Yönetim sorunu yaşayan sitelerin imdadına profesyoneller yetişiyor
Yaşamın hızlandığı ve komşuluk ilişkilerinin gerilediği büyük şehirlerde, site ve apartman yönetimlerini artık profesyonel kadrolar devralıyor. Yönetim yüzünden sakinler arasında tatsız tartışmaların yaşanması, birçok girişimcinin bu alanda şirketleşme yo
Kurulan bu şirketler, geliştirilen yazılımların yardımıyla apartman ve sitelere dışarıdan yönetim hizmeti vererek, yönetim sorunlarını çözüme kavuşturmalarını sağlıyor. Bunun da maliyeti, daire başına 10 YTL oluyor.
İmdada şirketler yetişiyor
Sakinler arasında yönetim sorunu yaşanan sitelerin imdanına yetişen ve bir bilgisayar yazılımı ile iş yükünü hafifleterek ödemelerden aidat toplamaya kadar kolaylık sağlayan bu uygulama, hane başına 10 YTL'lik bir yük oluşturuyor. Bu şirketlerden biri de Ekom Bilgisayar. Şirket apartman ve site yönetecileri için geliştirdiği yazılım sayesinde, apartman ve site yöneticilerinin, bilişim teknolojisi ile veri akış hızını yüksek seviyelere çıkartıyor. Ekom Bilgisayar'ın ortaklarından ve genel müdürü Enver Çanakçı, yazılımla ilgili şu bilgileri verdi: "Site ve apartman yönetimi alanındaki standart işler daha kolay ve kısa zamanda yapılabiliyor. Bir apartman ya da sitenin kayıtları ayrıntılı tutulabilirken, aidat ve gelir gider hesap takiplerini yapılabiliyor. Ayrıca yıllık işletme projesi düzenlenebiliyor. Bunun üzerinden takipler gerçekleştiriliyor ve buna bağlı olarak aidatlarla ilgili olarak gecikme faizleri hesaplanabiliyor."
Hane başına 10 YTL
Bu yazılımın maliyetinin hane sayısına göre değiştiğini belirten Çanakçı, "Hane başına maliyet 10 YTL düzeyinde. 50 daireli bir apartmanda paket 450 YTL iken, 400 haneli bir sitede ise 2 bin 250 YTL oluyor. Hane sayısı arttıkça maliyette düşüyor." dedi. Türkiye genelinde satışını yaptıkları yazılımın ağırlıklı olarak Ege Bölgesi ve İstanbul'da satışının gerçekleştiğini ifade etti.
Ürünün kullanımının oldukça kolay tasarlandığına değinen Çanakçı, yazılımın kullanımına ilişkin şu bilgileri verdi: "Menüleri kullanıcı tarafından kolayca anlaşılabilecek şekilde düzenlenmiş, profesyonel içerikli ancak kullanımı çok kolay olan bu yazılım, bilgisayar konusunda fazla deneyimli olmayan kişilerin de rahatlıkla kullanabiliceği sadelikteki tasarımı da ön plana çıkıyor" dedi. Çanakçı, bütün bunların dışında yazılımın bir diğer özelliğinin apartman üyelerine aidat ve diğer apartman ortak giderlerini hatırlatıcı Sms gönderildiğini belirtti. SMS dışında da bu bilgilerin e-mail yoluyla da iletilebildiğini söyleyen Çanakçı, bu yazılımın sürekli güncellendiğine de dikkat çekti.
Yazılımı 6 ay önce piyasaya sunduklarını dile getiren Çanakçı, bu tür yazılımların olduğunu ancak Windows tabanlı bir ününün ilk olduğuna belirterek, "Türkiye'de bu alanda bir çok yazılım var. Genelde yazılım sektörünün ağırlıklı olarak ticari yazılımlara yönelik" diyen Çanakçı, biz sektörel yazılıma ağlırlık vermek istedik. Bu konuda da apartman ve site yönetimi konusunda eksiklikler olduğunu düşündük. 2 yıl bu konu üzerinde yaptığımız çalışmanın ardından ürünü geliştirdik" dedi.
Aidat ödemeleri için bankalarla görüşüyor
EKOM Bilgisayar Genel Müdürü Enver Çanakçı, bankalarla da görüşmeler yaptıklarını belirterek konuyla ilgili şunları söyledi: "Bankalara dönükte bir projemiz var. Bankalar aidat ödemelerini otomatik alıyor. Bizim yazılımda da böyle bir özellik var. Biz bunu bankalarla yapacağım anlaşmalarla devreye sokmak istiyoruz. Bankalar kanalıyla önümüzdeki günlerde bir girişimimiz olacak."
(www.hurriyetemlak.com)