23 / 12 / 2024

Üçüncü köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi iptal! Kimse katılmadı!

Üçüncü köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi iptal! Kimse katılmadı!

İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprünün de içinde bulunduğu, bedeli 6 milyar doları bulan ve Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilecek Kuzey Marmara Otoyolu ihalesine hiç bir şirket katılmayınca, ihale iptal edildi



 

şžirket kaynakları, Avrupa'da devam eden finansal krizin proje finansman olanaklarını kısıtlaması ve maliyetleri artırması nedeniyle diğer yatırımcılardan da teklif gelmeme olasılığının yüksek olduğunu belirtiyor.

Üst düzey bir şirket yetkilisi, 'Avrupa'da devam eden kriz, ABD'nin krizden çıkma çabaları, çin ve Japonya'daki zorluklar bu proje için finansman bulmayı zorlaştırıyor. şžartnamede bir sorun yok ancak finansman bulmak konusunda zaman sıkıntısı var. İhaleye diğer şirketlerden de teklif gelmesini beklemiyoruz' dedi.

KOLOĞLU: İHALEDE YER ALMAYACAĞIZ

Kolin İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Celal Koloğlu, bugünkü ihalede Kolin olarak yer alamayacaklarını açıkladı. Koloğlu ihalede yer almamalarının nedenin finansman sıkıntısından kaynaklanmadığını ancak yaptıkları hesaplara uymaması olduğunu vurguladı. Koloğlu, 'şžartnameyi inceledik. Yaptığımız toplama uymadığı, yatırım yapılabilir bulmadığımız için biz bu ihalede olmayacağız' dedi.  

YILDIRIM: TEKLİF GELDİ, GELDİ  

Konuyla ilgili gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bugün yapılacak İstanbul Boğazı"na 3'üncü köprü yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi öncesinde ertelemenin söz konusu olmadığını, teklif gelmemesi durumunda B planının devreye sokulacağını söyledi.

Yıldırım, 3. köprü ihalesine ilişkin bir ertelemenin söz konusu olmadığını belirterek, 'Bugün teklif geldi, geldi. Değerlendiririz, karar veririz. Teklif gelmese de bir şey değişmez. Yine karar veririz, ikinci planımızı devreye sokarız' dedi.  

3'ÜNCÜ KÖPRÜ İçİN BÜYÜK YARIşž  

Yıldırım, 3. köprüye ilişkin henüz bir proje tanımı bulunmadığını da ifade ederek, 'Projenin çift katlı, tek katlı olması diye bizim bir ön kabulümüz yok. Bizim şartımız şudur; yapılacak köprüden hem karayolu araçları geçecek, hem demiryolu araçları geçecek. Dünyada çift katlı da var, aynı işi tek katta çözen projeler de var' dedi.

 œTürkiye'de niye kriz olmadı' diye krize girenler olabilir

Bakan Yıldırım, œihaleye girecek firmaların finansman bulmakta zorlanacağı yönündeki bir soru üzerine ise şunları kaydetti:

œKrizin ilacı yatırım. Biz 2008 krizinde de bunu söyledik, 2009'da bunu söyledik. şžimdi de Türkiye'de yaşanan bir kriz yok. Avrupa'da belirginleşmiş bir durgunluk var, bir kriz var. Bunun için AB'nin önde gelen ülkeleri tedbir almaya çalışıyor. Allah'a şükür Türkiye finansal sistemi çok güçlü. Bir kriz riskiyle karşı karşıya değil. Olsa olsa 'Türkiye'de niye kriz olmadı' diye krize girenler olabilir. Onlar da kusura bakmasın... Türkiye, krizlerle başa çıkmasını bilen bir ülkedir. Bunu son 9 yıl boyunca gösterdi, bundan sonra da göstermeye devam edecektir.

DAHA ÖNCE ERTELENMİşžTİ

Proje, ilk olarak 8 Mart 2011"de ilan edilmiş ve yap-işlet-devret modeli ile 23 Ağustos 2011"de ihalesinin yapılacağı açıklanmıştı. Proje ihalesi için şartname satın alan firmaların erteleme talebinde bulunmaları üzerine ihale tarihi 10 Ocak 2012"ye ertelenmişti.İstanbul Boğazı"na yapılacak 3. köprü Türkiye"nin en büyük ikinci Yap-İşlet-Devret projesi konumunda bulunuyor. Proje kapsamında kamulaştırma işlemlerinde yatırımcı yükümlülüğü, 950 milyon liradan 400 milyon liraya kadar çekildi.

HÜRRİYET - NTVMSNBC

 


Geri Dön