01 / 05 / 2024

3.köprünün son hali 2015

3.köprünün son hali 2015

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin 2015 yılının ilk aylarında hangi aşamada olduğu görüntülendi. Çelik tabliyelerin geçen yıl sonunda yerleştirilmişti. İşte 36 karede 3.köprü çalışmaları...

3 milyar dolarlık 3. Köprü'nün yüzde 51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

3 milyar dolar civarında yatırım öngörülen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yüzde 51'inin 688 milyon dolara satılacak olması kafada soru işaretlerine neden oldu.

Çinliler 3. köprüye talip!

Çinli China Merchants Expressway, CMU, Zhejiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway firmalarından oluşan 688.5 milyon dolar sermayeli konsorsiyum 3.köprünün işletmesinden sorumlu olan IC İçtaş'ın yüzde 51'ini almayı hedeflediğini açıkladı.

3. köprünün şehir plancıları meslekten atılmış!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin imar planlarını yapan Şehir Plancısı Ahmet Özdal ile ortağı Arzu Özdal’ın 3 ay boyunca meslekten men edilmiş...

3. Havalimanı'nın son hali görüntülendi!

İnşaat çalışmalarına hızla devam edilen ve ilk etabı 29 Ekim 2018 tarihinde açılması planlanan 3. Havalimanı'nın son hali görüntülendi. Uçak bileti fiyatlarının yeni havalimanı ile birlikte büyük oranda düşmesi bekleniyor.

İşte 3. Havalimanı'nın son hali!

3. Havalimanı'nın son hali dün binlerce metre yükseklikten görüntülendi. 3. Havalimanı'nın ilk etabının 29 Ekim 2018 tarihinde açılması planlanıyor..

Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı!

Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında ilçelerde düzenlediği açılış ve temel atma törenlerinin sonuncusunu Tarsus’ta düzenledi. Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı.

Türkiye'den 3. köprü 'dünyanın en uzun köprüleri' arasında olacak!

Türkiye 2023 hedefleri arasındaki Çanakkale 1915 Köprüsü ile dünyanın en uzun köprüsünü inşa edecek.Çanakkale 1915 Köprüsü tamamlandığında Türkiye 3 köprü ile dünya sıralamasına girmiş olacak.

3. Köprü inşaatının çevreye etkileri meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, 3. Köprü'nün çevreye etkilerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularının Çevre Ve Şehircilik Bakanı Kayseri Mehmet Özhaseki tarafından yanıtlandırılmasını istedi..

Nihat Özdemir: 3. Köprü bağlantıları için finansmanı beklemedik!

3. Köprü’nün açılmasıyla yaşanan trafik sıkıntısını çözecek Kuzey Marmara Otoyol projesi konsorsiyumunda yer alan Limak’ın Başkanı Nihat Özdemir,“Sıkıntının farkındayız, bir an evvel çözmek için yolun yapımına finansmanı beklemeden başladık. Şu an 1500 kamyon şoförü arıyoruz” dedi.

3. köprü ile Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacak!

Yıllık sadece işgücü ve yakıttan 1.8 milyar dolar katkı sağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete girdi. Ticareti hızlandıracak 3. Köprü ile Türkiye, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine bir adım daha yaklaştı.

Fibrobeton, 3. köprünün 322 metrelik kulelerinin son 25 metresini kapladı!

Dündar Yetişener, “Köprü, birleştirici bir semboldür. Birçok ilk’i ve en’i bir arada toplayan bu kalıcı eserin, milletimiz için de birleştirmeye-bütünleştirmeye vesile olmasını ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Çiğdem Toker : 3.köprünün geçiş ücreti önceden belliydi!

Cumhuriyet Gazetesi yazarlarından Çiğdem Toker bugünkü yazısında iki gün sonra açılacak olan 3.köprünün geçiş ücretlerini ele aldı. İşte Toker'in o yazısı...

3. köprü ve 3. havalimanı çevreye duyarlılığıyla ön planda!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. köprü ve havalimanının çevre duyarlılığıyla ön plana çıktığını belirterek, her iki proje için dikilecek ağaç sayısının 9 milyonu bulacağını bildirdi.

3.köprünün son hali 2015 Haberi

3.köprünün son hali 2015


29 Mayıs 2013 yılında temeli atılan 3.köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin çalışmalarıI C İçtaş – Astaldi JV tarafından yürütülüyor. 3.köprünün bu yıl 29 Ekim'de hizmete açılması hedefleniyor.


4,5 milyar TL yatırımla yapılan 3.köprü projesinin ayakları Avrupa Yakasında Garipçe'de, Anadolu yakasında Poyrazköy'de yer alıyor.


3.köprü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprü olması.


Proje ismi: 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu

İşletme sahibi: IC İçtaş – Astaldi JV

İşe başlama tarihi: 2013

Hedeflenen iş bitiş tarihi: 2015

Yapım dahil işletme süresi: 10 yıl 2 ay 20 gün

Yatırım maliyeti: 4.5 milyar TL

İşin kapsamı:Odayeri –...