22 / 11 / 2024
fuzul

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son 9 metre!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son 9 metre!

Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. İstanbul'un iki yakasını üçüncü defa birleştirecek köprüde karşılıklı son tabliyeler dün büyük bir titizlikle yerleştirildi.




58 metre genişliğinde Avrupa ve Anadolu Yakası taraflarına konulan 24'er metrelik son iki tabliyenin ardından montaj çalışmaları yapılıyor. Sadece SABAH'ın görüntülediği son iki tabliye Yalova'da üretildi. Denizyoluyla yaklaşık 8 saatte montaj alanına getirildi. 9 metrelik son bağlantı tabliyesinin yerleştirilmesinden sonra, teknik aksam çalışmalarını yürüten işçi ve mühendisler yürüyerek iki yaka arasında dolaşabilecek. 


AĞUSTOSTA AÇILIYOR 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın ağustosta bağlantı yolları ve kavşaklarıyla birlikte açılışa hazır hale geleceğini açıkladığı köprüde, kalan son 3 tabliyenin üretimiyle bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için çalışmalar devam ediyor. Proje 'Kuleler arası açıklığı en fazla köprü' özelliğine sahip. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün verdiği bilgilere göre köprünün her iki yakasındaki kuleler ile betonarme tabliyelerin imalatı tamamlandı. Erişim ekipmanlarının kurulumu ise sürüyor.



Sabah



Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı;


Avrupa ve Anadolu yakasını üçüncü kez birbirine bağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde iki yakanın birleşmesine 9 metre kaldı.


Köprüyü bitirmek için gece gündüz çalışan işçiler yoğun mesai yapıyor.  Dünyanın en geniş asma köprüsü olma özelliğini taşıyan ve İstanbul trafiğini rahatlatacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde çalışmalar 24 saat aralıksız devam ediyor. ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde sona gelindi.


En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 58'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Avrupa ve Asya kıtasının bir kez daha buluşması için sadece 9 metre kaldı. Son tabliyenin konulmasıyla iki kıta yeniden birleşecek. 


İŞÇİLERİN 24 SAATLİK MESAİSİ

3. Köprü'de 24 saat çalışan işçilerin mesaisi, İHA kamerası tarafından görüntülendi. Köprünün iki yakasında çalışan işçilerin, birbirlerini "son 9 metre" diyerek motive ettikleri görüldü. Köprünün üzerinde kaynak çalışmalarını sürdüren işçiler, sabahın ilk ışıklarında güneşin doğuşunu karşıladı.


İstanbul Boğazı ile birlikte 3. köprü üzerine doğan güneş, doyumsuz manzaralar oluşturdu.  3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, son 1 ayda 10 adet çelik tabliyenin yerine konularak, rekor sayılabilecek nitelikte bir ilerleme olduğunu söyleyerek, "Çelik tabliye montaj işleminde daha önce "Derrick Crane" adı verilen vinçler kullanılıyordu. Şimdi ise Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlandı. Bu yöntemle ortalama 5 günde eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa'da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildi.


Bu yüzden 1 ay gibi kısa sürede hızlı şekilde köprüde ilerleme sağlandı. 10 adet çelik tabliye konuldu. 238 metre ilerleme sağlandı. Şimdi sadece son çelik tabliyenin yerine konulma işlemi kaldı. Onunla birlikte 3. Köprü'de artık karşıdan karşıya geçme imkanımız olacak. Gelecek hafta içinde son çelik tabliyeyi de yerine koymayı planlıyoruz" dedi. 


3. Köprü'nün birçok açıdan farklı özellikler taşıyacağını söyleyen 3. Köprü Tabliye sorumlusu, "Son tabliyenin konulmasıyla, 1408 metre ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü oluşmuş olacak. Raylı sistemin getirdiği ilave yükleri taşıyabilmek için klasik asma halatlara ilave olarak, eğik askı kabloları da kullandık. Dolayısıyla bu açıdan bakıldığında, dünyanın en uzun hem asma hem de eğik askısına sahip köprüsü olacak. Ayrıca, 3. Köprü, 322 metreyle dünyanın en uzun kulesine sahip asma köprüsü niteliğini de taşıyacak. Bu köprü, aynı zamanda 60 metreye varan genişliğiyle de dünyanın en geniş asma köprüsü unvanına sahip olacak” diye konuştu.



Hürriyet 


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;

2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde 9 metrelik son tabliyenin Cuma günü düzenlenecek törenle yerine takılmasıyla iki yaka 3. Kez birleşmiş olacak.


1.460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. 

Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Projenin tamamlanmasıyla  Marmaray  ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.


Milliyet 


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;


Avrupa ve Anadolu yakasını üçüncü kez birbirine bağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde iki yakanın birleşmesine 9 metre kaldı. Dünyanın en geniş asma köprüsü olma özelliğini taşıyan ve İstanbul trafiğini rahatlatacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Köprüde çelik tabliye montaj işlemlerinde sona gelindi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 58'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Son tabliyenin konulmasıyla iki kıta yeniden birleşecek. 


REKOR SÜREDE

3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, son 1 ayda 10 adet çelik tabliyenin yerine konularak, rekor sayılabilecek nitelikte bir ilerleme olduğunu söyledi.


Sonuncu tabliye haftaya 

ortalama 5 günde eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa'da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildi.Gelecek hafta içinde son çelik tabliyenin de yerine konması planlanıyor.


Akşam 




Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


YAVUZ Sultan Selim Köprüsü'ııde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tahliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tahliyeden 58'i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Orta bölümü yerleştirilecek 9 metrelik son tahliyenin ise önümüzdeki Cuma günü düzenlenecek törenle yerine yerleştirilmesi bekleniyor. Son tahliyenin yerleştirilmesiyle birlikte İstanbul Boğazı'nda iki yaka üçüncü kez birleşmiş olacak. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. 


Vatan


Haber Yeni Devir Gazetesi'nde şöyle yer aldı;

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine sadece 9 metre kaldı. 2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 9 metrelik son tahliyenin Cuma günü düzenlenecek törenle yerine takılmasıyla iki yaka 3. kez birleşmiş olacak. 


SON TABLİYE CUMA GÜNÜ YERLEŞTİRİLECEK 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında hizmete gireceğini açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tahliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tahliyeden 58'i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Orta bölümü yerleştirilecek 9 metrelik son tabliyenin ise önümüzdeki Cuma günü düzenlenecek törenle yerine yerleştirilmesi bekleniyor. Son tabliyenin yerleştirilmesiyle birlikte İstanbul Boğazı'nda iki yaka üçüncü kez birleşmiş olacak. 


VİYADÜKLERİN UZUNLUĞU 13,5 KİLOMETRE 

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümünün ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildiği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift ayaklı olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'inin tamamlanmış olduğu belirtildi.


Yeni Devir




Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....


İstanbul'un üçüncü köprüsünde iki yaka pazar günü birleşiyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son tabliyenin pazar günü konulacağını açıkladı. İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen 6. Uluslararası Demiryolu Hafif Raylı Sistemler Altyapı ve Lojistik Fuarı'nın açılış törenine katılan Yıldırım, köprüde kıtaların birleşmesine son 9 metrelik mesafe kaldığını, pazar günü yapılacak törenle birleşmenin tamamlanacağını söyledi. Köprünün üzerindeki raylı sistem altyapı çalışmalarının da otoyol çalışmalarıyla eş zamanlı devam ettiğini anlatan Bakan Yıldırım, şunları kaydetti: "Raylı sistemin köprüden sonraki devamı henüz başlamadı. Bu köprü yapılırken daha sonra yapılamayacağı için raylı sistemi biz baştan koyduk, raylı sistem köprü üzerinde hazır."



Takvim


Geri Dön