04 / 11 / 2024

3. Köprü lojistik sektörüne yarayacak!

3. Köprü lojistik sektörüne yarayacak!

Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara: "Yeni yapılan köprü ve otoyolun transit geçiş için kullanılması hem şehir içi trafiği rahatlatacak hem de lojistiğe hız katarak, para kazanılmasını sağlayacak"...





Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, 3. Boğaz Köprüsü'nün tamamlanmasıyla taşımacılık sektörünün masraflarının ciddi oranda azalacağını belirterek, "Yeni yapılan köprü ve otoyolun transit geçiş için kullanılması hem şehir içi trafiği rahatlatacak hem de lojistiğe hız katarak, para kazanılmasını sağlayacak. Aynı zamanda trafik sıkışıklığı nedeniyle vatandaşın cebinden çıkan yakıt ve kaybedilen iş gücünün yıllık genel kaybı olan 1,5 milyar avro da cepte kalacak" dedi.


AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Ankara, 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin birçok sektörü dolaylı yönden olumlu şekilde etkileyeceğini belirterek, "Proje lojistik sektörünü doğrudan etkileyecek. Bu projenin hayata geçirilmesi sonrası sektör paydaşları direkt olarak hareketlenecektir.


Hali hazırda şehir içi trafiğine giriş çıkış saatleri ve belli saatlerde yürüme yasağı olan ağır vasıtalar, bekleme yaptıkları anların yanı sıra ve trafikte durakladıkları zamanlar dolayısıyla da lojistik sektörünün yılda 3 milyar Euro kaybetmesine yol açıyor. Ayrıca bir ağır vasıta ortalama 6-7 araçlık yer kaplıyor. Bu durum şehir içi trafiğini de olumsuz etkiliyor" diye konuştu.


TIR ve kamyon taşımacılığı yapan firmaların dur-kalk nedeniyle pahalı yakıttan tasarruf edemediğine dikkati çeken Ankara, "Yeni yapılan köprü ve otoyolun transit geçiş için kullanılması hem şehir içi trafiği rahatlatacak hem de lojistiğe hız katarak, para kazanılmasını sağlayacak. Aynı zamanda trafik sıkışıklığı nedeniyle vatandaşın cebinden çıkan yakıt ve kaybedilen iş gücünün yıllık genel kaybı olan 1,5 milyar avro da cepte kalacak."


"Şehir içi ulaşımın yüzde 80- 85'i karayolu üzerinden gerçekleşiyor"


Lojistik sektörünün yapısal sorunlarından söz eden Ankara, sadece trafikte kaybedilen sürenin ve yakıt miktarının parasal karşılığının 3 milyar avro tutarında olduğunu dile getirerek, "Duraklama ve bekleme dolayısıyla teslim edilemeyen, doğal olarak da alınamayan yeni taşımacılık işlerinin bedelini hesaplamak imkansız. Lojistik sektöründe temel olarak filonuzun genişliği ve bu araçların müsait oluşu iş hacminizi belirliyor. Eğer filonuzun önemli bir kısmı mecburi beklemeler yapıyor, teslimatlarını gerçekleştiremiyor ve yeni bir işe başlayamıyorsa zarar etmeye başlamışsınız demektir. 3. köprü bu durumu kökten değiştirebilir" ifadelerini kullandı.


Yakıt fiyatlarının küresel gelişmelere bağlı olarak tırmanmasının taşımacılık sektörünün kazancını eriten en büyük etken olduğunu belirten Ankara, projeyle sektörün rahat bir nefes alacağını belirterek, "Herşeyden önemlisi zaman kazanacağız. Zaman kazanmak çok kolay değil. Öncelikle bunu başarmamız lazım, para kazanmak daha sonraki aşama" ifadesini kullandı.


Türkiye'de son yıllarda süratle devreye alınan dev projelerin birçok sektörün ufkunu açtığına işaret eden Ankara, şunları kaydetti:


"Yeni yapılacak olan hava limanının transit geçiş noktasına yakın konumlandırılması oldukça önemli. Çünkü şehir içi ulaşımın yüzde 80- 85'i karayolu üzerinden gerçekleşiyor ve günlük 3 milyonun üzerinde araç trafiğe çıkıyor. Ağır vasıtalar havaalanı sevkiyatları için şehir içi yollara girmeyeceği için hem trafik hem de teslimatlar hızlanacaktır."


AA


Geri Dön