1915 Çanakkale Köprüsü emlak fiyatlarını uçurdu!
Çanakkale Boğazı'nda yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü, Lapseki ilçesindeki arsa ve konutların değerine değer kattı. Fiyatlar yüzde 40'a varan tutarlarda arttı...
Tamamlandığında "Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" niteliğini kazanacak proje için Lapseki ilçesi Şekerkaya ve Gelibolu ilçesi Sütlüce şantiyelerinde çalışmalar hız kesmiyor. Anadolu Ajansı'ndan Burak Akay'ın haberine göre; gemiyle yaklaşık 35 dakika süren boğaz geçişini 6 dakikaya düşürecek köprünün özellikle yaz sezonu gibi yoğun dönemlerde uzun araç kuyruklarını ortadan kaldırması hedefleniyor.
"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olarak belirtilen köprüde, her iki yakada suyun içindeki blokların üst üste yerleştirilmesiyle hazırlanan ve Türk bayrağını simgeleyen kırmızı beyaz renklere sahip ayakların tamamlanmasıyla diğer çalışmalar hızlandırıldı.
Köprünün Lapseki bölgesindeki çalışmalarda ise otoyol bağlantıları, köprü ve menfez gibi bağlantı ara elemanlarının inşası sürüyor. İstanbul ve Balıkesir'e bağlanacak yollarda kullanılacak gişeler, ara yollar ile kavşak bağlantılarının yapılması için de çalışmalar devam ediyor.
Bölgenin yarım asırlık hayali olan köprü, ihale sürecinin başlamasıyla çok sayıda sektöre de canlılık kazandırdı.
Ayakların ışıklandırılmasıyla boğazda oluşan estetik görüntünün de etkisiyle emlak fiyatları da arttı.
Köprünün inşasının başlamasıyla yüzde 25 civarında artış gösteren konut ve arsa fiyatlarındaki yükseliş, çalışmaların hızlanmasıyla yüzde 40'lara çıktı.
- "Köprünün sektörümüzde yarattığı hareketlilik devam ediyor"
Lapseki'de 20 yıldır emlakçılık yapan Seyhan Arslan, AA muhabirine, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatına başlandığı ilk günden itibaren özellikle emlak sektörüne büyük katkı sağladığını belirtti.
"Köprü yapılacak mı, yapılmayacak mı?" sorularının ortadan kalkmasıyla sektörün haraketlendiğini vurgulayan Arslan, "Köprü ihale aşamasındayken ve sonrasında temel atma süreciyle birlikte bölgeye olan ilgi arttı. Bununla birlikte fiyat artışı var. Gerek konutta gerek arsalarda. Arazileri almak isteyen insan sayısı da arttı. İlçemizde buna bağlı olarak nüfus bile arttı. Pandemi sürecinde bile bu konuda bir azalma yaşanmadı. Bölgemizde satış konusunda özellikle fiyatlarda istikrarlı bir artış yaşanıyor. Tapudaki işlem hacmimiz oldukça yüksek" şeklinde konuştu.
Arslan, köprünün ayaklarının ışıklandırılmasıyla boğaza renk kattığına vurgu yaparak, şunları söyledi:
"Diğer çalışmaları sürüyor. Buna bağlı olarak arz ve talep daha da arttı. İnsanlar bu hız karşısında daha çok yer aramaya ve daha çok satın almaya başladı. Emlakçı arkadaşlarımızla bizler daha çok iş yapar hale geldik. Şu anda fiyatlarda bir önceki döneme göre yüzde 35'e varan artışlar oldu. Bu rakamlar sevindirici. Bazı bölgelerde bu rakamlar yüzde 40 seviyelerinde. 100 bin liralık tarlalar 140-150 bin lira civarında. Daha da artması söz konusu. Çünkü bölgemiz meyve konusunda da ilgi çeken bir yer. Lapseki şeftalisi var, Lapseki kirazı var. Bunlar önemli ürünler. İnsanlarımız, yatırımcılarımız bu konuda da burayı tercih ediyorlar. Köprü bu anlamda farklı sektörlerinde önünü açtı."
- "Faizlerin düşmesi de piyasaya olumlu yansıdı"
Emlakçı Burhan Kaya da köprüdeki çalışmaları yakından takip ettiklerini dile getirdi.
Kaya, "Bu köprü hep konuşuluyordu ama ne zaman yapılır, nereye yapılır bilinmiyordu. Köprünün buraya yapılacağı kesinleşip temeli atıldıktan sonra Lapseki'ye ilgi arttı. Artmaya da devam ediyor. Köprü henüz tamamlanmasa bile biz köprünün sonuna geldik diyebilirim. Çünkü artık köprü bitecek ve kullanılabilecek biz bunu biliyoruz" diye konuştu.
Geçen yıldan bu yana koronavirüs salgını süreci de dahil olmak üzere işlerinde yavaşlama olmadığını belirten Kaya, "Fiyatlar hiçbir zaman düşmedi ya da geri gelmedi. Biraz satışlarda azalma yaşandı çok kısa bir dönem ama bu durgunluk yaratmadı. Geçen yıla göre şu anda fiyatlarda yüzde 40 artış yaşandı. Özellikle konut kredilerinde faizlerin düşmesi bölgedeki konut satışlarına da olumlu yansıdı" dedi.
Bölgeye daha çok İstanbul, Bursa, İzmir ve Yalova'dan yatırımcıların ilgi gösterdiğine dikkat çeken Kaya, bu durumun Lapseki'de mutlulukla karşılandığını ifade etti.
- 18 Mart 2022'de açılacak
İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olarak inşa edilecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle dikkat çekiyor.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza boyanacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde inşa edilecek.
Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması hedefleniyor.
"2x3" şeritle hizmet sunacak köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak.
Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.
18 Mart 2022'de açılması öngörülen köprü, uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak. Köprü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından yoğun şekilde tercih edilecek.
Galataport projesi açılmadan emlak fiyatlarını yükseltti!
1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?