03 / 10 / 2024

3. havaalanıyla birlikte Silivri'de emlak piyasası hareketlendi!

3. havaalanıyla birlikte Silivri'de emlak piyasası hareketlendi!

Türkiye'de, 2002 yılı sonunda 8.7 milyon olan iç hat yolcu sayısı; 2009 sonunda, yüzde 372 artışla 41 milyona ulaşırken, dış hat yolcu sayısı da aynı dönem içinde 25 milyondan 44 milyona çıktı  




 Türkiye'de, 2002 yılı sonunda 8.7 milyon olan iç hat yolcu sayısı; 2009 sonunda, yüzde 372 artışla 41 milyona ulaşırken, dış hat yolcu sayısı da aynı dönem içinde 25 milyondan 44 milyona çıktı. Bu da, İstanbul'a üçüncü havalimanını zorunlu hale getirdi. Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nın her gün artan uçuş talebini karşılamakta zorlanması nedeniyle planlanan üçüncü havalimanı için, kentin anayasası olan 1/100 bin ölçekli çevre Düzeni Plam'na göre Silivri seçildi.

5 MİLYAR DOLARA MAL OLACAK
Uluslararası nitelikte üst yapı tesislerinin planlandığı havalimanında, iki bağımsız pist, iki taksi yolu ve yeterli bo ¬yutta apron olacak. Yap-işlet-devret modeliyle ihale edilecek havalimanı, 60 milyon yolcu kapasiteli olacak ve yaklaşık 5 milyar dolara mal olacak. Üçüncü havalimanının yapılmasının planlandığı Silivri'nin Gazitepe Köyü'nde heyecanlı ve umutlu bir bekleyiş sürüyor. Gazitepe, TEM Otoyolu'nun kıyısında kurulmuş, yaklaşık bin 500 nüfuslu, tarım ve hayvancılıkla geçinen bir köy.

EMLAK PİYASASI HAREKETLENDİ
Muhtar Kamil Gümüş, havalimanı inşaatımn başlamasıyla bölgede ekonomik olarak bir canlanma olacağmı ve köydeki işsiz gençlerin iş sahibi olacağını söylüyor. Gümüş, üçüncü havalimanının sadece Gazitepe için değil çevredeki Kavaklı, Alipaşa, Fe ¬ner, Akören ve Kadıköy için de faydalı olacağını vurguluyor. Emlak satışlarında hareketlilik başladığını belirten Gümüş, havalimanın yapılmasının beklendiği bölgede fiyatların dönümü 70 bin TL'den 110 bin TL'ye çıktığını kaydediyor.

2 YILDIR KONUşžULUYOR. ARTIK YAPILSIN
Köydeki Balcıoğlu Emlak'm sahibi Tufan Balcıoğlu, 15-20 yıl içinde köy arazisinin yaklaşık yüzde 75'inin satıldığını belirtiyor. Balcıoğlu, 'Proje kesinleşmediği için elinde arazi kalan köylü, satıp satmamakta tereddüt ediyor' diyerek açıklıyor durumu. Köyde hayvancılıkla uğraşan Emin çakmak, 'Havalimanını istiyoruz, iş imkanları artar. Ben de havalimanını bekliyorum. şžimdi biri gelse bana arazini sat dese, satmam. Ama havalimanı geldiğinde malımızın değerini verecekler mi Sorun bu' diyor.

Hayvancılıkla uğraşan Naim Keskin ise, 'Havalimanı iyi olacak tabii. Bütün köy bekliyor. Umutla bekliyoruz. Olacaksa bir an önce olsun. Yaklaşık 2 yıldır konuşuluyor. Artık inşaatın başlamasını istiyoruz. Buraya yapılmazsa çok büyük hayal kırıklığına uğrarız' diye konuşuyor. Köyde kıraathane işleten Nercan Canlı da, havalimanın gelmesiyle iş imkanlarının artmasını umut ettiklerini söylüyor.

'Hürkuş'un adı verilsin'
BAşžBAKAN Recep Tayyip Erdoğan'ın, 'İstanbul'da üçüncü bir havalimanı görürseniz şaşmayın' sözleriyle yeniden gündeme getirdiği 3. havalimanına isim verilmesi için imza kampanyası başlatıldı. Tayyareci Vecihi Hürkuş Müzesi Derneği, Silivri'de yapılması planlanan 3. havalimanına I. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı'nın kahraman pilotu Vecihi Hürkuş'un isminin verilmesini istedi.

BİN İMZA TOPLANDI
Derneğin Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Gürer, şu ana kadar yaklaşık bin imza toplandığım belirterek, 'Tayyareci Vecihi Hürkuş'un adım taşıyan hiçbir meydan, cadde, sokak, hatta çık ¬maz sokak yok. Gençlerin, onun ismiyle karşılaşması gerekiyor. Vecihi Bey'in adının verilmesi için en uygun yer ise bir havalimanı, Ü®lk Türk uçağını yapan, 6 uçak yapıp uçuran, ilk sivil havacılık okulu ve ilk sivil havayolunu kuran Vecihi Bey'in adının, İstanbul'un 3. havalimanına verilmesini istiyoruz' dedi.

Hayatımın 3.5 yılını havada geçirdi
VECİHI Hürkuş, ilk uçuşunu 1916'da yaptı. 1917 sonbaharında I. Dünya Savaşı Kafkas Cephesi'nde bir Rus uçağı düşürdü. Böylece uçak düşüren ilk Türk I pilot oldu. Kurtuluş Savaşı'na da katılan Hürkuş, özellikle İnönü I ve Sakarya savaşı sırasında çok başarılı   keşif ve destek uçuşları yaptı, bir Yunan uçağı düşürdü. Hürkuş,  İzmir  (Gaziemir -Seydiköy) hava meydanına ilk giren ve işgal eden kişi oldu. Düşen Yunan uçaklarından ele geçirilen motorları kullanarak ilk uçağı Vecihi'yı imal etti. Kadıköy'deki bir mobilyacının ikinci katında ikinci uçağı VECİHİ K-XIV'ü yaptı. 1931 yıllında Türk Teyyare Cemiyeti yararına uçakla Türkiye turu yaptı. İlk Türk sivil havacılık okulunu açan Hürkuş, birçok pilot yetiştirdi. 1954 yılında Türkiye'nin ilk sivil havayolu şirketi Hürkuş Havayollan'nı kurdu. Yaşamı boyunca tasarımı ve üretimi tamamen kendisine ait olan 6 uçak yaptı. Hayatının 3.5 yılını gökyüzünde geçiren Hürkuş, Neil Armstrong'un Ay'da ilk adımı atmak için uzay yolculuğuna başladığı 16 Temmuz 1969'da hayatını kaybetti.
Hasan AY-SABAH


Geri Dön