Yılmaz Yılmaz: Emlak mağaza kazancı kadar önemli!
Koton'un Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Türkiye, ekonomik olarak çevre ülkelerin abisi konumunda. Bırakın Türkiye'yi komşularla bile TL ile alışverişi konuşuyoruz" dedi
Birleşmiş Markalar Derneği başkanlığını 17 Mayıs'ta bırakmaya hazırlanan Koton'un Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Yılmaz Yılmaz, şu sıralar konsept mağazacılığa odaklanmış durumda. Koton'un 2 bin 500 metrekare alana sahip en büyük konsept mağazasını açtığı İzmir Karşıyaka'da buluştuğumuz Yılmaz ile kendisinin de başından beri savunduğu TL ile kiralama konusunu konuştuk. Markaların artık TL ile kiralamayı tercih ettiğini belirten Yılmaz, "10 yıl önceye bakarsak TL maliyetli olabilir ama kurda o kadar ani artışlar yaşadık ki TL'deki kayıpların önüne geçti" dedi. SAHAYI KAPTIRMAYIZ Türkiye'nin ekonomik açıdan çevre ülkelerin abisi olduğunu ifade eden Yılmaz, "Bırakın Türkiye'yi çevre ülkelerde bile TL ile alışverişi konuşuyoruz. Avrupa da Amerika da bunu yapıyor. Biz n e d e n yapmayalım Bunun için çalışmalar yapmayı planlıyoruz" dedi. Koton ile ilgili olarak da artık 1000 metrekarenin altında mağaza açmayacaklarını belirten Yılmaz, "İspanyol markalara sahayı boş bırakmayacağız" diyor. Karşıyaka'daki mağaza için İspanyollarla epey rekabet etmiş Yılmaz, ama sonunda gülen de o olmuş. YEŞİLÇAM KOTON'UN OLDU Türk halkının geçmişine bağlı olduğunu bu fikirden yola çıkarak Yeşilçam serisini yarattıklarını ifade eden Koton Eşbaşkanı Gülden Yılmaz ise, "Türkan Şoray'dan sonra Cüneyt Arkın serisi çıkardık. Yeşilçam serisine devam edeceğiz. Sürprizlerimiz olacak" dedi. Türkiye'den çıkan bir marka olarak Türk sinema yıldızlarıyla ses getirmek istediklerini vurgulayan Yılmaz, "Yeşilçam Koton'un oldu" dedi. Yeni açılan mağazada 3 bin 500'ün üzerinde modelin ve 72 bin parça ürünün sergileneceğini ifade eden Yılmaz, "Bu ortalama mağazaların üç katı üzerinde bir rakam" dedi. EMLAK, MAĞAZA KâRI KADAR ÖNEMLİ 285 mağazaya ulaştıklarını ve mağaza açmaya devam edeceklerini dile getiren Yılmaz Yılmaz, sanal ticaretin hiçbir zaman fiziki mağazaların yerine geçemeyeceğini söyledi. "Emlak şu anda mağaza kârları kadar önemli bir konu. AVM'lerdeki mağazalarımız kadar caddelerdeki mağazaların önemi de her geçen gün artacak. Çünkü, yeni mağaza yerleri bulmakta zorlanacağız" diyen Yılmaz, "Yabancılara sahayı boş bırakmamak lazım. Bu yüzden devamlı potansiyel mağaza yerleri bakıyoruz" diye konuştu. Sabah