25 / 12 / 2024

Başkentray projesini Gülermak-Kolin İş Ortaklığı yapacak!

Başkentray projesini Gülermak-Kolin İş Ortaklığı yapacak!

TCDD Yönetim Kurulu, Sincan-Ankara-Kayaş tren hatlarının yeniden inşasını içeren Başkentray Projesi'nin ihalesinde, en düşük teklif olan, Gülermak-Kolin İş Ortaklığı'nın 186 milyon 235 bin 935 avroluk teklifini onayladı



 Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Yönetim Kurulu, Sincan-Ankara-Kayaş tren hatlarının yeniden inşasını içeren Başkentray Projesi'nin ihalesinde, en düşük teklif olan, Gülermak-Kolin İş Ortaklığı'nın 186 milyon 235 bin 935 avroluk teklifini onayladı. 

     

TCDD Yönetim Kurulu 23 Mayıs'ta yaptığı yaptığı toplantıda, Rusya, Çin, İspanya ve İtalya'nın önemli firmalarının da aralarında bulunduğu yerli ve yabancı 17 firma ve iş ortaklığının teklif sunduğu Başkentray Projesinin yapım ihalesini görüştü. 



Toplantıda, projenin hayata geçirilmesi için 186 milyon 235 bin 935 avro ile en düşük teklifi veren Gülermak-Kolin İş Ortaklığı'nın ihaleyi kazandığına karar verildi. 


TCDD'nin 350 milyon 832 bin 791 avro yaklaşık maliyet belirlenen projenin ihalesi 25 Nisanda TCDD Genel Müdürlüğü Toplantı Salonu'nda yapılmıştı. İhaleye, yerli ve yabancı toplam 17 firma ve iş ortaklığından teklif gelmişti. 


Ankara şehir içi yolcu taşımacılığına büyük katkı sağlayacak 36 kilometrelik Başkentray Projesi, birçok yeniliği de bünyesinde barındırıyor. Yılda 110 milyon yolcu taşınması planlanan Başkentray Projesi ile Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas Hızlı Tren Projelerinin  Ankara  şehir içi entegrasyonu sağlanacak. Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) seyahat süresi 8 dakika kısalarak 11 dakikaya inecek. Azalan bu süre ile Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresi de 1 saat 5 dakikaya düşecek. 


Ankara-Behiçbey arasındaki mevcut 4 yol, 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 2 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere 6'ya çıkacak. Behiçbey-Sincan arasında ise 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 1 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere toplam 5 yol inşa edilecek. 


Ankara-Kayaş arasında da 2 adet banliyö, 1 adet hızlı ve 1 adet konvansiyonel trenler için 4 hat yapılacak. Toplam 36 kilometrelik güzergaha 184 kilometre ray döşenecek. Proje kapsamında 25 peron, 13 karayolu altgeçidi, 2 karayolu üstgeçidi, 26 yaya altgeçidi ve 2 yaya üstgeçidi yapılacak. 


İstasyonlardaki engeller kaldırılıyor


Yapılacak istasyonlar, engelli vatandaşların kullanabileceği hale getirilecek. Her istasyona yürüyen merpen ve asansörler inşa edilecek. Yolcu trafiğinin yoğun olduğu Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Mamak ve Kayaş'ta yolcuların gıda, kitap, gazete gibi ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri kapalı istasyon alanları oluşturulacak. Şehir merkezinde bulunan Yenişehir istasyonunda altta, diğer 6 istasyonda ise istasyon üstünde modern yapılar inşa edilecek. 

     

Başkentray diğer metro hatlarıyla entegre oluyor


Başkentray Projesi'nin Ankara şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle entegrasyonu sağlanacak. Keçiören Metrosu ile Ankara Gar'da, Batıkent Metrosu ile Yenişehir İstasyonu'nda, Ankaray'la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı yapılacak. Kayaş-Sincan arasında metro standardında banliyö işletmeciliğinin inşa edilmesi ile nüfus açısından giderek büyüyen ve gelişen Ankara'nın batısındaki yolcuların Ankara Garına gelmeden YHT'yi kullanabilmeleri için Emirler'de modern bir gar inşa edilecek. 


Yeni yapılacak garda yolcu hizmetlerinin yerine getirileceği mekanlar ile alışveriş yerleri de bulunacak. Banliyö hattı, transit demiryolu trafiğinden ayrılarak zaman, işletme ve kullanıcı açısından daha fonksiyonel, yüksek standartlı, konforlu, güvenli ve tercih edilir bir ulaşım türü haline getirilecek. Kurulacak sinyal sistemi ile 2,5 dakikada bir banliyö treni işletilebilecek. Başkentray Projesinin Ankara-Sincan kesiminin 15 ay, Ankara-Kayaş kesiminin 18 ayda bitirilmesi planlanıyor.


AA


Geri Dön