21 / 12 / 2024

1983 yılında Anadolu ve Trakya otogarları Ataköy'e taşınacakmış!

1983 yılında Anadolu ve Trakya otogarları Ataköy'e taşınacakmış!

1983 yılında Trakya ve Anadolu otogarları Ataköy'e taşınacakmış ve iki otogar birleştirilecekmiş. Ataköy'de Emlak Kredi Bankası'na ait 500 dönüm arsa üzerinde kurulacak yeni gar 9 milyara mal olacakmış.



1983 yılında Anadolu ve Trakya otogarları Ataköy e taşınacakmış!


Belediye ile Emlak Kredi Bankası anlaşırsa Topkapı'daki otogarlar Ataköy'e taşınacak


 Yeni gar alanı 500 dönümü kapsıyor. Emlak Kredi Bankası'nın arsası ile başka bir arsanın değiştirilmesi için çalışıyor


   ANADOLU ve Trakya otogarlarının birleştirilerek Ataköy'e taşınması planı, Türkiye Emlak Kredi Bankası ile İstanbul Belediyesi arasında çetin görüşmelere yol açtı. Banka yöneticileri, ''Konut yapımının aksamamasını istiyoruz'' derken, belediye yetkilileri, ''Adilane bir çözüm için çalıştıklarını'' söylüyorlar. 

   Yeni otogar projesi Ataköy ve Şirinevler semt sakinleri arasında da farklı görüşlere neden oldu. Ataköy'de oturanlar genellikle otogarın yapımından habersiz olduklarını ancak bu durumun kendilerini memnun etmeyeceğini söylerken, Şirinevler semt sakinleri projeyi büyük memnuniyetle karşıladıklarını belirtiyorlar. 

   İstanbul Nazım Plan Bürosu, Topkapı'da 3900 metrekarelik bir alan üzerinde kurulu olan Anadolu ve Trakya otogarlarının birleştirilerek, Ataköy'de yeniden inşa edilmesini kararlaştırmıştı. Nazım Plan Bürosu, yeni otogar alanı için Ataköy'de Emlak Kredi Bankası'na ait 500 dönümlük alanı seçmişti.

   Bu gelişme üzerine masaya oturan Türkiye Emlak Kredi Bankası ve İstanbul Belediyesi yetkilileri, Ataköy'deki arsa ile bir başka arsanın değiştirilmesi üzerinde ön anlaşma yaptılar. İstanbul Belediyesi Ataköy'deki arsanın yerine bankaya Alibeyköy sırtlarındaki alanı önerdi.

  Bankanın konu ile ilgili yöneticileri, bir heyet oluşturarak sahip oldukları arsa ile belediyenin önerdiği alanın değerini ve üzerinde gecekondu bulunup bulunmadığını araştırmaya başladılar.

  Belediye görevlileri ise, adilane bir çözüme ulaşmak için çalıştıklarını belirterek, ''Kimsenin hakkı yetmeyecektir. Emlak Kredi Bankası ile görüşmelerimiz sürüyor. Elbette bu bir emrivaki değildir. Sonuçta iki tarafın da memnun olacağı bir noktada birleşeceğiz'' şeklinde konuşuyorlar. İstanbul Belediye Başkanı Abdullah Tırtıl da dün Alarko, Enka Holding ve İller Bankası yöneticileri ile yeni otogar inşaatı için bir toplantı yaptı. Toplantı sonunda bir açıklama yapan Belediye Başkanı Abdullah Tırtıl, ''Yeni otogar yapılacaktır. Tahminlerimize göre, maliyeti de 9 milyar lira olacaktır'' dedi.

   Yeni otogar binası projesi, arsayı çevreleyen Ataköy ve Şirinevler semtlerinde farklı görüşlere yol açtı. Ataköylüler yeni otogar binasının inşaatından haberdar olmadıklarını, ancak öylesine bir trafiğin kentin en sakin yörelerinden olan semtlerinin huzurunu bozacağını öne sürüyorlar. Şirinevler ise, yörede yaklaşık 500 bin kişinin yaşadığını, yeni otogarın bu bölgeye canlılık katacağını özellikle esnafın bu işten karlı çıkacağını savunuyorlar.


(1983 yılında Reşat Altın 25.051 liraya satılıyormuş.)


Milliyet Gazetesi 27 Temmuz 1983 



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön