22 / 12 / 2024

Ziylan Türkiye'de 450 mağazaya ulaşmayı hedefliyor!

Ziylan Türkiye'de 450 mağazaya ulaşmayı hedefliyor!

Ziylan, 2015’i yüzde 34 büyüme ve 1.5 milyar TL ciro ile kapadı. Geçen yıl 26 milyon çift ayakkabı satan şirket, bu yıl ciroyu 2 milyar TL’ye, satış rakamını 36 milyon çifte çıkarmayı hedefliyor.



Kinetix, Polaris ve Lumberjack gibi markaları olan Türkiye’nin en büyük ayakkabı perakendecisi Ziylan, 2015’i yüzde 34 büyüme ve 1.5 milyar TL ciro ile kapadı. Geçen yıl 26 milyon çift ayakkabı satan şirket, bu yıl ciroyu 2 milyar TL’ye, satış rakamını 36 milyon çifte çıkarmayı hedefliyor.

 

Ziylan Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’de mağaza sayımız 350’yi, çalışan sayımız 5 bini aştı. 2016’da 2 milyar TL ciro, 450 mağaza hedefimizle sektör liderliğimizi sürdüreceğiz. 2018 hedefimizde Türkiye’de liderliğimizi devam ettirirken 3.5 milyar lira ciro ve 690 mağazaya ulaşarak bölgesel lider konumuna ulaşmak var” dedi.

 

2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olmayı hedeflediklerini kaydeden Övünç, üretimde artık ağırlığı iç piyasaya verdiklerini vurguladı. İthalata ek verginin de bu kararlarını desteklediğini kaydeden Övünç, şöyle devam etti: “Biz büyük bir perakendeciyiz, doğal olarak ithalatımız da büyüktü. Ek vergiyle birlikte iç piyasada daha fazla üretime başladık. İç piyasada geniş ve nitelikli bir tedarik zincirimiz mevcut. 2015 yılında yurt içindeki üreticilerden 16 milyon çift ayakkabı alımı gerçekleştirdik. Eskiden yüzde 60 yerli, yüzde 40 ithalat oranımız vardı. Şimdi ithalat yüzde 15’e geriledi.”

 

2016 yılının ilk çeyrek sonuçlarına da değinen Burak Övünç, “2016’nın ilk çeyreğinde de ciromuzda yüzde 40’a varan bir artış ile büyümemizi sürdürdük. Yurt içinde 20, mağaza sayımız 370’e ulaştı. Yurt dışında ise 5 bin metrekare satış alanına sahip 6 yeni mağaza açtık. Bu dönemde 250 kişiye daha istihdam sağladık ve toplam çalışan sayımızı 6 bine yaklaştı” dedi.

 

Bu yıl satın alma kesin

 

BURAK Övünç, yurt dışında da agresif büyüme planlarının olduğunu vurguladı.

 

Övünç şöyle konuştu: “2015’te kendi mağaza operasyonlarımızı Kazakistan ve Irak’ta kurmaya başladık. 2016 sonuna kadar bu 2 ülkede açacağımız 20’ye yakın mağazanın yanında yurt dışında toplam mağaza sayımızı 50’ye ulaştırmayı hedefliyoruz. 2018’de 41 ülkede 150 mağaza ve 500 milyon TL ciroya ulaşarak lider olma hedefimiz var. 2016’da ise mutlaka Avrupa’dan bir marka satın alacağız.”

 

10 milyar TL’lik pazar

 

BURAK Övünç, Türkiye’de ayakkabı pazarının 10 milyar TL’lik bir büyüklüğü olduğunu belirtti.

 

Pazarda geçen yıla kadar yerli ve ithal ürünlerin yarı yarıya olduğunu kaydeden Övünç, şöyle konuştu: “Bu yıl yerli ayakkabının yüzde 60’ler seviyesini yakalayıp ithal ürünleri geçmesini öngörüyoruz. Spor ayakkabıların yüzde 85’i ithal, ayrıca bazı özel kadın ayakkabıları ithal ediliyor.”


Vatan


Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı


Ziylan Mağazacılık, 2012 yılında Lumberjack markasını satın almasının hemen ardından gündeme gelen bir satın alma daha yapacağı haberi bu yıl gerçekleşecek.


Şirketin CEO'su Burak Övünç, satın alma ile ilgili görüştükleri birkaç firma olduğunu dile getirerek, bölgesel liderlik hedefleri doğrultusunda satın almayı bu yıl içinde açıklayacaklarını kaydetti.


Bu yıl 2 milyar lira ciro, 450 mağaza hedeflerinin olduğunu ifade eden Ziylan Mağazacılık CEO'su Burak Övünç, "2016'nın ilk çeyreğinde ciromuzda yüzde 40'a varan artış ile büyümemizi sürdürdük. Yurt içinde açtığımız 20 yeni mağaza ile toplam mağaza sayımız 370'e ulaştı. Yurt dışında ise 5 bin metrekare satış alanına sahip 6 yeni mağaza açtık. 250 kişiye daha istihdam sağladık ve toplam çalışan sayımızı 6 bine yaklaştı" dedi.


CİROYU 3.5 MİLYAR TL'YE ÇIKARACAK

Kinetix, Polaris ve Lumberjack ile Türkiye'nin en çok satan ayakkabı markalarını bünyelerinde topladıklarını belirten Övünç, önümüzdeki 2 yıla ilişkin plan ve hedeflerini de aktardı. 2018 yılında mağaza sayısını 690'a, cirolarını ise 3.5 milyar liraya çıkartacaklarını aktaran Övünç, yurt dışında da agresif büyüme planlarının olduğunu vurguladı. 2015 yılında kendi operasyonlarını Kazakistan ve Irak'ta kurmaya başladıklarını aktaran Övünç şöyle konuştu: "2016 sonuna kadar bu iki ülkede açacağımız 20'ye yakın mağazanın yanında İran, Arabistan, Gürcistan, Arnavutluk, Ürdün ve Azerbaycan pazarlarında 20 'franchise' mağazamız ile yer alarak mağaza sayımızı 50'ye ulaştırmayı hedefliyoruz. "


Hürriyet 


Geri Dön