23 / 12 / 2024

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

TBMM Başkanı Binali Yıldırım 1915 Çanakkale Köprüsü’nün planlandığı tarihten daha önce tamamlanacağını müjdeledi. Yıldırım, dev projenin 18 Mart 2022’de ulaşıma açılacağını söyledi.



TBMM Başkanı Binali Yıldırım, "1915 Çanakkale Köprüsü Kule Keson Temellerinin Yüzdürülmesi Töreni"ne katıldı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün planlandığı tarihten daha önce tamamlanacağını söyleyen TBMM Başkanı Binali Yıldırım, dev projenin 18 Mart 2022’de ulaşıma açılacağını müjdeledi.

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

“Bu büyük bir müjde''

Çanakkale Köprüsü'nün daha önce 2023'te açılacağı duyurulduğunu söyleyen Binali Yıldırım, “Bu büyük bir müjde büyük bir haber. Çanakkalemiz için ülkemiz için” açıklamasında bulundu.

''Köprünün bedeli 20 milyar lira''

Yıldırım, konu ile ilgili olarak şu açıklamalarda bulundu: ''Köprü yaklaşık 20 milyar lira. Bu köprünün bedeli, dünyada birçok ülkenin yıllık gelirinden daha fazla. Türkiye nereden nereye geldi."

Çanakkale'nin sadece bir şehir veya bir boğaz olmadığını, tarihi açıdan büyük önem taşıdığını söyleyen Turhan, şu açıklamalarda bulundu:

"Kamu özel iş birliği modeliyle yapımını gerçekleştireceğimiz 1915 Çanakkale Köprüsü, yaklaşık 3 milyar 100 milyon avro yatırım tutarıyla ülkemizin en büyük projelerindendir. Bu dev eser, İstanbul Boğazı'nın iki katı uzunluğundaki Çanakkale Boğazı'nın iki yakasını birleştirecek. Köprü tamamlandığında ülkemizin en önemli hizmet, sanayi ve turizm merkezi Trakya ile göz bebeğimiz Batı Anadolu Bölgesi'ndeki ekonomik ve sosyal yaşam çok daha cazip hale gelecektir. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle de Bulgaristan ve Yunanistan merkezli yük hareketleri hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e ulaşacak.

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

Mesafe 4 dakikaya düşecek

"Feribotla yapılan bir saatlik yolculuğun, bu köprüyle 4 dakikaya düşeceğini söyleyen Turhan, "Bu sayede, yapımı devam eden Gebze-İzmir ile Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara otoyolu, İzmir-Aydın ile Marmara ve Ege Bölgelerindeki otoyolların birbiriyle entegre olmasını da sağlamış olacağız." dedi.

Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü ile ülke ekonomisinin can damarı ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgesinde, liman, demir yolu, hava ulaşım sistemleri ve kara yolu ulaşım ağının bütünleşeceğini sözlerine ekledi. 

Köprü ile bölgede ekonominin şahlanacağını, sanayi kuruluşları için uzakların yakın olacağının altını çizen Turhan, "Yine bu projeyle, mevcut Edirne-İstanbul-Ankara otoyolu üzerindeki trafik rahatlayacaktır. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir otoyolunun Gebze-Orhangazi-İzmir otoyoluna bağlanmasıyla İzmir, Aydın ve Antalya gibi şehirlerimizdeki turizm hareketliliği de zirveye çıkacaktır." şeklinde konuştu. 

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

"Çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor"

1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete girmesiyle taşıt işletme maliyetleri ve yolculuk sürelerinde bambaşka bir evreye geçileceğini kaydeden Turhan, şu açıklamalarda bulundu: 

"Malumunuz köprünün bitiş tarihi olarak 2023 planlanmıştı, çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. İnanıyorum ki Çanakkale Köprüsü'nü milletimiz açısından çok büyük anlam ifade eden 2022 yılının 18 Mart'ında inşallah hizmete açacağız. Elbette Çanakkale Köprüsü'nün teknolojik önemi zamanla daha iyi anlaşılacaktır.

Öte yandan, köprü, sahip olduğu konum kadar parmakla gösterilecek mühendislik potansiyeliyle övgüleri hak etmektedir. Tamamlandığında, 2023 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacaktır. Toplam uzunluğu yan açıklıklar ve viyadüklerle birlikte 4 bin 608 metreyi bulacaktır. Yüksekliği ise 3'üncü ayın 18'ini temsilen yaklaşık 318 metre olacaktır. Köprü, bu özellikleriyle dünyanın sayılı projeleri biri durumundadır."

1915 Çanakkale Köprüsü bir yıl erken açılacak!

Konuşmaların ardından Yıldırım ile Turhan, butona basarak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule keson temellerini denize yüzdürdüler.


Geri Dön