Genel

Zigana Tüneli, yılın en başarılı proje ödülünü aldı!

Cengiz İnşaat tarafından hayata geçirilen Türkiye’nin ve Avrupa’nın en uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Zigana Tüneli, yılın en başarılı proje ödülünü aldı.

Cengiz İnşaat imzalı, Avrupa’nın ve Türkiye’nin en uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Zigana Tüneli, Uluslararası Yol Federasyonu’nu (IRF) tarafından “Yapım Metodolojisi” kategorisinde 2023 yılının en başarılı projesi ödülünü kazandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) idaresinde, Cengiz İnşaat tarafından hayata geçirilen Zigana Tüneli Projesi, ABD merkezli Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) tarafından gerçekleştirilen değerlendirmede “Yapım Metodolojisi” kategorisinde senenin en başarılı projesi ödülüne layık görüldü. 

ABD’nin Phoenix şehrinde düzenlenen ödül törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile KGM yöneticileri de katılırken ödülü; KGM Yol Yapım Dairesi Başkanı Emrah Uslu, Cengiz İnşaat Proje Müdürü Tarık Eyüboğlu ve KGM Karayolları Trabzon Bölge Müdürü Mehmet Aşık aldı. 

AVRUPA’NIN EN UZUN ÇİFT TÜPLÜ KARAYOLU TÜNELİNE ÖDÜL

Tamamı Türk mühendislerin yönetimindeki Cengiz İnşaat ekibi tarafından hayata geçirilen Zigana Tüneli, Avrupa’nın ve Türkiye’nin en uzun çift tüplü karayolu tüneli olma unvanını elinde bulunduruyor. 

Zigana Tüneli, her biri kesintisiz 14,5 kilometre uzunluğundaki çift tüp tünelden oluşuyor. Proje bağlantı yolları ile beraber 15,1 kilometre uzunluğa ulaşıyor. 

İleri düzey mühendislik teknolojileri açısından önemli bir örnek olan tünel projesinde imalatların fiziksel nicelikleri de dikkat çekiyor. 

Yaklaşık 70 bin nüfusa hizmet edebilecek projede, kullanılan demir ve çelik miktarı da 6 adet Eyfel Kulesi inşa edilebilecek büyüklüğe ulaşırken, 1.850 adet 4 katlı konuta denk gelecek miktardaki beton kullanıldı.

Toplamda yaklaşık 3,2 milyon metreküp tünel kazısı gerçekleştirilen proje, kazıdan çıkan malzemenin geri kullanılması alternatifleri ve ayrıca özel tasarım havalandırma sistemleri ile de diğer karayolu tünellerinden farklılık gösteriyor. 

Tünel içinde karşılaşılabilecek her türlü negatif ve kritik senaryolara karşı dizayn edilen “Hava Değişim İstasyonları” ve “Dikey Havalandırma Şaftları” Avrupa’da ve Türkiye’de karayolu tünellerinde ilk kez kullanılan özel yapım teknikleri ile inşa edildi. 

3,6 metre çapındaki şaft kazılarının yapımı için Yükselen Delgi (Raise Boring) kazı metodu ve Yükselirken Delen Kazı Makinesi (RBM), kazısı tamamlanan şaftların  iç yüzeylerinin kaplanması ve desteklenmesi için de Cam Elyaf Takviyeli Polyester (CTP) borular kullanıldı. 

Dikey havalandırma şaftlarının yer aldığı hava değişim istasyonlarında, tünel içindeki kirli havanın tahliyesi sağlanmakla beraber, doğal ortamda oksijence zengin olan temiz havanın da tünel içerisine gönderilmesine de olanak sağlıyor.

Gümüşhane ve Trabzon sınırları içinde olan ve Karadeniz sahil yolunu, Trabzon-Maçka-Torul-Gümüşhane-Kale-Bayburt güzergahları üzerinden Aşkale/Erzurum’a bağlayan uluslararası yol ağında önemli bir arter olan Zigana Tüneli, Doğu Karadeniz'i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu güzergahı üzerinde hayata geçirildi.

Yüksek güvenlik önlemleri baz alınarak tamamlanan tünel, özellikle kış aylarında mevcut güzergahta gerçekleşen sorunları ortadan kaldırarak, yolu kullananlara daha konforlu ve ekonomik bir ulaşım imkanı sunuyor.

Zigana Tüneli’nde her bir tüpte, 85'er metre uzunluğunda mavi ışıkla aydınlatılmış dört bölüm var. Böylece tüneli kullanacak sürücülerin yaşayabilecekleri dikkat dağınıklığının da önüne geçilmesi planlanıyor.

Deprem, Bursa'nın kapısına dayandı! Hemen kentsel dönüşümün tamamlanması lazım!

2023 yılı 3. çeyrek işsizlik rakamları açıklandı! 

Serdar Bilgili, New York'taki yeni gökdelen yatırımını ‘yakında’ diyerek duyurdu!