04 / 11 / 2024

2014'te Türkiye'nin yüzü turizmle gülecek!

2014'te Türkiye'nin yüzü turizmle gülecek!

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) çatısı altında toplanan dernek başkanlarına göre geçen yıl rekorlara imza atan turizm sektörü, 2014' ün sonuna kadar Türkiye'nin lokomotif gücü olmaya devam edecek...




Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) çatısı altında toplanan dernek başkanlarına göre geçen yıl rekorlara imza atan turizm sektörü, 2014' ün sonuna kadar Türkiye'nin lokomotif gücü olmaya devam edecek. 


AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri, yaz aylarına kadar yeni rekorların kırılmasını bekliyor. 


2023 HEDEFİNİ DAHA ERKEN YAKALAYACAĞIZ 


TÜROFED Başkanı Osman Ayık. Türkiye'nin artık tur operatörleri tarafından pazarlanması gereken bir ülke konumuna yükseldiğini söyledi. Türkiye'ye yönelen uçak sefer sayısının artmasının ve turistin ülkeden memnun ayrılmasının 2023 hedeflerini yakalanır kıldığını dile getirdi. 


Atılması gereken iki adım olduğuna dikkat çeken Ayık, "Daha çok para harcayan turist profili için cazibeleri ortaya koymalıyız. Turizmin çeşitliliğini arttırmalıyız ve hepsinden önemlisi 12 ay turizm yapabilmeliyiz" dedi. 


ALANYA, RUSYA, ALMANYA VE İSKANDİNAV PAZARLARINDA İDDİALI 


Alanya Turistik İşletmeciler Birliği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, Alanya'ya en çok Rusya Federasyonu'ndan, Almanya'dan ve İskandinav ülkelerinden misafirlerin geldiğini belirtti. 


Türk ziyaretçi oranının ise yüzde 8,5 olduğunu anlatan Sili, "Özellikle Gazipaşa Havalimanına uluslararası çerçevede gerçekleştirilen sefer sayılarının artması ve havaların iyi olması turizm sezonumuzun uzamasında önemli etkenler olarak öne çıkıyor. 


Doluluk oranları bölge bölge farklılık gösterse de genel olarak veriler itibarıyla 2013 sezonunun yüzde 4'İlik bir artışla kapatıldığını ve Alanya adına genel olarak iyi geçtiğini söyleyebiliriz. Bölgemizde toplam Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli tesis kapasitesinin yüzde 16'sı yıl bazında (kış aylarında da) açık kalabilmektedir" dedi. 


Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) çatısı altında turizm fuarlarına katıldıklarını kaydeden Sili, şöyle konuştu: "Ocak ayında Utrecht Hollanda, Ferien ViyanAvusturya, şubat ayında Slovakya-Bratislava, Belçika-Bıüksel, Letonya-Riga, Estonya-Tallin ve lstanbul-Emitt turizm fuarlarını geride bıraktık. Şu ana kadar katıldığımız fuarlarda izlenimlerimiz iyi yönde. Thomas Cook'un düzenlediği çalışmada Almanya pazarında Türkiye satışlarının yüzde 4 arttığını, Hollanda pazarında Alanya satışlarında yüzde 10 artış olduğunu, bir önceki yıla göre Türkiye için yüzde 20' lik artış gösteren Letonya pazarında ise Alanya'nın en bilinen destinasyon olduğunu gözlemledik. Alanya olarak her yıl 40'ın üzerinde ülkeden ziyaretçi ağırlıyoruz. Rusya, Almanya, İskandinav ülkeleri ilk üç sıradaki pazarlarımız. İç pazarın talebi anlamında ise bölgemiz dördüncü sırada yer alıyor. 


Gazipaşa Havalimanının büyütülmesi, uçuş trafiğini rahatlatacak ve ziyaretçi sayısını artıracaktır. Nitekim tadilatının yüzde 70'i tamamlanan terminal, mart sonunda bitmesiyle 6 bin 500 metrekarelik alana yayılmış olacak ve mevcut sıkıntılar giderilecek. Antalya-Konya-Nevşehir güzergahtı yapılacak hızlı tren hattının Alanya bağlantılı olmasının sağlanması, Akseki-Konya mevcut karayolu trafiğini rahatlatacağı gibi hattın yurt içi sisteme entegre olması ile de kıyı kesimi ve KonyaNevşehir-Kapadokya bölgesinin entegrasyonunu da sağlayacak." Sili, 2014'te Alanya için Rusya, Almanya ve İskandinav pazarlarının öne çıkmasını beklediklerinin altını çizdi. 


İZMİR BUTİK OTELCİLİKTE MARKA OLMAK İSTİYOR Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Mehmet İşler de geçen yıl İzmir'i 1 milyon 943 bin kişinin ziyaret ettiğini belirtti. 


Dikkat çeken en önemli artışın ise havayolu girişlerinde yaşandığını kaydeden İşler, Ege bölgesinde turizm rakamlarının kırılganlık eşiğini aştığını vurguladı. 

2014'ün de aynı düzeyde geçmesini beklediklerini anlatan İşler, şöyle konuştu: "Sağlık ve termal turizminin de etkisi ve eşsiz bölge gastronomisiyle birleşen cazibe unsurları, dikkatlerin fazlasıyla Ege'ye çevrileceğini gösteriyor. Günümüzde Barcelona dediğimiz zaman Akdeniz mimarisi ve gastronomiyle bu şehri özdeşleştiriyoruz. Yaşadığımız bölgede de  İzmir  dendiği zaman saat kulesinin dışında başka bir kavramla hafızalarda yer edinmesini ve bu çağrışımlarla İzmir'i eşleştirmemiz gerekmektedir. 

Peki bu kavramlar ne olabilir? İzmir eşittir Homeros olabilir, aynı şekilde Efes, gastronomi, kuruvaziyer, kültür veya termal olabilir. Artık İzmir dendiği zaman belli bir kavramla İzmir'in özdeşleşmesi gerekiyor. Bölgeye yönelik turizm stratejik planı içerisine izmir'i ön plana çıkartacak taşıyıcı bir öge ile bunu açığa çıkartmanın zamanı gelmiştir."


Belde 


Geri Dön