28 / 04 / 2024

3. Havalimanı projesi turizm sektörünü canlandıracak!

 3. Havalimanı projesi turizm sektörünü canlandıracak!

Merkezi Amerika'da bulunan dünyanın lüks otel zincirlerinden The Ritz Carlton İstanbul Müdürü Massimiliano Zanardi, vizesiz geçişler ve İstanbul'a yapılacak 3. havalimanının turizm sektörü için büyük katkı sağlayacağını belirtti...



Merkezi Amerika'da bulunan dünyanın lüks otel zincirlerinden The Ritz Carlton İstanbul Müdürü Massimiliano Zanardi, vizesiz geçişler ve İstanbul'a yapılacak 3. havalimanının turizm sektörü için büyük katkı sağlayacağını ifade etti. Zanardi, özellikle nisan ayından bu yana İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yeterli olmadığını, şehre gelen yolcu yükünü kaldırmakta zorlandığını söyledi. Türkiye'nin vizesiz geçişler konusunda attığı adımların da turizm ve otelcilik sektörü adına memnuniyet verici olduğunu ifade eden Zanardi, "Atılan adımların hızlandırılması, başta turizm sektörü olmak üzere tüm Türkiye ekonomisini olumlu etkileyecek." dedi. 

Amerika'dan vize almanın zorluğuna değinen The Ritz Carlton İstanbul Müdürü, Amerika turizminin bu durumdan olumsuz etkilendiğini, Türkiye'nin ise Amerika'nın yaptığı bu hatadan ders çıkarıp vizesiz geçiş uygulamasını artırması gerektiğini ifade etti. Ekonomik olarak her geçen dönem büyüyen Türkiye'de insanların yeni yerleri görme ihtiyacının artacağını kaydeden Zanardi, "Prosedürleri ve bürokratik engelleri ne kadar kaldırırsak turizm sektörü o kadar kazanır." diye konuştu. Geçmişte 3 yıl Ritz-Carlton İstanbul'da çalıştığını, sonrasında yurtdışına gittiğini hatırlatan Zanardi, "Türkiye'ye iki yıl önce geldim, ülke çok değişmiş her yerde inşaat var ve turizm gelişmiş durumda." dedi. Türkiye'nin turizm sektörü için doğal ve tarihi bir altyapısı olduğunu kaydeden Zanardi, "Sahip olduğumuz kültürel zenginlikleri insanlara tanıtmak için hepimize görev düşüyor." dedi. Türkiye'deki yaz sezonunun Avrupa'daki birçok ülkeye göre daha uzun süreli olduğuna da dikkat çeken Zanardi, bu durumun sektör için büyük bir avantaj olduğunu vurguladı. Zamanla müşteri taleplerinin de değiştiğini gözlemlediğini anlatan Zanardi, "Lüks turist kavramı değişiyor, mesela konuklar artık business center alanları pek tercih etmiyor. 

Onun yerine daha informel alanları tercih ediyor. Biz de bu taleplere göre hareket etmek durumundayız." değerlendirmesinde bulundu. 

Müşterilerinin çoğunlukla Amerikan ve Ortadoğu kökenli olduğunu kaydeden Zanardi, "Konuklarımızın yüzde 40'ı Amerika'dan, yüzde 35'i Ortadoğu ülkeleri, yüzde 15'i Japonya, İngiltere ve Almanya'dan geliyor." dedi. Doluluk oranının sezona göre değiştiğini söyleyen Zanardi, "Yüzde 85 doluluk oranımız bayramda yüzde 100'e yaklaştı." dedi. 



Zaman


Geri Dön