26 / 11 / 2024

2014'te Türkiye'nin yüzü turizmle gülecek!

2014'te Türkiye'nin yüzü turizmle gülecek!

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) çatısı altında toplanan dernek başkanlarına göre geçen yıl rekorlara imza atan turizm sektörü, 2014'ün sonuna kadar Türkiye'nin lokomotif gücü olmaya devam edecek...




AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri, yaz aylarına kadar yeni rekorların kırılmasını bekliyor. 


-2023 hedefini daha erken yakalayacağız


TÜROFED Başkanı Osman Ayık, Türkiye'nin artık tur operatörleri tarafından pazarlanması gereken bir ülke konumuna yükseldiğini söyledi. Türkiye'ye yönelen uçak sefer sayısının artmasının ve turistin ülkeden memnun ayrılmasının 2023 hedeflerini yakalanır kıldığını dile getirdi. 


Atılması gereken iki adım olduğuna dikkat çeken Ayık, "Daha çok para harcayan turist profili için cazibeleri ortaya koymalıyız. Turizmin çeşitliliğini arttırmalıyız ve hepsinden önemlisi 12 ay turizm yapabilmeliyiz" dedi. 


-Alanya Rusya, Almanya ve İskandinav pazarlarında iddialı


Alanya Turistik İşletmeciler Birliği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, Alanya'ya en çok Rusya Federasyonu'ndan, Almanya'dan ve İskandinav ülkelerinden misafirlerin geldiğini belirtti.


Türk ziyaretçi oranının ise yüzde 8,5 olduğunu anlatan Sili, "Özellikle Gazipaşa Havalimanına uluslararası çerçevede gerçekleştirilen sefer sayılarının artması ve havaların iyi olması turizm sezonumuzun uzamasında önemli etkenler olarak öne çıkıyor. Doluluk oranları bölge bölge farklılık gösterse de genel olarak veriler itibarıyla 2013 sezonunun yüzde 4'lük bir artışla kapatıldığını ve Alanya adına genel olarak iyi geçtiğini söyleyebiliriz. Bölgemizde toplam Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli tesis kapasitesinin yüzde 16'sı yıl bazında (kış aylarında da) açık kalabilmektedir" dedi. 


 Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) çatısı altında turizm fuarlarına katıldıklarını kaydeden Sili, şöyle konuştu:


"Ocak ayında Utrecht Hollanda, Ferien Viyan-Avusturya, şubat ayında Slovakya-Bratislava, Belçika-Brüksel, Letonya-Riga, Estonya-Tallin ve İstanbul-Emitt turizm fuarlarını geride bıraktık. Şu ana kadar katıldığımız fuarlarda izlenimlerimiz iyi yönde. Thomas Cook'un düzenlediği çalışmada Almanya pazarında Türkiye satışlarının yüzde 4 arttığını, Hollanda pazarında Alanya satışlarında yüzde 10 artış olduğunu, bir önceki yıla göre Türkiye için yüzde 20'lik artış gösteren Letonya pazarında ise Alanya'nın en bilinen destinasyon olduğunu gözlemledik. Alanya olarak her yıl 40'ın üzerinde ülkeden ziyaretçi ağırlıyoruz. Rusya, Almanya, İskandinav ülkeleri ilk üç sıradaki pazarlarımız. İç pazarın talebi anlamında ise bölgemiz dördüncü sırada yer alıyor. 


Gazipaşa Havalimanının büyütülmesi, uçuş trafiğini rahatlatacak ve ziyaretçi sayısını artıracaktır. Nitekim tadilatının yüzde 70'i tamamlanan terminal, mart sonunda bitmesiyle 6 bin 500 metrekarelik alana yayılmış olacak ve mevcut  sıkıntılar giderilecek. Antalya-Konya-Nevşehir güzergahlı yapılacak hızlı tren hattının Alanya bağlantılı olmasının sağlanması, Akseki-Konya mevcut karayolu trafiğini rahatlatacağı gibi hattın yurt içi sisteme entegre olması ile de kıyı kesimi ve Konya- Nevşehir-Kapadokya bölgesinin entegrasyonunu da sağlayacak."


Sili, 2014'te Alanya için Rusya, Almanya ve İskandinav pazarlarının öne çıkmasını beklediklerinin altını çizdi.


-İzmir butik otelcilikte marka olmak istiyor


Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Mehmet İşler de geçen yıl İzmir'i 1 milyon 943 bin kişinin ziyaret ettiğini belirtti.


Dikkat çeken en önemli artışın ise havayolu girişlerinde yaşandığını kaydeden İşler, Ege bölgesinde turizm rakamlarının kırılganlık eşiğini aştığını vurguladı.


2014'ün de aynı düzeyde geçmesini beklediklerini anlatan İşler, şöyle konuştu:


"Sağlık ve termal turizminin de etkisi ve eşsiz bölge gastronomisiyle birleşen cazibe unsurları, dikkatlerin fazlasıyla Ege'ye çevrileceğini gösteriyor. Günümüzde Barcelona dediğimiz zaman Akdeniz mimarisi ve gastronomiyle bu şehri özdeşleştiriyoruz. Yaşadığımız bölgede de  İzmir  dendiği zaman saat kulesinin dışında başka bir kavramla hafızalarda yer edinmesini ve bu çağrışımlarla İzmir'i eşleştirmemiz gerekmektedir. Peki bu kavramlar ne olabilir? İzmir eşittir Homeros olabilir, aynı şekilde Efes, gastronomi, kuruvaziyer, kültür veya termal olabilir. Artık İzmir dendiği zaman belli bir kavramla İzmir'in özdeşleşmesi gerekiyor. Bölgeye yönelik turizm stratejik planı içerisine İzmir'i ön plana çıkartacak taşıyıcı bir öge ile bunu açığa çıkartmanın zamanı gelmiştir."


Bölgedeki 45 bin yatak kapasitesinin öncelikli olarak 100 bine ulaştırılması gerektiğini kaydeden İşler, "İzmir diğer özelliklerinin yanına kişiye özel, butik otelcilik dediğimiz 100-150 odalı, misafirlerinin özel hissedeceği konaklama imkanı ile yeni trende yön verebilir" dedi.


-Yüzde 10 büyüyeceğiz


Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Seçim Aydın ise uluslararası alanda ve özellikle bölgemizde yaşanan çeşitli krizlere rağmen 2014'te de turizm sektörünün gelişmesinin beklendiğini vurguladı. 


Aydın, "Ulusal ve uluslararası çok önemli konjonktürel gelişmeler olmadığı takdirde, dünya piyasalarında rekabet edebilme başarısını yakalamış olan ülkemiz turizminin 2014'te yüzde 10 civarında büyümesi, gelen turist sayısının 38 milyona, turizm gelirlerinin ise 34 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Anadolu'ya gelecek ziyaretçi sayısının ise geçen yıla kıyasla yüzde 15 artması bekleniyor " ifadesini kullandı. 


2014'te siyasi ve ekonomik istikrarın sağlanmasının çok önemli olduğunu belirten Aydın, Anadolu'nun turizmdeki gelişmesini bu yıl da sürdüreceğini söyledi.


-Kapadokya 3 milyon turist bekliyor


Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Ahmet Tok, doğal ve kültürel zenginliği ile dikkat çeken Kapadokya'nın özellikle kültür turlarının vazgeçilmez duraklarından birisi olduğuna işaret etti. 


Geçen yıl bölgeyi 2,5 milyon kişinin ziyaret ettiğini hatırlatan Tok, "Kapadokya'yı 2014'te 3 milyon kişinin ziyaret etmesini bekliyoruz. Kapadokya'ya 1980'den bu yana Avrupa ülkelerinin tamamı, ABD, Brezilya, Uzakdoğu ve Japonya'dan turist gelmektedir" diye konuştu. 


Tok, ayrıca bölgenin özel durumu nedeniyle tarihi ve kültürel alanların korunmasının ancak sürdürülebilir turizm anlayışıyla mümkün olduğuna  ve bunun bölge insanı tarafından çok önemsendiğine değinerek, "Bunun yanında 2634 Sayılı Turizm Teşvik Yasasını yeniden yazmak gerekecektir. Tüm yasal mevzuatın revize edilmesi önemlidir." dedi. Tok, yurt dışı tanıtımlarına ağırlık verdiklerini, gelecek sezon Brezilya, Çin ve Hindistan pazarlarından turistlerin gelmesi için çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. 


AA


Geri Dön