23 / 12 / 2024

Yeni konut projelerinin gözde bölgesi Mahmutbey'de trafik sorunu çözülmeli!

Yeni konut projelerinin gözde bölgesi Mahmutbey'de trafik sorunu çözülmeli!

Dün havadan çekilen fotoğraflar Mahmutbey gişelerindeki keşmekeşi tam anlamıyla gözler önüne serdi. Tam 14 şeritlik araç ordusu Mahmutbey gişelerine, ardından da3 şeritlik TEM otoyoluna çıkmaya çalışıyor.



YAVUZ Sultan Selim köprüsünün açılmasıyla İstanbul’un iki yakasına geçişler için alternatifler çoğaldı. Bu da özellikle boğaz geçişlerini rahatlattı. Ancak Edirne üzerinden Avrupa’ya geçişte önemli bir kavşak noktası olan Mahmutbey zaten ağır bir trafik yükü ile boğuşurken yeni köprünün açılmasıyla birlikte tam bir karmaşaya dönüştü. Hem Edirne-Avrupa istikametine giden ağır vasıtalar hem de Avcılar-Esenyurt-Esenkent-Bahçeşehir bölgesinde yaşayan yüz binlerce İstanbullu sabah ve akşam tam bir trafik kaosu yaşıyor. Dün Doğan Haber Ajansı’nın (DHA) havadan çektiği fotoğraf ise tüm bu keşmekeşi adeta özetliyor. 


ŞERİT ŞERİT ÇOĞALIYOR


Saat sınırlanması olmadan Yavuz Sultan Selim köprüsünü geçerek, Odayeri kavşağının ardından Mahmutbey kavşağına ulaşan büyük bölümünü kamyonların oluşturduğu trafik, iki şeritli bir bağlantı yoluyla Mahmut Bey gişelerine yönleniyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü-Maslak-4. Levent-Gazi Osmanpaşa istikametinden gelen 3 şerit, Başakşehir istikametinden gelen 2 şerit, İkitelli’den gelen 2 şerit Aksaray-Şehitler Köprüsü-Otogar istikametinden gelen 3 şerit ve Havalimanı-Basın Ekspres istikametinden gelen 2 şerit ile birleşiyor. Böylece tam 14 şeritlik araç ordusu Mahmutbey gişelerine ardından da 3 şeritlik TEM otoyoluna çıkmaya çalışıyor. Bölgede araç kuyrukları kilometrelerce uzuyor. Akşam saatlerinde 3-4 kilometre yolu aşmak zaman zaman saatleri aşıyor.


SERBEST GEÇİŞ BEKLENTİSİ



Bu arada Mahmutbey Kavşağında duraklamaları  azaltmak için  gişeleri  kaldırıp, HGS ve OGS’nin aynı anda kullanılabildiği havadan okuma özelliği taşıyan serbest geçiş sistemine geçirilmesi çalışmaları ise sürüyor. Çalışmaların 1,5 ay içinde tamamlanmasının ardından bölgedeki trafiğin yüzde 30 azalması bekleniyor.


ÇARE ALTERNATİF YOL PROJELERİNDE


Mahmutbey -Edirne TEM otoyolu aslında milyonlarca insanın yaşadığı bir bölgeye çıkan alternatifsiz yol konumunda. Emlak Konut başta olmak üzere neredeyse bütün büyük inşaat firmaları bu bölgeye halen binlerce konut inşaa ediyor. Karayolu ile ihracat da bu yol üzerinden gerçekleştiği için bağlantı yolu ve serbest geçişin tek başına bu noktada trafik sorununu çözmesi beklenmiyor. Uzmanlar özellikle yeni konut projelerinin inşa edildiği Beylikdüzü-Başakşehir-Bahçeşehir-Boğazköy bölgesine yönelik alternatif yol projeleri geliştirmenin şart olduğu görüşünde. TEM otoyolu dışında bölgeye çıkan ve ‘yan yol’ olarak adlandırılan yol ise özellikle Altınşehir güzargahında yöne kilometrelerce araç sıkışıklığına sahne oluyor. Uzmanlar Başakşehir-Olimpiyat Stadı bölgesinden geçecek yeni bir otoyol ve Sazlıdere üzerine inşaa edilecek yeni bir köprünün TEM otoyolunun yükünü önemli ölçüde azaltacağı görüşünde.


Hürriyet 


Haber Yeni Asya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


İstanbul trafiğinin önemli noktalarından biri olan Mahmutbey Kavşağı’nda 3. Köprü’nün açılmasıyla beraber trafik içinden çıkılmaz bir hal aldı. Günün her saatinde yoğun olan bölgede trafik zaman zaman durma noktasına geliyor.

3. Köprü’nün açılmasıyla birlikte yükü daha da artan Mahmutbey kavşağında trafik yoğunluğu artarak sürüyor. Mahmutbey kavşağında artık günün her saatinde yoğun trafik görmek mümkün. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde ise yoğunluk araçların zaman zaman kontak kapatmasına sebep oluyor. Saat sınırlanması olmadan 3. Köprü’den geçerek, Odayeri kavşağının ardından Mahmutbey kavşağına ulaşan büyük bölümünü kamyonların oluşturduğu trafik, iki şeritli bir bağlantı yoluyla Mahmut Bey gişelerine yönleniyor. Bu da zaten yoğun olan trafiği daha da içinden çıkılmaz hale getiriyor. Bölgede araç kuyrukları kilometrelerce uzuyor. Akşam saatlerinde 3-4 kilometre yolu geçmek zaman saatleri aşıyor. 


Yol yapımı 2018’de bitecek


Kuzey Marmara Otoyolunun projesi içinde yer alan 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 Kilometrelik Kınalı-Odayeri arasında yapılacak yeni yol ise bölgenin en büyük çözümü olarak görülüyor. Bu yollar tamamlandığında Akyazı’dan otoyola giren bir araç, İstanbul’un içine hiç girmeden Kınalı kavşağına kadar gidebilecek. Dolayısıyla Mahmutbey kavşağına girmesi gerekmeyecek. Toplam uzunluğu 257 kilometrelik otoyollarda çalışmaların devam ettiği 2018 yılının sonunda tamamlanarak sisteme katılması bekleniyor. 


Gişelerin kalkması trafiği azaltabilir


Mahmutbey Kavşağında duraklamaları azaltmak için  gişeleri kaldırıp, serbest geçiş sistemine geçirilmesi çalışmaları ise sürüyor. Çalışmaların 1,5 ay içinde tamamlanmasının ardından bölgedeki trafiğin yüzde 30 azalması bekleniyor. 


Yeni Asya 


Geri Dön