23 / 11 / 2024
fuzul

Yataş, 2017 sonuna kadar 100 mağaza açacak!

Yataş, 2017 sonuna kadar 100 mağaza açacak!

Anadolu 500 ve ISO 500 Üstelerinin en hızü yükselen şirketi olan Yataş Grup, bu ivmeyi önümüzdeki yıllarda da sürdürmeyi hedefliyor.




Anadolu 500 ve ISO 500 Üstelerinin en hızü yükselen şirketi olan Yataş Grup, bu ivmeyi önümüzdeki yıllarda da sürdürmeyi hedefliyor. Yataş, 2017 yıü sonuna kadar 100 yeni mağaza açmayı ve yüzde 50’lik büyümeyle 750 milyon TL ciroya ulaşmayı planhyor. Şirketin gelecek dönem için de oldukça büyült planları var. Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkm, “2023 için 2 milyar TL’lik ciro hedefi koyduk” diyor.

 

Temelleri 1976 yılında atılan Yataş Grup, son beş yıldır bir değişim ve dönüşüm içinde. ‘Yataş Bedding’ ve ‘En-za Home’ olmak üzere iki farklı konsept ile büyüyen grubun yurtiçi ve yurtdışında 281 konpsept mağazası ve toplam 450 satış noktası var. Bu yıl 40’mcı yılını kutlayan gruba, son dönemde yenilenen yüzü yükseliş getirdi. Şirket, Anadolu 500 araştırmasında 25 basamak yükselerek 182’inci sırada yer aldı. 2015 ISO 500 listesinde önceki yıla oranla 127 basamak birden yükselerek 370’inci sırada yer alan Yataş Grup, halka açık şirketler arasında en çok yükselen şirket oldu. Önümüzdeki beş yılda da frene basmayacak olan grup, hem yurtiçinde hem de yurtdışında hedef büyüttü. 2017 sonuna kadar 100 yeni mağaza açmayı ve yüzde 50’lik büyümeyle 750 milyon TL ciroya ulaşmayı planlayan grubun 2023 ciro hedefi ise 2 milyar TL.


Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın ile şirketin mağazalaşma hedeflerin¬den sektördeki gelişmelere kadar pek çok konuyu konuştuk.


Son beş yıldır bir değişim ve dö-nüşüm yaşıyorsunuz. Yataş Grup’ta bu dönemde neler değişti?


2016, beş yıllık değişim ve dönüşüm dönemimizin son yılı. Ayrıca bu yıl şirketimizin 40’ıncı yılını da kutluyoruz. Bu süre zarfında bir geçiş yaşadık. Yataş’ı genç bir marka haline getirdik. Tek markadan iki markaya geçiş yaşadık. Artık Yataş Bedding ve Enza Home olarak iki markamızla ilerliyoruz. Yataş Bedding’lerde daha önce mobilya da satıyorduk ama artık bu konseptten mobilyayı çıkardık. Yataş Bedding’lerde sadece yatak ve ev tekstili, Enza Home’larda ise mobilya ve aksesuarlar satılacak. Koleksiyonlarımızla da farklılaşmaya gittik.


Şirkette son dönemde nasıl bir büyüme söz konusu oldu?

 

2016’nın ilk dokuz ayında 2015’in aynı dönemine göre yüzde 51’lik büyüme yakaladık. Geçen yıl yüzde 20 büyümüştük. Bu yıl ise yüzde 50-55 büyüyerek 500 milyon TL ciroya ulaşırız. 2016’da geçen yıla göre yüzde 8- 10 oranında büyümesi beklenen mobilya sektörünün çok üzerinde büyüme bekliyoruz. 2016 bizim için altın yıl olacak. Üç yıl sonra 1 milyar TL ciroya ulaşıp Türkiye’nin ilk 100 şirket içerisinde yer almayı planlıyoruz. 2023 ciro hedefimiz ise 2 milyar TL.


Bugün itibariyle kaç mağazanız var, 2017 yılında kaç yeni mağaza açmayı planlıyorsunuz?


2016 yılında 10’u yurtdışında olmak üzere 50 yeni mağaza açtık. Bugün itibariyle 233 yurtiçi, 48 yurtdışı olmak üzere toplam 281 kopsept mağazamız var. Aynca 450 civarında da satış noktamız bulunuyor. Önümüzdeki yılın sonuna kadar da 100’ün üzerinde mağaza açmayı planlıyoruz. Bunun 27’si yurtdışında olacak.


Önümüzdeki dönemde öncelik vereceğiniz pazarlar nereler?


Bunların başında Romanya geliyor. Suudi Arabistan’da şu anda üç mağazamız var ama orada büyümemiz sürecek. İran’da ise son açtığımız Tebriz mağazası ile 13 mağazaya ulaştık. İran’da yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Çin pazarına yatak ile girdik ve şu anda üç mağazamız var. Çin bizim için nakliye avantajı olan bir pazar. Çünkü Çin’den Türkiye’ye çok fazla mal geldiği için dönüş nakliyesi çok ucuza geliyor. Çin’de önümüzdeki dönemde daha çok internetten satışa ağırlık vermeyi planlıyoruz. Mısır’da da büyüyoruz. Son dönemde en çok odaklandığımız pazar ise İngiltere.


İngiltere’de mağazanız var mı?


Şu anda orada iki mağazamız var. Çok zor bir pazar ancak İngiltere’yi ‘kale’ pazarlarımızdan biri haline ge¬tirmek için çalışmalarımız var. Orada hem Enza Home, hem Yataş Bedding hem de online olarak büyümeyi plan¬lıyoruz. Bütün ülke bazında bir kanal oluşturma hedefındeyiz. İngiltere’de bütün ürünlerde ‘alev almazlık’ şartı aranıyor. Bu da maliyetleri yüzde 15- 20 oranında artmyor. Şimdi bu pazara yönelik ürünlerimizi bu standarda uydurmak için çalışmalar yürütüyoruz. Bu yıl Turquality kapsamına girmek için yoğun bir çalışma yürüttük. 2017’nin ilk çeyreğinde Turquality kapsamına alınmayı bekliyoruz. Arkamıza bu desteği alırsak yurtdışındaki hızlı büyümemizi katlayacağız.


Gündememizdeki yeni yatırmları neler?


Üretimimizi  Ankara  ve Kayseri’de- ki tesislerimizde gerçekleştiriyoruz. Bu yıl başladığımız kapasite ve tekno¬loji yatırımlarımıza 2017’de de devam edeceğiz. Örneğin Kayseri OSB’deki kanepe fabrikamızın kapasitesi yetersiz. Bu nedenle 30 bin metrekare kapalı alana sahip yeni bir kanepe fabrikasını bu yılın sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planlıyoruz. Kapasite ve teknoloji için toplam 10 milyon Euro’luk yatınm yapacağız. Bunlarla birlikte yüzde 30 civarında bir kapasite artışına ulaşacağız. Şu anda grup olarak bin 900 kişiye istihdam sağlıyoruz. Yeni yatırımlarla birlikte istihdamımızda da artış olacak.


Yakın gelecekte sektörü neler bekliyor?


En büyük sorunumuz merpen altı üretim. Bunun önüne geçilmesi için yüzde 18 KDV oranının yüzde 9’a çekilmesi gerekiyor. Yüksek KDV sektörü kayıt dışına itiyor. Tüketicinin markalara yönelmesi için bu yapılmalı. Ancak son dönemde merpen altındaki sorunlar nedeniyle tüketicilerin büyük kısmının markalı mobilyaya döndüğünü de söylemek mümkün. Çünkü merpen altında garanti yok. Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) olarak bu konuyu sürekli dile getiriyoruz.


GEDİK YATIRIM ARAŞTIRMA UZMAN YARDIMCISI OZAN AKBAL


"11,2 F/K ve 1,77 PD/DD ile işlem görüyor"


"Yataş 2015’ten itibaren satışlarını arttırıyor. Net esas faaliyet ve net kârında da artış görülen şirketin hisse fiyatları son iki yılda güçlü yükseliş trendi yakaladı. Yeni mağaza açılışlarından dolayı artan sabit maliyetle¬riyle birim başı gelir ve kârlılıkta düşüşler olsa da yatı¬rımların tamamlanmasıyla bu durum düzelir. Faaliyetlerde yaşanan olumlu gelişmeler fiyatlara yansı¬dı. Şirketin döviz açık pozisyonu, diğer faaliyetlerden gelir kaleminde tek seferlik gelirlerde görülecek dalga-lanmalar, satışların artış hızında yavaşlama olması durumunda kâr rakamla' rını etkileyebilir."


ALB F0REX ARAŞTIRMA UZMANI ONUR ALTIN


"Yükseliş 5 TL'ye kadar sürebilir"


"Yataş'ın ilk dokuz ayda cirosu 2015'in aynı dönemine göre yüzde 50,2 artışla 353,7 milyon TL'ye, net kârı yüzde 139,2 artışla 12 milyon TL’ye yükseldi, ihracatının ve yurti¬çi satışlarının artması kârlılıktaki artışı destekledi. Sanayi üretimi verilerinde eylül ayında önceki aya göre en yüksek azalış yüzde 20,4 ile mobilya imalatında gerçekleşmişti. Bu düşüş şirketin dördüncü çeyrek bilanço¬suna yansırsa kârlılık düşebilir. Kurdaki artışların şirketin kurdan kaynaklı finansman giderlerini arttırması riski ve hissede son iki ayda görülen yüzde 50 yükseliş takip edilmeli.”



Ekonomist 


Geri Dön