Emlak Terimleri

Yapı kullanma izni nasıl alınır?

İnşaat çalışmaları biten bir binada oturumun başlaması için yapı kullanma izninin alınması gerekiyor. Peki, yapı kullanma izni nasıl alınır, detayları haberimizde...

Yapı kullanma izni nasıl alınır?

Yapı kullanma izni belgesi, Belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimleri tarafından ruhsatlı binaların, tasdikli projelerine uygunluğu üzerine verilen belgedir. Peki, yapı kullanma izni nasıl alınır?


Yapı kullanma izninin alınabilmesi için söz konusu inşaatın bitmesi ve bağlı olunan belediyeye başvurulması gerekiyor. İskan için belediyeden belediyeye değişmekle birlikte genellikle şu belgeler isteniyor;

-Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

-Tapu kaydı bilgileri,

-Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

-Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

-Telekom Olur Yazısı,

-Proje Müellifleri Raporu, 

-Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

-Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),

-Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

-SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.


İstenen belgelerle yapılan müracaatın üzerine, yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğu ve kullanılmasında fen bakımından mahzur görülmediğinin tespiti gerekiyor. Belediyeler, valilikler mal sahiplerinin müracaatlarını en geç 30 gün içinde neticelendirmek mecburiyetindedir. Aksi halde bu sürenin sonunda yapının tamamının veya biten kısmının kullanılmasına izin verilmiş sayılıyor.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com