03 / 05 / 2024

Youtube'a TikTok şoku! Reklam gelirleri ve izlenme oranları düştü!

Youtube'a TikTok şoku! Reklam gelirleri ve izlenme oranları düştü!

Alpahabet'in hazırladığı rapora göre video izleme platformu Youtube'un gelirleri seneler sonra ilk kez düştü!



Şirketin yayımlanan son çeyrek raporuna göre reklam gelirlerinde yüzde 1.9'luk bir düşüş yaşadığı ortaya çıktı. Son dönemin hızla yükselen platformları arasında başı çeken TikTok ‘un ise günlük izlenme sayısı her geçen gün artıyor. İşte detaylar...

İÇERİK ÜRETİCİLERİNİ ETKİLEYEBİLİR!

Youtube'un reklam gelirlerinin yıllar sonra ilk kez düştüğü ortaya çıktı. Alpahabet'in hazırladığı rapora göre video izleme platformunun reklam gelirleri önceki yılın aynı dönemine göre 1.9 oranında düştü.  Youtube’un gelirlerinde ki bu düşüşün zamanla içerik üreticilerini de etkileyebileceği tahmin ediliyor. Çünkü reklam gelirlerinin yüzde 55’i YouTube’un Partner Programı’na dahil olan içerik üreticilerine aktarılıyordu. Dolayısıyla bu gelir azalınca içerik üreticilerine yapılan ödemeler de azalacak gibi duruyor.

İlk defa dijital video platformu Youtube'un gelirlerinde düşüş görüldü. Geçen senenin üçüncü çeyreğine bakıldığında yıldan yıla yüzde 43'lük bir artış yaşanmıştı.

ALPHABET'İN BEKLENTİSİNİN ALTINDA KALDI!

Google ve YouTube’un sahibi olan Alphabet’in verilerine göre geçen sene 7.2 milyar dolar gelir elde eden YouTube, bu sene 7 milyar dolarda kaldı. Kısa format videoların yükselişinin Youtube'un gelirlerini düşürdüğü tahmin ediliyor. Video izleyicisinin TikTok ve Instagram Reels’e kaydığı tahmin ediliyor. Açıkçası Youtube'da bu durumu önceden görmüş ve Youtube Shorts'u devreye sokmuştu. Fakat şu an için Youtube, Shorts'tan beklediğini alamamış gibi duruyor. Bakalım YouTube bu gidişatı tersine çevirerek eski günlerine dönebilecek mi?


Geri Dön