22 / 11 / 2024
fuzul

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?

18 Mart 2022 tarihinde hizmete açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'yı Asya'ya bağlayan otoyol zincirinin en önemli halkası olacak




Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımı, "kedi yolunun" tamamlanmasından sonra deniz üstü çalışmalarla sürüyor.

Anadolu Ajansı muhabirinin aldığı bilgiye göre, hizmete açıldığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renk, figür ve diğer özellikleriyle özgün mimariye sahip köprünün inşasında görevli olan  ekiplerin çalışmaları, kedi yolu ile daha da hız kazandı.

1915 Çanakkale Köprüsü nün inşaatında son durum ne?

Mühendis, teknisyen ve işçiler, iki yakayı birbirine bağlayan çalışma platformu olan bu yolda, Avrupa ve Asya yakalarındaki deniz üstü çalışmalarına devam ediyor.

Dev yapı, Malkara-Çanakkale Otoyolu'na bağlanarak 101 kilometrelik güzergahın en önemli parçası haline gelecek.

Merakla beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü ile otoyol; 4 viyadük, 12 kavşak, 55 köprü ve üst geçit, 40 alt geçit, çeşitli ebatlarda 238 menfez, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi ve 7 ücret toplama istasyonunu kapsayacak.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi'nin tamamı Gebze-İzmir Otoyolu'na bağlandığında, Marmara Bölgesi'ni çevreleyen otoyol zincirinin halkaları birleşmiş olacak. Çanakkale Boğazı'nda inşası devam eden köprü de Türkiye sınırları içinde Avrupa'yı Asya'ya, başka bir ifadeyle Trakya'yı güneye, Ege ve Akdeniz bölgelerine bağlayacak zincirin en önemli halkası olarak bu ağa dahil edilmiş olacak.

Projelerin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul ve Trakya illerinden Marmara ve Ege bölgelerine ulaşımda alternatif güzergah oluşturularak özellikle yaz ayları ve resmi tatillerde yaşanan feribot kuyruklarının azalması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü nün inşaatında son durum ne?

Ayrıca, taşıt işletme maliyetleri ve yolculuk sürelerinin azalması, yük taşıyan araçların ithalat ve ihracattaki zaman maliyetinin düşmesi sağlanarak, çevredeki komşu ülkelerle ticari ilişkilerin yanı sıra kültürel etkileşimin artırılması hedefleniyor.

Avrupa ülkeleri ile mesafenin kısalmasının turizm sektörünün gelişmesine katkı sağlanması Trakya ve Batı Anadolu'daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerinin daha da ivme kazanması hedefleniyor.

- Açılış için planlanan tarih: 18 Mart 2022

Tasarımı inceliklerle örülen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre şeklinde tasarlandı.

Çanakkale Köprüsü'nün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerde olacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst bölümünde de Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek biçimde yapılacak.

Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğu 4 bin 608 metreye ulaşacak.

"2x3" şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlik ve 3,5 metre yüksekliğe sahip olacak. Tabliyenin her iki tarafında inşa edilecek yürüme yolları, bakım onarım için  kullanılacak.

Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107'nci yıl dönümüne rastlayan 18 Mart 2022 tarihinde hizmete alınması planlanıyor.
 

1915 Çanakkale Köprüsü’nün 'kedi yolu' tamamlandı!


Geri Dön