23 / 11 / 2024
fuzul

1993 yılında Ambarlı'da ilk özel liman inşaatı devam ediyormuş!

1993 yılında Ambarlı'da ilk özel liman inşaatı devam ediyormuş!

1993 yılında Kumcular Derneği tarafından yaptırılan Ambarlı-Haramidere arasında 2 bin 400 metre uzunluğunda, 10 milyon ton kapasiteli, tam donanımlı ilk özel limanın inşaatı devam ediyormuş.




1993 yılında Ambarlı da ilk özel liman inşaatı devam ediyormuş!


Kumculara liman 


1984'ten beri Zeytinburnu'nda faaliyet gösteren kumcular, gelecek yıl yeni yerlerine taşınacak


Emin DEMİRCİOĞLU/İSTANBUL


    İSTANBUL Ambarlı-Haramidere arasında 2 bin 400 metre uzunluğunda, 10 milyon ton kapasiteli, tam donanımlı ilk özel liman 1994 başında devreye giriyor. 1984'ten beri Zeytinburnu'nda faaliyet gösteren Batı Yakası Derin Deniz Kumcuları, gelecek yıl yeni yerlerine taşınacak. 

    Ambarlı Limanı'nın, yalnızca kumcuların değil, aynı zamanda diğer firma ve kuruluşların da yararlanabileceği tam donanımlı özel bir liman olarak projelendirildiğine dikkat çeken Kumcular Kooperatifi Başkanı Bahri Gülbay, İstanbul'un


1993 yılında Ambarlı da ilk özel liman inşaatı devam ediyormuş!


toplam kum ihtiyacının yarısı olan 6 milyon metreküp kum ürettiklerini belirtti. Kumcular Derneği Başkan Vekili Dr. Ayhan Paksoy da kooperatif olarak bugünkü rayiçle 800 milyar liradan fazla para harcadıklarını, devletten ucuz kredi istemediklerini belirterek, şunları söyledi:

    ''Bugüne dek 820 milyar lira harcamış durumdayız. Bayındırlık Bakanı Onur Kumbaracıbaşı ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Nurettin Sözen, çeşitli defalar, söz verdikleri halde, bu modern limana bağlantılı yolları yapılmadı. İskeleleri teslim aldık. Mendirek de bitiyor. Yolumuzu da yaparlarsa, 1997 yılına kadar tahsili olan Zeytinburnu'ndaki yerimizden hemen taşınacağız. Devlet yolumuzu yapsın, başka ihsan istemiyoruz.''

    İstanbul'a, hava kirliliği yüzünden getirilmesi planlanan ithal kömürün, Haydarpaşa Limanı'nın yetersiz kalması yüzünden getirilemediğini belirten Paksoy, 1.5 milyon tonluk ihtiyaca karşılık, sadece 500 bin tonluk ithalat yapılabildiğini dikkat çekti. Olimpiyatların İstanbul'da yapılabilmesi için inşa edilmesi gereken olimpiyat köyünün malzemelerinin de Ambarlı Limanı'ndan çok daha ucuza getirilebileceğine de dikkat çeken Paksoy, limana bağlantı yolunun acilen yapılabilmesi gerektiğini vurguladı.


(1993 yılında Reşat Altın 988.736 liraya satılıyormuş.)


Milliyet Gazetesi 23 Haziran 1993



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön