3. Boğaz Köprüsü son durum fotoğrafları!
3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin 2015 yılının ilk aylarında hangi aşamada olduğu görüntülendi. Çelik tabliyelerin geçen yıl sonunda yerleştirilmişti. İşte 36 karede 3.köprü çalışmaları...
29 Mayıs 2013 yılında temeli atılan 3.köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin çalışmalarıI C İçtaş – Astaldi JV tarafından yürütülüyor. 3.köprünün bu yıl 29 Ekim'de hizmete açılması hedefleniyor.
4,5 milyar TL yatırımla yapılan 3.köprü projesinin ayakları Avrupa Yakasında Garipçe'de, Anadolu yakasında Poyrazköy'de yer alıyor.
3.köprü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprü olması.
Proje ismi: 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu
İşletme sahibi: IC İçtaş – Astaldi JV
İşe başlama tarihi: 2013
Hedeflenen iş bitiş tarihi: 2015
Yapım dahil işletme süresi: 10 yıl 2 ay 20 gün
Yatırım maliyeti: 4.5 milyar TL
İşin kapsamı:Odayeri – Paşaköy arasında yaklaşık 115 km otoyol ve bağlantı yolu ile 3. Boğaz Köprüsü’nün yapımı.
Avrupa, yaklaşım viyadüğü inşaatı ve ilk tabliye
Yaklaşık viyadüğü inşaatında çalışan ustalar
Yaklaşık viyadüğü inşaatı
Poyrazköy şantiyesi kamp alanı
Poyrazköy şaft şantiye alanı
Oksijen kesim
Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 1
Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 2
Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 3
Genel görünüm
Garipçe şantiyesi yaklaşım viyadüğü inşaatı
Garipçe şantiyesi kamp alanı
Avrupa, yaklaşım viyadüğü inşaatı
Avrupa yakası yaklaşım viyadüğü inşaatı genel görünüm
Avrupa yakası şantiye alanı
Avrupa yakası şaft şantiye alanı
Avrupa kuleler
Asya, yaklaşım viyadüğü inşaatı ve ilk tabliye
Asya kuleler
Asya, genel görünüm
Ankraj bloğu
Ana kablo için hazırlanan kedi yollarının imalatı başladı
Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com