21 / 12 / 2024

Yenilenen Kapalıçarşı'da nostaljik alışverişe son trendler eşlik ediyor!

Yenilenen Kapalıçarşı'da nostaljik alışverişe son trendler eşlik ediyor!

Tarihi çarşıda tarihi değişim... Ünlü markalar ve dizilerle şenlenen Kapalıçarşı, modern AVM'lere karşı. Çarşıda artık sadece nostaljik alışveriş yok. Kozmetikten hazırgiyime son trendler de tarihi çarşıda



 

Kanuni’nin gözdesi Hürrem ile kızkardeşi Hatice Sultan, alışverişte! 550 yıllık heybeti ile dünyanın ilk alışveriş merkezi olan Kapalıçarşı’nın tozunu attırıyorlar... Kokuları, çayları, altınları, kostümleri ile Kapalıçarşı esnafı da ‘sultanların’ büyüsüne kapılmış. Dünyaca ünlü starlar ve devlet adamları geldikçe hatırladığımız Kapalıçarşı’da ‘muhteşem’ bir rüzgar esiyor. Bir yanda dizilerle uyanan Osmanlı özlemi, diğer yanda dünya markalarının ilgisi Kapalıçarşı’da yeni bir dönemin başlangıcı olmuş.    Baharın acısını çıkarıyorlar  Bir yıl önce ‘değişiyorum’ mesajları veren tarihi çarşı, ‘modern çağın alışveriş merkezlerine kafa tutacağım’ dercesine yenileniyor. Tarihi motifler ile dünyaca ünlü markaların büyük buluşmasıyla ilk perde açılmış. Vakko, M.A.C., Silk&Cashmere gibi modern alışveriş merkezlerinin yüzleri artık çarşıda. Değişim, çarşının tarihi sokaklarına atılan ilk adımdan itibaren kendini hissettiriyor.    Bir yanda sultanlar, padişahlar ve şehzadeler... Diğer yanda dünyaca ünlü markalar... Peki Türkiye’ye yolu düşen dünya starlarının, devlet adamlarının uğramadan dönmediği Kapalıçarşı’nın şu anda en büyük müşterileri kimler Çok düşünmeye gerek yok. Son 5 yıldır Türkiye’de perakende sektörünün baştacı Araplar. Arap Baharı’ndan dolayı birkaç aydır Türkiye’den ayağı kesilen Araplar, geçen zamanın acısını çıkarır gibi kesenin ağzını açtı. Bize de onları gözlemlemek kaldı. İşte yeni yüzüyle Kapalıçarşı’daki son trendler...    Yerli malı yurdum malı Arap buna meraklı  Mısırçarşısı’ndan, Kapalıçarşı’ya kadar tüm esnafın yüzünde Arap turistin geri dönüşünün mutluluğu var. Üstelik bu sefer bilinçli bir Arap müşteri kitlesi var. “Araplar artık Çin malı gördü mü kaçıyor” diyen esnaf, “Yerli üretime döndük. Yerli malı yeniden kıymetlendi” açıklamasını yapıyor.    SOSYETİK RÜZGÂR  Kapalıçarşı Vakko AVM’lerle yarışta  Kapalıçarşı’daki değişimin öncülerinden biri olan Vakko’da da işler yolunda. Ürün gamı ağırlıklı olarak eşarp, gömlek ve kravat olan mağazada en çok Osmanlı ve Türk motifleri ile süslü eşarplar satılıyor. Markanın Kapalıçarşı’daki kalesi satış performansı ile AVM’lerle yarışıyor. Arap ve Fransızlar ağırlıkta olmak üzere mağazaya günde 500’e yakın kişi giriyor.    Bir giren çantasında 3-4 ürünle çıkıyor  Çarşının yeni yüzlerinden biri Silk&Cashmere... Marka Kapalıçarşı’daki performanstan oldukça memnun. Markanın en iyi satış cirosuna sahip şubeler listesine giren mağazada en çok kaşmir ve ipek ürünler satılıyor. Şu anda tüm ürünlerin yüzde 50 indirimli satıldığı mağazadan turistler, 3-4 ürünle çıkıyor.    Makyajda son trendler tarihi çarşıda  Dünyanın dört bir yanında şubeleri olan ve birkaç yıl önce Türkiye pazarına giren kozmetik markası M.A.C’in de yüzü yakaladığı performanstan dolayı gülüyor. En cömert alıcı yine Araplar. Yerli turistin en fazla 100 lira harcayarak çıktığı mağazaya bir Arap turist en az 500 lira bıkarıyormuş. En çok satılan ürünler ise fondöten, allık, ruj, bronzlaştırıcı ve tabii ki sürme...    MUHTEŞEM RÜZGAR  Sultan gibi kokmak için 5 lira yeter  Kapalıçarşı’nın girişinde karşılama sultanlardan. Valide, Hürrem, Hatice Sultan yan yana gelmiş koku dağıtıyor! Küçük dükkânın girişindeki aşk çaylarının arasındaki rafta boy boy dizili sultanların parfümleri yok satıyor. Küçük şişe esans 5, orta boy 10, büyük boy şişe ise 15 liraya dolduruluyor.    Sünnetlikler şahane çocuklar şehzade  Görünen o ki açılan düğün sezonunda da Osmanlı modası esecek. Kapalıçarşı’daki hava buna işaret. Sünnet çocukları Hürrem’in şehzadeleri gibi boy gösterecek. Bu ilgi esnafı bile şaşırtmış. Kapalıçarşı esnafı, sünnet kıyafeti satışlarının yüzde 80’ini şehzade modellerinin ele geçirdiğini anlatıyor. Şehzade olmak öyle çok da masraflı değil. Kıyafetler 150-300 lira arasında.    Dünya evine Hürrem gibi girmek moda  Kına gecelerinin vazgeçilmezi ise Hürrem ve Hatice Sultan kıyafetleri. Kapalıçarşı esnafı gelin adaylarının dünya evine özellikle Hürrem olarak girmek istediğini fısıldıyor. Neden mi Esnaf bu sorunun cevabını bulmuş: Padişahı dize getiren Hürrem’in gücü aşkına! Hürrem olmanın maliyeti 500, Hatice Sultan olmanın ise 300 lira.    Geline, Kanuni’den 2, Hürrem’den 1 gr altın  Kıyafetler sultanlara, padişahlara, şehzadelere yaraşır olup da takılar olmaz mı Kapalıçarşı çarşı esnafı burada da yaratıcılığını konuşturmuş. Çeyrek altının yerine bu yıl düğünlerde Muhteşem Yüzyıl takıları asılacak. Kapalıçarşı kuyumcularının vitrinleri Kanuni Sultan Süleyman, Hürrem Sultan ve Pargalı İbrahim damgalı gramlık altınlarla dolu. Radikal

Geri Dön