22 / 11 / 2024
fuzul

Via Properties, Via GYO oldu!

Via Properties, Via GYO oldu!

Via Properties, Via GYO oldu ve Şubat ayında halka açılmaya hazırlanıyor. İddialı konuşan Coşkun Bayraktar, "İnsanların kafasında yerleşen 'GYO'lar karsız' algısını değiştireceğiz. Açılır açılmaz temettü dağıtmaya başlayacağız" dedi.




Viaport, Vialand, Viaport Venezia projeleriyle bilinen Via Properties geçtiğimiz aylarda gayrimenkul yatırım ortaklığına dönüştü. Şirketin ismi de Via GYO olarak değişti. Ancak değişim bununla sınırlı kalmadı. Şimdilerde şirkette hummalı bir değişim hazırlığı daha sürüyor. Via 2016 Şubat ayında halka arz olmaya hazırlanıyor. Via GYO Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar oldukça heyecanlı. Bu kararı en doğru zamanda uygulamaya koyduklarından son derece emin. "Türkiye de şirketimiz de şu anda bayram öncesi bir arife döneminde. Yabancıların ülkeye bakışı çok güzel. Türkiye'de uzun süredir başarılı bir halka arz olmadı. Biz bunu başaracağız. Ve Türkiye ekonomisi için çok güzel bir rüzgâr oluşturacağız" diyor.  


Biz sizi Via Properties'in patronu olarak tanıdık. Şimdi Via GYO'nun başkanı olarak karşımdasınız. Via Properties'e ne oldu? 

Evet, biz şubat ayında GYO olduk. Bitmiş işlerimizi GYO'nun içine koyduk. Via Tema diye ayrı bir şirket kurduk, inşaatlarımızı da o yapıyor. Artık Via Properties diye bir şirket yok. Via GYO ise Türkiye’nin en farklı GYO’su oldu.  


Neden en farklı GYO oldu? 

Biz bu şirkete reel iş koyuyoruz, devam eden projelerimizi koymuyoruz. Bizden önceki GYO modellerinde; "portföyümüzde şunlar var, şunları şunları da yapacağız. Şu kadar bir büyüklüğe ulaşacağız. Sonucunda şu kadar da temettü vereceğiz" diye bir mantık vardı. Yani hep vaat vardı. Biz ise diyoruz ki; "Benim devam eden bir sürü projem var. Ama bunları GYO’nun içine koymuyorum. Benim 4 tane bitmiş, yüzde 100 kira getirisi olan, kontratlı alışveriş merkezim var." Hiç muhasebeden anlamayan yatırımcı bile baktığında ne kadar dükkan var, ne kadar kira geliyor görebilir.  


ALGILARI DÜZELTECEĞİZ 


'Bizde vaat yok' mu diyorsunuz? 

Vaat yok, 'Yapacağız, edeceğiz abi, kazanınca vereceğiz abi' yok. Özetle demek istediğim şu; şirket direkt açılır açılmaz temettü dağıtacak. Yani bu şirketin yeni yatırım yapacak gücü var, krediye ihtiyacı yok. Finansal tabloları çok güzel ve ilk andan itibaren temettü dağıtabilecek bir yapıya sahip. Türkiye’de bunun bir örneği daha yok. Piyasada GYO’ların kârsız olduğuna dair kötü de bir algı var, biz bu algıyı da düzelteceğiz.  


Ne zaman olacak halka arz? Kaçıncı sıradan giriyorsunuz GYO listesine? 

Bu ay sonu Dubai ve Londra’da 'roadshow’a başlıyoruz. Şubat itibariyle halka arz yapmak istiyoruz. Listeye de bayağı üstten gireceğiz. 


'Venedikteyim' yazıyorlar... 


Viaport Venezia'yı sessiz sedasız açtınız… Nasıl gidiyor? 

Evet 3- 4 ay oldu. Hiç duyurmadık ama çok ciddi bir müşteri sayısına ulaştık. Venezia gerçekten çok özel bir proje oldu. İnsanlar buraya gelip, 'Venedik’teyim...' diye fotoğraf paylaşıyor. Altına ‘ne zaman gittin’ diye yorumlar geliyor.  İnanıyorum ki önümüzdeki yıl Venezia İstanbulluların en çok görmek isteyeceği AVM olacak.  


Viaport Venezia'nın üst gelir gruplarına hitap eden bir imajı var. Öyle mi? 

Bize halk lazım. Biz tüm gelir gruplarına hitap etmek istiyoruz. İnsanları A, B, C diye kategorize etmeyi sevmiyorum.


Anadolu AVM istiyor


Konut ve ofisler ne durumda? 

Venezia’daki konutların tamamını sattık. Ofislerin bir kısmını sattık. Hiç açmadığımız bölümleri de yakında satışa sunacağız.  


İstanbul'da başka AVM niyetiniz var mı? 

İstanbul doydu. Artık para kazanacağımızı bilsek dahi AVM yapmamak lazım. Yapsak yine doldururuz, yine satarız. Ama o enerjiyi başka yerlere vermek lazım. 


Anadolu'ya mı gideceksiniz? 

Evet. Zincirleşmemiz lazım. Bu arada bize değişik talepler gelmeye başladı. Devam eden veya yapılmakta olan AVM’ler bizim ismimiz altına girmek istediklerini söylüyorlar. inceliyoruz.


Seçim bitti piyasa büyük bir hızla canlandı


Seçim sonuçları piyasaya nasıl yansıdı? 

Açıkçası hepimizde tekrar aynı sonuç olur mu korkusu vardı. Ama ülke olarak gördük ki biz 2002’den bu yana istikrara alışmışız. Kısa bir süre istikrarsız düzlemde hayat nasıl gidiyor gördük ve ne yapıp ne edip bizim bu istikrarın destekçisi olmamız gerektiğini anlamış olduk. Seçimin bittiği gün yaşanan canlanmaya inanamazsınız. Olabilecek en güzel senaryo oldu. 


Outletlerde de düşüş yaşamış mıydınız? 

Çok şükür biz outletlerde hiçbir zaman düşüş yaşamıyoruz. Outlet'in her zaman bir çekiciliği var. İnsanlar en stresli olduğu zamanlarda da geliyor outletlere.


Antalya'da temapark için hazırlanıyoruz


Vialand'le İstanbul'un turist sayısını artırmayı hedefliyordunuz. Yabancıları çekebildiniz mi buraya? 

Evet. Vialand’de bizim kapı girişimizin yüzde 70’i yabancı turist. Bu yüzde 70’in de büyük bölümü Körfez. Bu yüzde 30’un yarısı da yerli turist. 


Başka bir şehirde temapark niyetiniz var mı? 

Antalya’ya bakıyoruz. 


Başka yeni projeler olacak mı?  

Bodrum’da çok güzel bir projeyi sonuçlandırmak üzereyiz. Otel ve villalardan oluşan bir proje planlıyoruz. Ayrıca Pendik Marina'nın karşısında güzel bir arsamız var. Orada da bir konut projesi gerçekleştireceğiz.  


Amerika'yı eğlendirecek 


Yurtdışında sadece outlet konseptiyle mi büyüyeceksiniz? 

Biz Amerika'da AVM konseptini eğlenceyle birleştirdik. Outlet'in içine 10 bin metrekare kapalı eğlence alanı koyduk. Ve çok tuttu. Amerika’da 50-55 mağazalık büyük zincir yapacağız, sonra Türkiye ve Körfez'e getirecğiz. 


Bizim gibi deli var mı…


Peki yatırımları beklettiniz mi? 

Bizim gibi deli var mı? Bu yaz seçim beklemeden, 1.5 ay arayla 2 tane dev projeyi açtık; Venezia ve Viaport Marina. Yatırımları durdurmak hiç aklımızın ucundan geçmedi. Ülkemize güveniyoruz. Grup olarak durmayı beceremiyoruz ve sürekli yatırım halindeyiz. 5 yılda 5 milyar dolar yatırım sözümüz vardı ve onu geçtik. Şimdi daha da rahat daha da hızlanarak gideceğiz. Via, Viaport markasıyla yurtdışında ne yapabilirize kafa yoruyoruz. 


ABD'de çok havalıyız


Bu doğrultuda ilk adımı Amerika’ya attınız.. Nasıl gidiyor Amerika'da işler? 

Evet Florida ve New Yok’ta iki outlet aldık. 30 yıllık tabelalarını değiştirip, Viaport yaptık. Amerika’da çok büyük teveccüh gördük. Orada adamlar yıllardır çok iyi işler yapmış ama biz şu anda onlardan çok ilerideyiz.  Bundan çok etkileniyorlar. Orlando Belediyesi'nden 'yılın yatırımcısı' ödülü bile aldık. Çok havalıyız orada. Sonuçta bilinen bütün doğruları 

değiştirdik.


Akşam


Geri Dön