1915 Çanakkale Köprüsü ihalesine 24 firma talip oldu!
1915 Çanakkale Köprüsü için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 24 firman ihale dosyası satın aldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 24 firmanın ihale dosyası satın aldığını söyledi.
Arslan, Japonya Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Keiichi Ishii ve beraberindeki heyetle görüşmesi öncesinde yaptığı konuşmada, Japonların 15 Temmuz hain darbe girişimi ve terör saldırılarıyla ilgili Türkiye'ye verdikleri destek dolayısıyla teşekkür etti.
Türkiye ile Japonya arasındaki dostluk ilişkilerinin geçmişten beri güçlü bir şekilde sürdürüldüğünü anlatan Arslan, iki ülke arasında üst düzey iş birliği çerçevesinde çok güçlü altyapı projelerini birlikte gerçekleştirdiklerini bildirdi.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Marmaray, Osman Gazi Köprüsü projelerinin Türk-Japon yüklenicilerin birlikte yaptığı başarılı projeler olduğunu belirten Arslan, 15 Temmuz Şehitler ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin bir kısmı tamamlanan yapısal takviye çalışmalarının da Japonlarla iş birliği içinde yapıldığını kaydetti.
Karayolu ulaştırma altyapı sektöründe Japonya'nın deneyimlerinden ve teknolojilerinden iş birlikleriyle faydalandıklarını anlatan Arslan, bu iş birliklerinin birçok alanda devam ettiğini söyledi.
Arslan, Türkiye açısından çok önemsenen ve Cumhuriyet'in 100. yılında hizmete sunulması öngörülen rekorları içerecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük projesi olacağını dile getirerek, şöyle devam etti:
"Japon yüklenicilerin projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. İhale için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 10'u yabancı 24 firma ihale dosyası satın aldı. Hem ülkemizin hem de yurt dışında bu konudaki güçlü firmaların projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. 26 Ocak'ta tekliflerini alacağız. Projenin müşavirlik ihale sürecini de başlattık. 27 Mart'ta onun da tekliflerini alacağız. Dolayısıyla yüklenici belli olur olmaz hemen devamında müşavir firmayı da belirlemiş olacağız. Projenin sonuçları, hem ülkemiz hem yükleniciler hem de insanımız açısından hayırlı sonuçlar doğurur."
Bugün ayrıca Japon heyetle Bakanlığın yetki ve görev alanında olan hızlı tren yapılması ve işletilmesi, uzay teknolojileri, havacılık, deniz ulaştırması ve gemi inşa alanında da iş birliği yapabilecekleri konuların gözden geçirileceğine dikkati çeken Arslan, "Toplantının ardından sayın Başbakan'ımız ve sayın Cumhurbaşkanı'mız da değerli bakanımız ve heyetini kabul edecekler." diye konuştu.
"Türk ulusunun gösterdiği birlik ve dayanışmaya saygı duyuyoruz"
Ishii ise geçen yıl meydana gelen hain darbe girişiminin başarısızlıkla sonuçlanmasından ve Türkiye'nin demokratik yapısını korunmasından memnuniyet duyduklarını belirterek, bu süreçte Türk ulusunun gösterdiği birlik ve dayanışmaya saygı duyduklarını söyledi.
İki ülke arasındaki ilişkilerin dostluk bağlarıyla geliştiğini anlatan Ishii, son yıllarda karşılıklı menfaatlere dayalı stratejik ortaklık ilişkilerinin daha gelişmesinden mutlu olduğunu kaydetti.
Bugün özellikle Çanakkale Boğaz Köprüsü Projesi ile ilgili iletmek istedikleri hususlar olduğunu dile getiren Ishii, "Orta açıklığı 2 bin 23 metre ile dünyanın en büyük asma köprüsü olarak ülkenizin Cumhuriyet'in kuruluşunun 100. yıl dönümüne denk gelecek şekilde inşa edilecek projede, ülkemizin iş birliği hasıl olursa, iki ülkenin dostluğunu sembolize etmesi açısından anıtsal bir proje olduğunu belirtmek isterim." dedi.
AA
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Türkiye ile Japonya arasındaki dostluk ilişkilerinin geçmişten beri güçlü bir şekilde sürdürüldüğünü anlatan Arslan, iki ülke arasında üst düzey iş birliği çerçevesinde çok güçlü altyapı projelerini birlikte gerçekleştirdiklerini bildirdi. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Marmaray, Osman Gazi Köprüsü projelerinin Türk-Japon yüklenicilerin birlikte yaptığı başarılı projeler olduğunu belirten Arslan, 15 Temmuz Şehitler ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin bir kısmı tamamlanan yapısal takviye çalışmalarının da Japonlarla iş birliği içinde yapıldığını kaydetti.
DÜNYANIN EN BÜYÜK PROJESİ
Arslan, Türkiye açısından çok önemsenen ve Cumhuriyet'in 100. yılında hizmete sunulması öngörülen rekorları içerecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük projesi olacağını dile getirerek, şöyle devam etti: Hem ülkemizin hem de yurt dışında bu konudaki güçlü firmaların projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. 26 Ocak'ta tekliflerini alacağız. Projenin müşavirlik ihale sürecini de başlattık. 27 Mart'ta onun da tekliflerini alacağız. Dolayısıyla yüklenici belli olur olmaz hemen devamında müşavir firmayı da belirlemiş olacağız."
Yeni Şafak
Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı
Ulaştırma Bakanı Arslan, "1915 Çanakkale Köprüsü için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 24 firma ihale dosyası satın aldı" açıklamasını yaptı. Japonya Ulaştırma Bakanı Keiichi Ishii de, 2023 yılında hizmete açılması planlanan dev proje için işbirliğine açık olduklarının altını çizdi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 24 firmanın ihale dosyası satın aldığını söyledi. Arslan, Japonya Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Keiichi Ishii ve beraberindeki heyetle görüşmesi öncesinde yaptığı konuşmada, Japonların 15 Temmuz hain darbe girişimi ve terör saldırılarıyla ilgili Türkiye'ye verdikleri destek dolayısıyla teşekkür etti.
Japonlarla ortak projeler
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Marmaray, Osman Gazi Köprüsü projelerinin Türk-Japon yüklenicilerin birlikte yaptığı başarılı projeler olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı Arslan, 15 Temmuz Şehitler ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin bir kısmı tamamlanan yapısal takviye çalışmalarının da Japonlarla işbirliği içinde yapıldığını kaydetti. Arsann ayrıca, karayolu ulaştırma altyapı sektöründe Japonya'nın deneyimlerinden ve teknolojilerinden iş birlikleriyle faydalandıklarını söyledi.
2023'TE HİZMETE GİRİYOR
Arslan, Türkiye açısından çok önemsenen ve Cumhuriyet'in 100. yılında hizmete sunulması öngörülen rekorları içerecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük projesi olacağını dile getirerek, şöyle devam etti: "Japon yüklenicilerin projeye ilgileri bizleri memnun ediyor. İhale için 4'ü Japon, 3'ü Çinli, 2'si Koreli, 1'i İtalyan olmak üzere 10'u yabancı 24 firma ihale dosyası satın aldı. Projenin sonuçları, hem ülkemiz hem yükleniciler hem de insanımız açısından hayırlı sonuçlar doğurur."
İki ülke dostluğuna 'anıt'
Japon Bakan Ishii ise, iki ülke arasındaki ilişkilerin dostluk bağlarıyla geliştiğini anlatarak, son yıllarda stratejik ortaklık ilişkilerinin daha gelişmesinden mutlu olduğunu kaydetti. Bugün özellikle Çanakkale Boğaz Köprüsü Projesi'yle ilgili iletmek istedikleri hususlar olduğunu dile getiren Ishii, "Dünyanın en büyük asma köprüsü olarak ülkenizin Cumhuriyet'in 100. yıldönümüne denk gelecek şekilde inşa edilecek projede, ülkemizin işbirliği hasıl olursa, iki ülkenin dostluğunu sembolize etmesi açısından anıtsal bir proje olduğunu belirtmek isterim" dedi.
Her alanda işbirliği
Bakan Arslan ayrıca, "Bugün ayrıca Japon heyetle Bakanlığın yetki ve görev alanında olan hızlı tren yapılması ve işletilmesi, uzay teknolojileri, havacılık, deniz ulaştırması ve gemi inşa alanında da işbirliği yapabilecekleri konuların gözden geçirilecek ve heyetler kabul edilecek" açıklaması yaptı.
Müşavirlik hizmeti ihalesi 27 Mart'ta
Bu arada Çanakkale 1915 için müşavirlik ihalesine çıkılıyor. 2023 metre uzunluğuyla, 1991 metre uzunluğundaki Japon Akashi Kaikyo Köprüsünü geçerek birinciliğe oturacak olan Çanakkale 1915 Köprüsünün yapım dönemi müşavirlik hizmeti için ihale açıldı. Kapalı teklif alma usulüyle yapılacak ihaleye katılmak isteyenler 20 Şubat'tan itibaren ihale dosyasını ücretsiz görebilecekler. İhale dosyası satış bedeli olarak 30 bin lira; geçici teminat bedeli ise 5 milyon lira olarak belirlendi. İhale, 27 Mart'ta yapılacak.
Akşam