1915 Çanakkale Köprüsü'nde ihaleyi kazanan belli oldu!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve çevre yolları ihalesiyle ilgili açıklama yaptı. Arslan, 4 teklif verilen ihalede kazananın Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG olduğunu söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve çevre yolları ihalesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Arslan'ın açıklamasında; "Birçok firma teklifini verdi. Onlar ne tür bir projeye teklif verdiğini biliyor. Çanakkale Köprüsü dünyanın en büyük köprüsü olacak. 11'i yabancı 13'ü yerli olmak üzere 4 grup tekliflerini verdi.
Köprü için Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi; İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway; Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC teklif verdi. Tekliflerin içinde dünyadan çok önemli 13 finans kuruluşu bu köprüyü detekleyebileceklerini anlatan mektupları içeriyor." dedi.
ŞİRKETLERİN VERDİĞİ TEKLİFLER:
Bu 4 grubun teklif bedelini ve önerdikleri 5,5 yıllık yapım süresi de dahil yapım artı işletme süresini açıklayan Bakan Arslan;
1. Grup olan Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG çalışması sonucu 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 TL, 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 16 yıl 2 ay 12 gün olduğu,
2. Grup İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway toplam yatırım bedeli 10 milyar 494 milyon 575 bin 500 Türk lirası ve 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 17 yıl 10 ay 24 gün olduğunu ifade etti.
3. Grup Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC toplam yatırım bedeli olarak 10 milyar 324 milyon Türk lirası teklifte bulunurken 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 18 yıl 8 ay 19 gün olduğunu belirten Arslan, 4. Grup İC İçtaş-Astaldi toplam yatırım bedeli olarak 11 milyar 575 milyon 960 bin TL teklifte bulunduğu ve 5,5 yıllık yapım süresine dahil toplam teklif ettiği sürenin 18 yıl 5 ay 15 gün olduğunu ifade etti.
Bakan Arslan konuşmasına şöyle devam etti; "Şu an için en kısa süreyi veren birinci grup yani ihaleyi Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG kazandı. Teklif ve ayrıntılı çalışmaları bitirdikten imzalayacağız. Teknik yeterlilikleri ayrıntılardan sonra teknik olarak incelendikten sonra en kısa süreyi vereni sözleşmeye davet edeceğiz. Endüstri ve sanayinin gelişmesi adına bu projeleri çok çok önemsiyoruz. Sadece bölgesel kalkınma değil, ülkemizin kalkınması için çok önemli projeler. 15 firmanın 4 grup olarak teklif vermesi bizi memnun ediyor." dedi.
Hürriyet
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Türkiye, tarihi bir dev projeye daha imza atıyor. Çanakkale Boğazı üzerine yapılacak köprü ve bağlantı yollarının ihalesi teknik olarak tamamlandı. Yabancı firmaların kıran kırana mücadele ettiği ihaleyi Daelim (Korali)-Limak-SK (Koreli)-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu en uygun teklifi verdi. İhale şartnamesini alan 10 yabancı firmadan 8'i ilgi gösterdi. Teklif veren 4 konsorsiyumdaki toplam yerli ve yabancı şirket sayısı 15 oldu. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi (Malkara-Çanakkale) için öne çıkan teklif; 10 milyar 354 milyon lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 günlük süreyi içeriyor. Proje Yap-İşlet-Devret modeliyle tamamlanacak.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GÜVENİN GÖSTERGESİ
Sabah saat 10.30'ta teklif zarflarını açan İhale Komisyonu, dosyalarının yeterlilik değerlendirme çalışmaları yaptı. Saatler süren çalışmanın ardından Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, kameraların karşısına geçerek verilen teklifleri açıkladı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımına yerli ve yabancı yatırımcıların gösterdiği büyük ilgiye dikkat çeken Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyadaki ekonomi darlığının seyrettiği bir ortamda, Türkiye'den ve yurt dışından çok önemli 15 büyük inşaat şirketinin ihale için teklif vermesinin önemli bir gösterge olduğunu dile getirdi. Arslan, bu durumun hem ülkeye, hem ülkenin geleceğine hem de Türkiye'deki ekonomiye olan güvenin göstergesi olduğunu kaydetti.
DETAYLI İNCELEME
Komisyonun çalışmalarına devam edeceğini belirten Arslan, teknik ve ayrıntılı çalışmaların yapılıp bitirilmesinden sonra herhangi bir aksaklık olmaması durumunda en kısa süreyi teklif eden konsorsiyumla sözleşmenin imzalanacağını ifade etti.
Dünyanın en uzun asma köprüsü
İhale Komisyonu Başkanı ve Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Sefer Tırman, 1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale kesiminin yapımının tamamlanmasıyla Marmara Denizi etrafındaki otoyol ringinin de tamamlanacağını söyledi. Tırman, “1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Kesimi Otoyolu, bağlantı yolları da dahil yaklaşık 101 kilometre otoyol ve 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Otoyol ve köprünün tamamı 2x3 şeritli olacak. İnşaat süresi 5,5 yıl olarak planlanmış olup, Cumhuriyet'imizin 100. yılı olan 2023'te köprü ve otoyol hizmete açılacak şekilde planlama yapıldı" dedi.
Yeni Şafak