1975 yılında Mecidiyeköy üst yolu tamamlanmak üzereymiş!
1975 yılında Mecidiyeköy üst yolu tamamlanmak üzereymiş. 850 metre uzunluğundaki yol, 105 milyon liraya mal olmuş. Mecidiyeköy üst geçidinin tamamlanmasından sonra çevre yolları trafik akışı kesintisiz sağlanacakmış.
MECİDİYEKÖY ÜST YOLU BİTMEK ÜZERE...
850 METRE OLAN YOL, TAMAMLANMA TARİHİNDEN 6 AY ÖNCE 105 MİLYONA MAL OLUP KASIMDA TRAFİĞE AÇILACAK
İSTANBUL AFŞİN YİĞİTKESKİN
Yapımına 3 yıldan beri devam edilen Mecidiyeköy Viyadük'ü planlanan tarihten 6 ay önce tamamlanarak Kasım ayı içinde hizmete giriyor.
Yolun trafiğe açılmasından sonra 4 viyadük 2 tünel ve 2 büyük köprü olmak üzere 43 yapıdan meydana gelen çevre yollarındaki eksiklikler, yıl sonuna kadar Karayolları tarafından tamamlanarak vasıta ile Topkapı - Ankara Asfaltı giriş çıkışının 23 dakikaya ineceği ilgililer tarafından açıklanmıştır.
105 MİLYON LİRALIK YAPI
Yapımına 1972 yılında başlanan ve vasıtaların şehir içine girmeden Boğaz Köprüsü ile Haliç Köprüsü'nden geçişine im
kan verecek Mecidiyeköy üst yolunda 105 milyon liraya mal olduğu, Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü yetkilileri tarafından belirtilmiştir. Öğrenildiğine göre ilk ihalesinde İtalyan-Türk ortak müteahhit firmaya 25 milyon liraya ödenmiş ve inşaatın temeli, kolonları ile 5 açıklık kısmı tamamlandıktan sonra bir süre durdurulmuştur. Geçen yıl Ağustos ayında bir Türk firmasının 20 ayda bitirilmesi şartı ile 67 milyon liraya tekrar ihale edilen inşaat hızlı bir şekilde devam etmiş, şu an sadece 2 parçalık kısım ile bir bağlantı ve tadilatı kalmıştır. Teknik yetkililer her kalıbın 25 günde dökülebileceğini ve bu durumda inşaatın 15 Eylül'de bitirilerek Karayolları tarafından teslim alınacağını söylemişlerdir.
Bir buçuk ay içinde de asfaltlama, orta refüj, oto korkuluk ışıklandırma tesislerinin tamamlanmasından sonra trafiğe açılacak olan Mecidiyeköy üst geçişi, üçer şeritlik iki refüjlu, 30 metre genişliğinde 890 metre uzunluğunda standart ölçülere uygun modern bir yol olacaktır. Alınan bilgiye göre üst yol 28 orta, 2 kenar olmak üzere 30 ayak üzerinde durmakta ve 29 adet beton gözün birleşmesiyle meydana gelmektedir. Alt geçişi hiçbir şekilde engellemeyip şehir trafiğine geniş ölçüde ferahlatacağı belirtilen yolun yüksekliğide 5-8 metre olacaktır.
Öğrenildiğine göre yolun yapımı için 25 bin metreküp beton dökülmüş ve 2 bin 500 tonda demir harcanmıştır. Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü kontrolünde yapılan Mecidiyeköy üst yolunun açılışından sonra Topkapı kesimindeki kavşak inşaatı da yıl sonuna kadar tamamlanacak ve çevre yolları tümüyle hizmete girmiş olacaktır.
Mecidiyeköy üst geçidinin tamamlanmasından sonra çevre yolları trafik akışı kesintisiz sağlanacak bir arada Avrupa-Ortadoğu ülkeleri arasında nakliyat yapan Tır kamyonları şehir trafiğine sokulmayacaktır. Trafik yetkilileri tarafından ayrıca şehirlerarası otobüsleri ile nakliye kamyonlarının durumu da incelenmekte ve bunların şehir trafiğinden çıkarılması çareleri düşünülmektedir. Öte yandan Anadolu'dan gelen yolcu otobüslerinin çevre yolları Topkapı kavşağının tamamlanmasından sonra köprülerden direkt olarak sur dışına çıkarılacağı belirtilmiştir.
(1975 yılında Reşat Altın 852 liraya satılıyormuş.)
Tercüman Gazetesi 27 Ağustos 1975
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com