27 / 05 / 2024

Varşova Metrosu'nu Astaldi-Gülermak yapacak!

Varşova Metrosu'nu Astaldi-Gülermak yapacak!

Luigi Realini, "Astaldi olarak Türkiye'de iş yaptığımız firmalarla yurtdışındaki projeleri de takip ediyoruz” dedi



Astaldi'nin tüm dünyada 80, Türkiye'de 25 yıldır iş yaptığını söyleyen Luigi Realini, Astaldi'nin ulaşım yapıları inşaatı alanında gerçekleştirebildiği en iyi örneğin Türkiye'de olduğunu ifade ederek “Bu başarıda Türk ortaklarımızın da rolü çok büyük, Astaldi olarak Türkiye'de iş yaptığımız firmalarla yurtdışındaki projeleri de takip ediyoruz” dedi.

Türkiye'de özellikle son yıllarda gerçekleştirilen Haliç-Metro geçiş tüneli, İzmir-İstanbul otoyol inşaatı, Kadıköy- Kartal metro inşaatı, Bolu Dağı tüneli gibi konsorsiyumlu birçok önemli projede imzası olan İtalyan Astaldi'nin Türkiye Bölge ve Merkez Müdürü  Luigi Realini, Türkiye'de iş yapmanın yanı sıra, Türk inşaat firmaları ile birlikte yurtdışında da ortak projeleri takip ettiklerini belirtti.

İtalyan Ticaret Odası Derneği'nin ev sahipliğinde yapılan Avrupa İtalyan Ticaret Odaları'nın Bölge Toplantısı'nda düzenlenen “Türk Ekonomisi ve İtalya ile İlişkiler” konulu toplantıda konuşan Realini, Türkiye'de 20 yıldan daha fazla bir süredir çalıştıklarını belirterek, “Tüm bu yıllar içinde inişler ve çıkışlar olsa da güven ve azmimizi hiç kaybetmeden grafiğimiz sürekli yükseltmeye çalıştık. Bu aşamada rotamızı değiştirmek için hiç bir neden olmadığını da yeni aldığımız Gebze-İzmir otoyol inşaatı imtiyazı ile ispat etmiş olduk” dedi.

“Türkiye bizim için sadece bir fırsat değil, aynı zamanda bir gurur kaynağıdır” diyen Luigi Realini konuşmasını şöyle sürdürdü;  “Hiçbir ülke, ulaşım altyapı ağını oluşturmadan gerçek bir ilerleme kaydedemez. Türkiye bunu en iyi bilen ülkelerden biri. Astaldi'nin ulaşım yapıları inşaatı alanında gerçekleştirebildiği en iyi örneğin Türkiye'de olduğunu ifade etmek isterim. Bu bağlamda, Astaldi olarak İtalya ve uluslararası ortamda elde ettiğimiz 80 yıllık tecrübe birikimimiz ile Türkiye'de bulunmaktan son derece mutluyuz. Türkiye'nin ikinci vatanımız olduğunu belirtmekten büyük gurur duyuyorum.”

Türkiye'deki referans modeli komşu ülkelere de uygulayabiliriz

Luigi Realini, Astaldi'nin Türkiye'de elde ettiği başarıda Türk ortaklarının da büyük rolü olduğunu söyleyerek, “Bugün, yerel ekonomik şartları göz önünde bulundurduğumuzda, Türkiye'de herkesin referans alabileceği bir model yaratmış bulunuyoruz. Ümidimiz yaratılan söz konusu modelin, Türkiye ve Türkiye'nin komşusu ülkelerde faydalı ve karlı yeni projelerin gerçekleştirilmesinde itici bir güç ve bir teşvik unsuru olabilmesidir” dedi. 

2 milyar Euro iş hacmi, 9 milyarlık Euro iş portföyü

Konuşmasında İtalyan Astaldi Grubu hakkında da detaylı bilgiler veren  Luigi Realini, Astaldi'nin  11 bini aşkın çalışanıyla, 2 milyar Euro'luk iş hacmi ve 9 milyarlık Euro'luk iş portföyü ile İtalya ve yurtdışında 80 yıldan fazla faaliyet gösterdiğine dikkati çekti. Astaldi'nin hemen hemen tüm dünyada projeler gerçeklerştirmiş inşaat sektöründe lider bir “Genel Yüklenici” olduğunu vurgulayan Realini, başlıca uzmanlıklarının demiryolları, metro, yol, otoyol gibi ulaştırma altyapısı alanında kazanıldığını belirterek, konuşmasını şöyle tamamladı:

“Ancak en önemli başarılarımız arasında enerji üretim tesisleri,  sivil ve endüstriyel yapılarda bulunmaktadır. Bunların arasında,  Mestre Hastanesi - şu anda İtalya'da mevcut olan en yenilikçi sağlık tesisi; TAV Roma-Napoli - İtalya'da gerçekleştirilen ilk hızlı tren hattı;  dünyadaki muhadilleri ile karşılaştırıldığında rekor sürede tamamlanan Polo Rho-Pero fuar alanı ve güzergahının geçtiği yeraltı yapısının özelliği nedeniyle dünyada adeta tek olan Roma metrosunun C hattı'ndan söz edebiliriz” 

Basında yer alandiğer haberler:

850 milyon Euro'luk Varşova Metrosu'nu Astaldi-Gülermak birlikte yapacak    
 
Türkiye'de Anadolu Otoyolu'nu ve Bolu Tüneli'ni yapan İtalyan Astaldi, 850 milyon Euro değerindeki Varşova Metrosu'nu Türk ortağı Gülermak İnşaat ile birlikte yapacak.

İtalyan Ticaret Odası Başkanı Giuseppe A. Moggi'nin ev sahipliğinde İstanbul'da düzenlenen Avrupa İtalyan Ticaret Odaları Bölge toplantısında bilgi veren Astaldi Türkiye Temsilcisi Luigi Realini, “Varşova'daki metro inşaatını Gülermak İnşaat, Sırbistan'daki otoyol projesini Makyol, Umman'da yapılacak otoyol projesini ise Özkar İnşaat ile birlikte yapacağız” dedi.

700 milyon Euro'luk proje

Realini, diğer projeleriyle ilgili “Asya tarafında yine 700 milyon Euro değerinde önemli çalışmaya imza atıyoruz. 16 istasyonluk demiryolu çalışması... Haliç Köprüsü'nü yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl 5 Türk şirketi ile birlikte İzmir'de bir otoyol çalışmasını başlattık. Türkiye ile çok önemli bağlarımız var. Sadece Türkiye'de çalışmıyoruz, aynı zamanda Türk şirketlerini de yurt dışına taşıyoruz” diye konuştu.

3 bin faaliyet yapacak

İtalyan Odalar Birliği Başkanı Ferruccio Dardanello, ‘Made in İtaly'nin dünyada daha da yaygınlaştırılması ve tanıtımı için 2010 yılında 150 milyon Euro bütçe ayırdıklarını, 3 bin kadar faaliyet yapacaklarını söyledi. Böylece, İtalyan KOBİ'lerin ve şirketlerin dünyaya açılmasının sağlanacağını belirten Dardanello, “Dünyadaki insanların yüzde 78'i İtalya'yı gezmek ve tanımak istediğini söylüyor. Modanın İtalya ihracatının yüzde 35'ini oluşturuyor. İtalya'nın lansmanıyla ilgili çok projemiz var. Bu, İtalya için dünyaya yeni bir açılım anlamına geliyor. 2010 yılında aynı zamanda dünyanın her tarafında bin kadar yeni restoran açmayı hedefliyoruz. Türkiye ve İtalya Akdeniz'de iki ülke. Burada muazzam pazar var” diye konuştu. İtalya Ekonomik Gelişme Bakanlığı Uluslararasılaşma Departmanı Genel Müdür Yardımcısı Anna Maria Forte ise Avrupa'da krizin etkilerinin devam ettiği son günlerde İtalyan şirketlerinin yurtdışına açılmasının önemli olduğunu, rekabet şartlarının buna zorladığını belirtti. Forte, “Avrupa'da pazar payını korurken gelişmekte olan pazarlarla ilişkileri sürdürmeliyiz” dedi.

Vize talebi 50 bine çıktı

İTALYA'nın İstanbul Başkonsolosu Gianluca Alberini, İtalya için Türkiye'nin en önemli 5. ticaret partneri olduğunu, Türkiye'de 800 kadar İtalyan şirketi bulunduğunu söyledi. Alberini, “2005 yılında 18 bin vize verirken, bu şimdi 50 bin civarına yükseldi. 15 günde verilen vizeler artık 3 günde verilebiliyor. Bu sene talepler yüzde 30 arttı. Türk iş adamlarının İtalya'ya girebilmesi için İtalyan Ticaret Odası ile beraber birtakım çalışmalar yapıyoruz. Bu bizim için çok önemli bir adım” diye konuştu.

Türkiye, İtalya ve Çin arasındaki bölgede sanayi devi oldu

TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkan Yardımcısı Tanıl Küçük, Türk-İtalyan işbirliğinin daha da gelişerek zenginleşmesini arzu ettiklerini belirtti. Türk-İtalyan odaları arasındaki işbirliğinin daha da gelişmesi için destek verdiklerini söyleyen Küçük, şu anda sisteme akredite olmuş oda ve borsa sayısının 68 olduğunu, akredite olmaya hazır 16 oda ve borsa bulunduğunu belirtti. 1980'de Türkiye'de sadece bin kadar kayıtlı ihracatçı firma ve toplam 3 milyar dolar ihracat varken, bugün ülkenin her tarafından 48 binden fazla ihracatçının dünyaya açıldığına işaret eden Küçük, 2009 yılında krize rağmen 200'den fazla ülkeye 102 milyar dolar ihracat yapıldığını söyledi. Küçük, şu bilgileri verdi: “Türkiye, 1980'lerin başında tarım ihracatçısı bir ülke konumundayken, bugün sattığımız malların yüzde 90'ı sanayi ürünlerinden oluşuyor. 1980 yılında Türkiye'de sadece 12 organize sanayi bölgesi varken, bugün odalarımızın yönetiminde 150'den fazla organize sanayi bölgesi kurulmuş durumda. Bugün Türkiye, İtalya ile Çin arasındaki bölgede bir sanayi devi olmuştur ve bizler bunu, petrol veya gaz gibi doğal kaynaklara dayalı olmadan, Türk özel sektörünün girişimci gücü ile başardık. Türk özel sektörü olarak, Türk-İtalyan işbirliğinin daha da gelişerek zenginleşmesini arzu ediyoruz.”
Hürriyet


Geri Dön