23 / 12 / 2024

1915 Çanakkale Köprüsü’nden bugün geçmenin bedeli 70 TL!

1915 Çanakkale Köprüsü’nden bugün geçmenin bedeli 70 TL!

Dünyanın en uzun asma köprüsü olacak Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli atıldı. Günlük 40 bin araç garantisi olan köprüden bugün geçmenin bedeli ise 70 TL. Açıldığı zaman ise bedel, kura bağlı olarak düşebilir yada yükselebilir.



Avrupa ve Asya kıtalarını bir kez daha birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli bugün atılıyor. 2023’te tamamlanarak açılması planlanan köprü dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Proje kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra yapılacak 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Çanakkale 1915 köprüsü tamamlandıktan sonra 16 yıl özel sektörün işletmesinde olacak.



1915 Çanakkale Köprüsü’nden bugün geçmenin bedeli 70 TL!



Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsünün temeli atıldı. Çanakkale Deniz Savaşları zaferinin 102.’inci yıl dönümünde yapılan törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım’ın aralarında bulunduğu protokol katıldı.


DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK


Çanakkale Köprüsü, ayakları arasındaki açıklık 2 bin 23 metre. Köprü bu özelliği ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2×3 taşıt şeridi bulunacak. Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale köprüsünün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğün ise 900 metre uzunluğunda olacak.



1915 Çanakkale Köprüsü’nden bugün geçmenin bedeli 70 TL!


VİYADÜKLER, TÜNELLER, KÖPRÜLÜ KAVŞAKLAR İNŞA EDİLECEK


Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edilmişti. Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim (Kore) – Limak – SK (Kore) – Yapı Merkezi OGG teklif etmişti.


Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti. Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023’te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğunun 354 kilometre olacak.



1915 Çanakkale Köprüsü’nden bugün geçmenin bedeli 70 TL!



Yol, İstanbul Silivri’den başlayıp, Balıkesir’in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.




Sözcü




Geri Dön