri kurmaya hazırlanan turizmci Cenk Kınay, yatırımlarına Bodrum´dan sonra Kosta Rika´yı da ekledi. Bali, St. Tropez, Ibiza gibi merkezlerde arayışa giren Kınay, Bodrum için ise iddialı: Teknesiyle gelip yine teknesinde konaklayan zengin turistleri `karaya´ çıkaracağız.
The Suu Hotels´le ara verdiği turizm sektörüne yeniden dönen Magic Life Otelleri´nin kurucusu Cem Kınay´ın yine turizmci kardeşi Cenk Kınay, Bodrum´a tekneleriyle gelen ama otellerde konaklamayan zengin müşteriyi `karaya´ çıkaracak. Kınay, ağırlıklı olarak Avrupalı, Azeri ve Kazaklar´ın tercih etmeye başladığı turizm merkezini 2011´den itibaren zengin ABD ve Kanadalı turistlerle dolduracak.
Göltürkbükü´nün en güzel tepesi olarak nitelendirilen bir mevkide konumlanan, mimarisini ve işletmesini Eren Talu´nun yaptığı Ev Otel´i, `The Suu Hotels´ olarak yeniden hayata geçiren The Suu Hotels CEO´su Cenk Kınay, bu yatırımla hem küllerinden doğacak, hem de Türkiye´nin ilk `lifestyle´ (yaşam tarzı) otel zincirini kuracak. Mayıs´ta Bodrum´daki ilk otelini açan, bu ay içinde ise Kosta Rika´da `The Suu Hotels Manuel Antonio´ adıyla zincirin diğer bir halkasını hizmete sunan Kınay`ın hedefinde ise 3 yıl içinde 10 otele ulaşmak var. The Suu Hotels´in 25 ile 50 odalı bir konsept olduğuna ve hedeflerinin müşterilerine `ekolojik´ bir macera yaşatmak olduğuna dikkat çeken Kınay, "Yeni yatırımlar için Ibiza, St. Tropez, Mallorca, Milano, Marakeş, Tunus, Fas, Bali ve St.Barts Adası gibi destinasyonları araştırıyoruz. Her yıl minimum 2-3 tesisi zincirimize katmayı hedefliyoruz. Büyümemizi kiralama ya da işletme yöntemiyle gerçekleştireceğiz" dedi. Küçük ve lüks butik otellerin dünya genelinde sayılarının çok fazla olduğunu ama bu alanda `zincir´ bulunmadığını aktaran Kınay, "Biz bu açıdan bir ilki gerçekleştireceğiz" diye konuştu.
ABD´lileri getirecek
The Suu Hotels konseptini hazırlarken ilk aşamada Kosta Rika´daki oteli açmayı planladıklarını ama Bodrum´un öne geçtiğini belirten Kınay, sezona oldukça geç başlamalarına rağmen yüzde 100 doluluğa ulaştıklarını açıkladı. Kınay, şunları söyledi: "Bizim asıl planlarımız 2011´e odaklı. Yurtdışındaki pazarlama ve iletişim ağımızı kullanarak Bodrum´a ABD ve Kanadalıları getireceğiz. Ağırlıklı olarak turistler Bodrum´a tekneyle gelip sadece yemek ve eğlence için karaya iniyor ama geceyi geçirmiyor. Hedefimiz onları karaya çıkarmak."
Resepsiyon yok 24 saat kapıda asistan hazır
- The Suu Hotels´de `butler´ adı verilen ve 24 saat hizmet veren asistanlar müşterilerin yemek rezervasyonundan kuru temizlemeye kadar her türlü isteğine cevap veriyor. İsteyen müşterilere bire bir `butler´ da tahsis ediliyor. The Suu Hotels´de resepsiyon bulunmuyor, müşteriler `butler´lar tarafından direkt odalarına yönlendirilerek tatillerine başlıyor. En küçük odanın 120 metrekare olduğu The Suu Bodrum´da bu sezon konaklamanın bedeli ise 400 ile 500 dolar arasında değişiyor.
Küllerimden doğdum
- GEÇMİŞ senelerde One Hotels&Resorts´la sektörde büyüyen ancak kuş gribi, küresel kriz gibi etkenlerle turizm sektöründe sessizliğe bürünen Cenk Kınay son olarak OC Turizm´le Maslak´a Sheraton´ı getirmişti. Kınay sessizliğini ise The Suu Hotels´le bozdu. The Suu Hotels projesini `küllerinden doğuş´ olarak tanımlayan Cenk Kınay, "Yıllardır sektördeyiz. Başka bir sektörde iş yapmamız düşünülemezdi. Sektörde bir açıklık gördüm, yatırıma giriştim. Yoluma tek başıma devam ediyorum" dedi.
Turizmciden 2 acenta için iflas uyarısı
GÜNEY Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı İlhan Açıkgöz, Mayıs ayından itibaren çok sayıda turist getiren 10 acentenin iflas başvurusunda bulunduğunu belirterek, iflas eden tur acentelerinin para kaçırmak için bu yola başvurduğunu ileri sürdü. Yetkili kurumları bu acenteler ile sahiplerini mercek altına almaları konusunda uyaran Açıkgöz, batan şirketlerden 3´ünün Hollanda, 5´inin İngiltere ve 2´sinin de Rusya´da olduğunu, bu iflaslar nedeniyle yaklaşık 250 bin turistin gelmemesinin ekonomiye zarar verdiğini kaydetti. Açıkgöz, "Garanti koltuk yükümlülüğüne giren tur operatörleri koltuk satamayınca zararı minimize etmek için ve `Çok kaybedeceğime az kaybedeyim´ mantığıyla zararına satışlara giriyor. Belli bir süreçten sonra zararına satışları döndüremeyecek noktaya geliyorlar. İflas edeceğini fark eden firma, söz sahibi acentelerle gizli pazarlıklara oturuyor. Bu pazarlıklarla tekelleşmeler başlıyor" dedi. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ da kısa süre içerisinde iki acente için daha tehlike çanlarının çaldığı konusunda uyarıda bulundu.
Vatan/Hale TÜZÜN