Vedat Aşçı: Dubai'nin yerini İstanbul üstlenebilir
Vedat Aşçı, borç krizindeki Dubai'nin alışveriş fonksiyonunu orta ve uzun vadede İstanbul'un üstleneceğini söyledi
İstanbul'daki Astoria Alışveriş Merkezi'nin kurucusu olan Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm'in Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, ikinci yılını kutlayan Astoria'da mağazaların 2 milyar dolar ciro yaptığını belirtirken, bir soru üzerine de borç krizindeki Dubai'nin alışveriş fonksiyonunu orta ve uzun vadede İstanbul'un üstleneceğini söyledi.
Astoria'nın ikinci yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Aşçı, “Astoria AVM, günde 20-25 bin ziyaretçinin gezdiği, 2 yılda 18.5 milyon ziyaretçiye ulaşan, mağazaları 2 milyar dolar ciro yapan karlı bir yatırım oldu” dedi. Aşçı, Dubai'deki krizle ilgili bir soruyu da, “5-6 yıl önce gittim ve araştırdım. ‘Burada bir kuruşluk bir şey alınmaz' diye kanaat getirdik. ‘100 kişi yaşıyor, bin kişilik arz getiriliyorsa, yatırım yapılmaz' diye düşündük. Dubai'ye dışarıdan taşınma olsa bile insanların yapacağı iş de yok. Küresel kriz olmasa da Dubai batacaktı” diye yanıtladı.
Hürriyet
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Dubai'nin misyonunu İstanbul üstlenecek
ASTORIA Alışveriş Merkezi'nin 2. yılı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Astaş Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, 'Astoria AVM bugün, günde 20-25 bin ziyaretçinin gezdiği, 2 yılda 18,5 milyon ziyaretçiye ulaşan, mağazaları 2 milyar dolar ciro yapan bir yatırım oldu' dedi. Bu durumda, krize karşı uyguladıkları kampanya ve programların önemli rol oynadığına işaret eden Aşçı, bu ay itibarıyla 'Benefit Club Card' ile yeni bir sadakat programını hayata geçireceklerini kaydetti.
ZATEN BATACAKTI
Aşçı, Dubai krizinin İstanbul'a yarayacağını ve Dubai'nin fonksiyonunu İstanbul'un üstleneceğini söyledi. 5-6 yıl önce Dubai'deki yatırım imkanlarını araştırdığını belirten Aşçı, 'Yaşayan insanla proje sayısı uyumlu değil. Dünya çapındaki kriz gelmemiş olsa bile Dubai batacaktı bence. Çünkü bir balon, suni talep ve arz yaratılmıştı' diye konuştu. Vedat Aşçı, Grease müzikalini Türkiye'ye getireceklerini söyledi. Genel Müdür Ümit Teoman ise müzikalle ilgili şu bilgileri verdi: 31 Mart'a kadar mağazalardan birbirini takip eden 60 gün içinde toplam 500 lira alışveriş yapanlar Grease'i izleme şansına sahip olacak.
Hedef 1 milyon kişiye ulaşmak
BENEFIT Club Card'la ilk 3 ay içinde 150 bin kişiye ulaşacaklarını söyleyen Aşçı, 'Hedefimiz, 2010 sonunda 500 bin kullanıcı. İlerleyen dönemlerde ise farklı fonksiyonlar yükleyerek, 2-3 yıl içinde 1 milyon kişiye ulaşmayı planlıyoruz' diye konuştu. Otel, uçak rezervasyonu gibi tüm hizmetlerin, bu kartta biriken puanlarla satın alınabileceğini söyleyen Aşçı, 'Bugüne kadar kartın maliyeti 1,5 milyon lira civarında oldu' dedi.
Esin GEDİK/Akşam