28 / 04 / 2024

Yüksek enflasyona rağmen lüks tüketim tam gaz devam ediyor! Lüks tüketim geçen yılı ikiye katladı!

Yüksek enflasyona rağmen lüks tüketim tam gaz devam ediyor! Lüks tüketim geçen yılı ikiye katladı!

E-ticaretten gerçekleşen alışverişlerde lüks tüketimin arttığı gözleniyor. Uzmanlar, önceki yıllar ile karşılaştırıldığı zaman lüks tüketim harcamalarının katlanarak büyüdüğüne işaret ederken, en fazla alışverişin saat, mücevherat ve lüks moda kategorilerde gerçekleştiği görülüyor.



Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte internetten yapılan alışverişler her geçen gün katlanarak büyüyor. Son yıllardaki trendler incelendiği zaman e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde lüks tüketimin ciddi bir büyüme ivmesi kaydettiği gözleniyor.

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, son 3 yıllık rakamları incelediği zaman lüks tekstil giyim kategorisinde 2021 yılında elde edilen 1.743.274.549 TL iken, bu rakamın geçen yıl 3.685.195.334 TL’ye yükseldiğini, bu yılın ilk 8 ayında ise 4.835.219.070 TL olarak gerçekleştiğini ifade etti. Çiğdemli, yıl sonuna kadar ise bu rakamın en az 7 milyar liraya ulaşarak geçen yılın iki katına yükselmesini beklediğini dile getirdi. Lüks tüketimi sepet bazında da inceleyen Çiğdemli, saat-aksesuar segmentine bakıldığı zaman 2021 yılında 9 bin 983 lira olan cironun geçen yıl 28 bin lirayı aştığını, 2023 yılının ilk 8 ayının ortalama sepet tutarının ise 34 bin 334 TL olduğunu söyledi.

Çiğdemli, Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı alışverişleri gibi özel alışveriş festivallerinin de göz önünde bulundurulduğunda yıl sonuna kadar bu rakamın en az 60 bin TL’ye ulaşarak geçen yılı ikiye katlayacağını düşündüğünü dile getirdi.

Yüksek enflasyona rağmen lüks tüketim tam gaz devam ediyor! Lüks tüketim geçen yılı ikiye katladı!

EN FAZLA SİPARİŞ HANGİ KATEGORİDE

Çiğdemli, mücevheratta ise 2021 yılı yıllık ortalama sepet tutarının 3 bin 549 lira olduğunu hatırlatarak bu rakamın geçen yıl 7 bin lirayı aştığını, bu yılın ilk 8 aylık döneminde ise 16 bin 634 liraya yükseldiğini kaydetti.  Yıl sonuna kadar geçtiğimiz yılın en az 3 katı kadar bir büyümeye ulaşacağını öngören Çiğdemli, lüks modada ise 2021 yıllık ortalama sepet tutarının 616 lira olduğunu, 2022’de bu rakamın bin 221 liraya ulaştığını, bu yılın ilk 8 ayında ise 2 bin 364 liraya yükseldiğini aktardı. Yıl sonuna kadar bu kategorinin de geçtiğimiz yılı en az üçe katlayacağını ileri süren Cenk Çiğdemli, lüks kategoride en çok siparişin; tekstil giyim, kozmetik güzellik, hediyelik ve aksesuar, iç giyim, takı ve mücevherat, motorlu taşılar ve otomotiv yedek parça, hobi, ev bahçe mobilyaları, oyun, beyaz eşya ve  bilgisayarda  verildiğini belirtti.

YÜZDE 15 BÜYÜME BEKLENTİSİ

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, şu ana kadar gerçekleşen veriler değerlendirildiğinde lüks tüketim alışkanlıklarında bir genişleme görüldüğünü ifade etti.  

Fiyatlar, maliyetler ve enflasyon yukarı yönlü ilerlerken lüks tüketimin cirosunun bir önceki yılı şimdiden yakalamış durumda olduğunun altını çizen Çiğdemli, e-ticaret’in en hareketli olduğu dönemlere girmek üzere olduğumuzu, özellikle Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı alışverişleri gibi özel kampanya ve alışveriş festivallerinin olduğunu göz önünde bulundurursak, adetlerin yıl sonuna kadar geçen yılın yüzde 15 oranında üstüne çıkmasını beklediğini dile getirdi.


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön