22 / 11 / 2024
fuzul

3 adımda tapu devir işlemleri!

 3 adımda tapu devir işlemleri!

Satın almak istediğiniz evin tapusunun sizin adınıza devredilmesi için tapu dairesinde gerekli işlemlerin yapılması gerekiyor. İşte 3 adımda tapu devir işlemleri...




Ev, iş yeri, arsa ve arazi gibi gayrimenkullerin bir başkası adına tescil edilmesi için devir işlemlerinin tapu müdürlüklerinde yapılması gerekiyor. İşlemler için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor.

 

Randevu alındıktan sonra alım satım için gerekli belgelerin temin edilmesi ve tapu devir masraflarının ödenmesi ile ev tapusu alınmış oluyor. İşte sırasıyla tapuda yapılacak işlemler...

1. adım tapu dairesi randevu işlemleri:

 3 adımda tapu devir işlemleri!

 

Tapu dairesindeki alım satım işlemleri için ALO 181 aranarak randevu alınabildiği gibi internet üzerinden online bir şekilde de tapu randevusu alınabiliyor.

 

İnternet üzerinden tapu randevusu almak için https://randevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yapılması gerekiyor. Tapu randevu alma örneği şu şekilde;

 

Yukarıdaki linke giriş yapıldıktan sonra kullanıcının önüne bir sözleşme çıkıyor. Bu sözleşme okunduktan sonra "Kullanıcı sözleşmesini okudum ve kabul ediyorum." butonunun işaretlenmesi ve güvenlik kodunun girilmesi isteniyor.

 

Güvenlik kodu girildikten sonra; kimlik doğrulama, iletişim bilgileri, müdürlük seçimi, işlem seçimi, randevu tarihi gibi adımlar izlenerek doğru bilgilerin yapılması ve son olarak randevunun onaylanması gerekiyor. 

 

Tüm bu işlemlerin 30 dakika içerisinde yapılması gerekiyor. Aksi halde bu süre sonunda onaylanmayan randevular iptal ediliyor.

2.adım tapu için gerekli evrakların temin edilmesi 

  3 adımda tapu devir işlemleri!

 

Alıcıdan;

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Satıcıdan;

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

Taraflardan birinin tüzel kişi olması halinde tüzel kişilerden tapuda satış için istenen evraklar ise şu şekilde:

- Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi şirketlerin Ticaret Sicil Memurluğunca düzenlenmiş, taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi, ilgili sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden tasdikli olarak alınır. işlemin yapıldığı yıla ait olmalıdır.

- Şirket vergi levhası aslı ve örneği, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,

- Şirket yetkilisinin imza sirküleri,

- Şirket adına satışta bulunacak vekil ise düzenleme şeklinde yapılmış vekaletin aslı,

- Söz konusu gayrimenkul’ün ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı.

3. adım tapu için harç ödemesinin yapılması 

 3 adımda tapu devir işlemleri!

 

Tapuda ödenecek harcın ölçüsü devir eden ve devir alan için ayrı ayrı olmak üzere devir bedeli üzerinden binde 20’dir. Buna göre gayrimenkul devir ve iktisaplarında tapu harcı, emlak vergisi değerinden az olmamak üzere, beyan edilen gerçek devir ve iktisap bedeli üzerinden devir eden ve devir alan için ayrı ayrı binde 20 oranında hesaplanarak ödeniyor.

 

Ayrıca tapu döner sermaye ücretlerinin de ödenmesi gerekiyor. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün 2018 yılı Tarifesine göre, tapu döner sermaye bedeli 103 lira 50 kuruş olarak tahsil ediliyor. 


Özge ÖZDEMİR ÇOLAK/Emlakkulisi.com 

 


Geri Dön