04 / 05 / 2024

Yarım kalan Diamond of İstanbul projesi için bakanlık devreye girdi!

Yarım kalan Diamond of İstanbul projesi için bakanlık devreye girdi!

Hattat Grubu'nun 16 sene önce “Türkiye’nin Eyfel Kulesi” olarak tanıttığı ve inşaatı yarım kalan Maslak'taki gökdelenin inşaatı için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı devreye girdi. 



İstanbul Maslak’taki 11 dönümlük arazi üzerinde Hattat Grubu’nun 2003'te “İstanbul'un Eyfel Kulesi'ni yapıyoruz” sloganı ile tanıttığı “Diamond of İstanbul” projesi imara aykırı inşaatı sebebiyle yıllardır gündemdeydi.

Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre, imar planları siluete takıldığı için İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nden defalarca dönen, mahkeme kararları ile planları iptal edilen ve mühürlenerek yarım kalan gökdelen projesini tamamlamak isteyen Hattat Holding, İBB'ye 2016'da bir protokol ile 18 arsa tahsis etmişti.

Tahsis edilen 3 arsanın dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın Büyükçekmece'deki villasının yanında yer alması tartışma yaratmıştı. Buna rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde projenin iptali gündeme gelince  Hattat Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat'ın İBB yöneticilerine yazdığı mektupla arsaların kendine zorla aldırıldığını bildirerek imar haklarının verilmesini istemesi uzun süre tartışma konusu olmuştu.

53 KATLI OLACAKTI

11 dönümlük arazi üzerinde 53 kat olarak  tasarlanan gökdelen 3 blokta 380 odalı otel, 90 rezidans, 57 bin 90 metrekarelik AVM, 578 ofis, 1400 araç kapasiteli otoparktan meydana geliyordu.

RE'SEN ONAYLANDI

Tartışmaların odağında yer alan mühürlü proje yeni imar planı ile yeniden gündeme geldi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı parsel için hazırlanan yeni imar planlarını Cumhurbaşkanlığı 1 No'lu Kararnamesi  kapsamında 19 Kasım 2019 tarihinde re'sen onaylayarak 27 Kasım tarihinde askıya çıkardı. Plan raporunda parseldeki imar planlarının yapım ve mahkeme süreçleri anlatıldı. Son olarak Büyükdere Caddesi üzerindeki parsele ilişkin  2011 yılında onaylanan üst ve alt ölçekli imar planlarının  İstanbul 7. İdare Mahkemesince iptal edildiği belirtildi. İptal işlemine ilişkin temyiz talebinin de  Danıştay 6. Dairesinin 10 Eylül 2018 tarihli kararıyla reddedildiği belirtildi. Böylece parsel de plansız kaldı.

2017'DE RUHSAT VERİLDİ

Raporda, imar planlarına ilişkin olarak AKP yönetiminde iken İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alınan ruhsatlara bir dava açılmadığı belirtilerek proje için düzenlenmiş 29 Eylül 2017 tarihli ruhsatın geçerli olduğu belirtildi. Parselde İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanan projelere göre imalat işlemleri yapıldığı belirtilerek “Söz konusu alana ilişkin hazırlanan proje; Maslak bölgesinin ve aynı zamanda İstanbul ilinin değerine ve markasına büyük katkı sağlayacak nitelikte önemli bir yatırımdır” dendi.

CUMHURBAŞKANI KARARNAMESİ İLE PLAN

Cumhurbaşkanlığı 1 No'lu kararnamesinin 97. maddesinin “h” bendindeki “….. kamu ya da özel sektör tarafından gerçekleştirilecek olan yatırımlara ilişkin olarak ilgililerince hazırlandığı ve hazırlatıldığı halde yetkili idarece 3 ay içinde onaylanmayan …… imar planlarını, parselasyonlarını ve değişikliklerini ilgililerin Valilikten talep etmesi ve Valiliğin Bakanlığa teklifte bulunması üzerine onaylanmak ……” hükme atıf yapılarak mahkeme kararının uygulanması mecburiyeti ve alanın plansız kalmaması için imar planı yapma zorunluluğunun doğduğu belirtildi.

45 KAT SINIRI

Yeni planda çevre imar ve yapılaşma koşulları dikkate alınarak parsel “Ticaret Alanı” olarak yeniden düzenlendi. Ticaret alanında yapılacak olan binanın Türkiye’nin ilk yüksek katlı çelik binası niteliğini taşıyacağı, kullanılacak teknoloji itibari ile de inşaat sektörüne önemli bir yapısal değer katacağı gibi mega kent İstanbul için de marka değeri taşıyacağı belirtildi. Kat yüksekliği ise plan üzerinde 45 kat olarak gösterildi.

300 ARAÇLIK OTOPARK İBB'YE

Planlama alanında 2017 tarihli yapı ruhsatı ekindeki onaylı projelerine uygun olarak en az 300 araçlık otopark da İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek. Yenikapı-Hacıosman Metrosu'nun Ayazağa-İTÜ İstasyonundan söz konusu parseldeki yapı ile arasındaki  bağlantıyı sağlayan “Yaya Bağlantı Tüneli” yapılması işine ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yatırımcı firma arasında protokol bulunduğu hatırlatılarak projenin de imar planına işlendiği belirtildi.


Geri Dön