22 / 11 / 2024
fuzul

1966 yılında İstanbul Belediyesi Boğaz Tüneli için temaslarda bulunmuş!

1966 yılında İstanbul Belediyesi Boğaz Tüneli için temaslarda bulunmuş!

1966 yılında Boğaziçi Köprüsü yerine, denizaltı tünelinin açılması için yabancı firmalar teklifte bulunmuşlar. Danimarka firması yeraltı tüneli etrafında incelemeler yapacakmış. Tünel, denizin 25 metre altında olacakmış.




Belediye Boğaz Tüneli için temaslara başladı.


  Boğaz Köprüsü yerine, denizaltı tünelinin açılması için İngiliz - Danimarka ve İsveç firmalarının yaptığı teklif, ilgililerle yapılan bir toplantıda görüşülmüştür.

  Varılan karara göre, Danimarka firması, yeraltı tüneli etrafında incelemeler yapacak ve teklifini hazırlayacaktır. Bu iş için 2 aylık bir müddet verilmiştir. İki ay sonunda firmanın hazırlayacağı teklif, İstanbul'da ilgililerle görüşüldükten sonra, hükümetin düşüncesine sunulacaktır. Teklifte, denizaltı tüneli, denizin 25 metre aşağından inşa edilecektir. Vasıtalar geçeceği gibi, ray döşenerek Avrupa trenlerinin doğrudan doğruya Asya'ya geçişini sağlayacak ve 240 - 250 milyon liraya mal olacaktır.

  Tünel, doğrudan doğruya Sarayburnu'dan Haydarpaşa'ya bağlanacaktır. Bu durumda karada hiçbir istimlaki mecbur etmeyeceği için denizaltı tünel, köprüye nazaran ilgililerce daha uygun karşılanmaktadır. Tünel için firma, inşaat müddettinden başka, maliyetini de hesaplayacak ve bu maliyetini de ne şekilde tahsil edeceğini, teklifinde bildirecektir. 


(1966 yılında Reşat Altın 157 liraya satılıyormuş.)


Hürriyet Gazetesi 30 Mart 1966 



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön