26 / 11 / 2024

Vialand'ın 2014 yılında 30 milyon ziyaretçiye ulaşması hedefleniyor!

Vialand'ın 2014 yılında 30 milyon ziyaretçiye ulaşması hedefleniyor!

Kurtköy'de Viaport adıyla açtığı açık hava konseptli AVM'yle bölgenin değerinin artmasına katkı sağlayan Bayraktar Grubu, Vialand markasıyla Eyüp'ün değerini de artırdı. Vialand'ın gelecek yıl 30 milyon kişiyi çekmesi bekleniyor...




Kurtköy'de Viaport adıyla açtığı açık hava konseptli AVM'yle bölgenin değerinin artmasına katkı sağlayan Bayraktar Grubu, Vialand markasıyla Eyüp'ün değerini de artırdı. Eyüp'te açtıkları Vialand'da AVM'nin yanı sıra eğlence konseptine ağırlık veren parkıyla dikkat çeken proje, 4 ayda 7 milyona yakın ziyaretçi çekerken, Vialand'm gelecek yıl ise 30 milyon kişiyi çekmesi bekleniyor. 


Türkiye'de eğlence turizminde bir eksiklik olduğunu aktaran Viaproperties ve Gürsoy Grup Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Döşkaya, birinci etapta alışverişle ilgili olan eksikliğin AVM'lerle çözüldüğünü kaydederek, 'Türkiye AVM'lerle yakın coğrafyadaki alışveriş pazarından ciddi bir pay aldı. Yapılan alışveriş festivalleri de şehrin pazarlamasında etkili oldu ve ciddi şekilde sadece alışveriş için isteyen turistler Türkiye'ye getirildi. Akabinde ise bu işin çeşitlendirilmesi gündeme geldi. AVMler artık alışverişten öteye yaşam merkezi haline dönüştü ve insanların beklentileri bu yönde eğilim gösterdi. İşin içine eğlence katalım dediler. Kimisi lunapark koydu, kimisi atari salonları bowling derken beklentiler daha da yükseldi. AVM seçiminde önemli bir tercih nedeni olan önce Amerika daha sonra Avrupa'da yaygınlaşan tema parkını tercih ettik" dedi. 


Döşkaya, karma proje denilen unsurun güzel bir örneği olan Viaport'un açık havada alışveriş yapma imkanı sunması, lunapark ve aile bireylerinin kendine özgü bir şeyler bulmasının Vialand için de rol model oluşturduğunu söyledi. 


4 ayda 7 milyon ziyaretçiye ulaştık 

Bu nedenle Vialand'ta modeli genişleterek uyguladıklarını aktaran Döşkaya,dünyada seyahat nedeni olan roller coaster gibi birçok eğlence unsurunu projeye koyduklarını kaydetti. Bu eğlencenin hem AVM'ye ciddi bir çekim gücü oluşturacağını, hem de parkın pazarlanmasında ciddi bir marketing oluşturacağını aktaran Döşkaya, "Vialand'taki nefes kesenimiz 47 metre yükseklikte ve 620 metre ray uzunluğu var. Dolayısıyla roller coasterımız özel bir konsept doğrultusunda geliştirildi. Projemiz çok ilgi gördü. Demek ki insanların böyle bir projeye özlemleri varmış" dedi. "Bu yıl içinde insanlar Vialand projesiyle tanışarak temapark konseptinin bilinirliği sağlandı" diyen Döşkaya, "26 Mayısta açtık. Eylül'ün son haftasına kadar ortalama 58 bin kişi giriş yaptı" bilgisini verdi. Haziran-eylül ayı itibariyle 6 milyon 842 bin kişinin Vialand'ı ziyaret ettiğini aktaran Döşkaya, Vialand'a gelenlerin kişi başına harcama miktarının ise 55 TL olduğunu söyledi. 2014 yılında ise 30 milyon ziyaretçi beklediklerini aktardı. 


Bölgede dönüşümü hızlandırıyoruz 

2013'ün Vialand için tanıtım yılı olduğunu aktaran Döşkaya, 2014'te ise parkın ve AVM'nin gerçek anlamda performansının göreceği ciddi bir yıl olacağını belirtti. Döşkaya, bu tür yatırımların aynı zamanda bölgenin sosyal hayatına renk kattığı gibi kentsel dönüşümüne de hız kazandırdığını kaydetti. Böylece insanların aldığı gayrimenkullerin değerlerinin iki katına çıktığını ifade eden Döşkaya, bölgeyi kıymetli hale getirdiği gibi projeye yakın evlerin de şerefesini daha da kıymetli hale getirdiğini aktardı. 


Viaport'un Kurtköy diye bir destinasyonun oluşmasına katkı sağlayarak bölgede lüks konut sayısını artırdığını anlatan Döşkaya, Vialand'm olduğu Eyüp bölgesi içinde ciddi veri kaynağı oluşturduğunu belirtti. Döşkaya, Vialand projesinin bir bütün olarak ortaya çıkmasıyla projenin yanındaki daire fiyatlarının 200 bin TL'den 400'ye çıktığını söyledi. 


Viaport'un rakibi Kapalıçarşı 

Kurtköy'de açtıkları Viaport'un 5'inci yılında başarılı seyrini devam ettirdiğini belirten Döşkaya, şu anda İstanbul'un en çok kazanan AVMleri olan Istinye Park ve Cevahir gibi AVM leri arasında yer aldıklarını söyledi. Ziyaretçi sayısı bakımında birinci rakiplerinin Kapalıçarşı olduğunu kaydeden Döşkaya."O yüzden klasik bir outlet AVM olmayacağız. Bunu da değerlendirirken karşılaştıracağımız en güzel Kapalı Çarşı olacak. Her ne kadar Çarşının rakamlarını yakalayamazsak ona yaklaştık. Bu yıl içinde şu ana kadar 15 milyon 750 bin kişi Viaport'u ziyaret etti. Yıl sonuna kadar ise 21 milyon kişinin gelmesini bekliyoruz. Ziyaretçi ve ciro bazında yüzde 21 büyüme gösteriyor" dedi. 


Dünya Gazetesi


Geri Dön