1915 Çanakkale Köprüsü'nün kedi yolu tamamlandı!
Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek olan "1915 Çanakkale Köprüsü"nde süren ve iki bölümden meydana gelen "kedi yolu"nda çalışmaları tamamlandı.
Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nde iki bölümden oluşan ve işçilerin çalışma platformu olarak kullanacağı "kedi yolu"nda çalışmalar sona erdi. Sabah'tan Ümit Erkan Demircan'ın haberine göre; 4 ay gibi kısa bir sürede tamamlanan kedi yolu sayesinde köprünün deniz üzerindeki çalışmalar hızlanacak.
Renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" unvanını alan ve hizmete girdiğinde dünyanın en büyük orta açıklıklı köprüsü unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Her iki yakayı birbirine bağlayan halatlar üzerinde hummalı bir çalışma devam ederken köprü inşaatı için en önemli noktalardan biri olan kedi yolu da tamamlandı. Kedi yolu kılavuz halatlarının çekimine geçen eylül ayında başlanırken, 318 metre yükseklikteki kulelere gönderilen çelik halatlar karşı kıtaya römorkörler vasıtasıyla ulaştırıldı. Kedi yolunun tamamlanmasıyla köprünün silueti de ortaya çıktı. Aydınlatmaların da tamamlandığı köprü, geceleri görsel bir şölen sergileniyor.
TASARIM HARİKASI
Titizlikle çalışılan 1915 1915 Çanakkale Köprüsü'nün her bir detayında ince ve zekâ dolu tasarım ayrıntıları yer aldı. Köprünün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamdırılarak 2023 metre olarak hedeflendi. Köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerle bürünecek. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde düzenlenecek.