35 İzmir 35 Proje'de son durum ne?
Binali Yıldırım'ın Ulaştırma Bakanı iken 2011'de açıkladığı "35 İzmir 35 Proje" kararlılıkla yürütülüyor. Proje tamamlandığında İzmir'in dünya tarihindeki özel konuma yeniden kavuşacağı ifade ediliyor.
Binali Yıldırım'ın Ulaştırma Bakanı iken 2011'de açıkladığı "35 İzmir 35 Proje" kararlılıkla yürütülüyor. Proje tamamlandığında İzmir'in dünya tarihindeki özel konuma yeniden kavuşacağı ifade ediliyor
AK Parti İzmir milletvekili adayı Binali Yıldırım'ın Ulaştırma Bakanlığı döneminde açıkladığı, maliyeti 60 milyar lirayı bulan 35 projede yapımına başlanan ya da tamamlananların sayısı 25'i buldu. Konak Tünelleri, Adnan Menderes Havalimanı iç ve dış hatlar terminalleri, İZBAN Aliağa-Cumaovası hattı tamamlandı. 35 Proje hakkında Sabah'a özel açıklamalarda bulunan Binali Yıldırım, "35 Proje İzmir'e değer katacak ve kenti 2023 vizyonuna hazırlayan projeler. Mutlaka bunların içine ilaveler katılacak. 25'i başladı. Bu 25'in içinden bazıları da tamamlandı. Bu projelerin takipçisiyim. Bu projelerin yeni dönemde İzmir milletvekili olarak takip etmeye devam edeceğim. 2023 yılına kadar projelerin tamamlanmasını hedefliyoruz. 2023'te projeleri bittiğinde İzmir çok farklı bir konumda olacak. İzmir limanı, havaalanı, bağlantı yolları ve lojistik merkeziyle yine geçmişte olduğu gibi Avrupa ve Asya'daki eski önemine kavuşacak" diye konuştu.
İZMİR-İSTANBUL 3.5 SAAT
" 35 İzmir 35 Proje"yi kamuoyuna daha iyi anlatmak için kurulan 35 Proje Hareketi Derneği Başkanı Selçuk Sert, İzmir-İstanbul Otoyolu tamamlandığında iki kent arasındaki yolculuğun 3.5 saate ineceğini söyledi. Yolun uzunluğunun 433 kilometre olduğunu anlatan Sert, "Projenin yatırım maliyeti 10 milyar lira. Körfez geçiş köprüsü 2 bin 682 metre uzunluğu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında dördüncü sırada yer alıyor. Bugün itibariyle Kemalpaşa ayrımı - İzmir arasındaki kesimde yüzde 28 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Orada çok büyük bir inşaat çalışması var. Yatırım devam ediyor. İzmir İstanbul'a Manisa, Akhisar, Kırkağaç, Savaştepe, Balıkesir ve Bursa üzerinden bağlanmış olacak" dedi.
DÜNYANIN EN BÜYÜKLERİNDEN
İzmir-Ankara yüksek hızlı tren projesinin de devam ettiğini vurgulayan Sert, "Ankara-İzmir Manisa üzerinden 663 km, 3 saat 50 dakika sürecek. Kemalpaşa üzerinden 624 km, 3 saat 20 dakika sürecek. Ankara-Polatlı hattı bitti. Şu an işletmede. Polatlı- Afyon hattı ihalesi yapıldı. Yer teslimi ve inşaat çalışmaları devam ediyor. Çok hızlı inşaat çalışması var. Afyon- Uşak hattı ihalesi yapıldı. Karar aşamasında. Burada da inşaata başlayacak. Uşak, Eşme, Manisa, İzmir ve Turgutlu var. İzmir-Manisa arası projeler bitti. Menemen-Manisa arası ihale çalışmaları devam ediyor" diye bilgi verdi. Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın, tamamlandığında dünyanın en büyük 10 limanı arasında yer alacağını söyleyen Sert şöyle konuştu: "Kuzey Ege Limanı, İzmir'in, Ege Bölgesi'nin ve Türkiye'nin küresel pazarlara açılan önemli bir kapısı olacak. Proje kapsamında 300 milyon lira yatırım yapılarak, altyapı inşaatı tamamlandı. Üst yapısı yaklaşık 750 milyon euro olarak planlandı. Proje yap işlet devret modeliyle tamamlanacak. Limanın kapasitesi 12 milyon TEU olacak. Bu proje ile ülkemizin konteyner kapasitesi mevcudun üç katına çıkacak. Çandarlı Limanı'nın Alsancak Limanı gibi derinlik sıkıntısı yok. Türkiye'nin 150 milyar dolar olan ihracatının 500 milyar dolara çıkarılması için kapasitelerin de 3 kat artması gerekiyor. Bu liman ihracat hedefine ulaşmamızı sağlayacak." Adnan Menderes Havalimanı ve diğer çalışmalar hakkında bilgi veren Sert, "10 milyon yolcu kapasiteli Adnan Menderes dış hatlar terminali 138 milyon euro yatırım bedeli ile 2006'da hizmete açıldı. Yeni iç hatlar terminali 20 milyon yolcu kapasiteli, 245 milyon euro yatırım bedeli ile işletiliyor. 210 bin metrekare inşaat alanına sahip iç hatlar terminali Türkiye'nin en büyüğü olma özelliğini taşıyor" dedi. Sert, 24 Mayıs 2015'te açılan Konak Tüneli'nden 4 ayda 3 milyon aracın geçtiğini, İzmir'in kalbinin nefes aldığını belirtti.
DENİZİN DİBİNDEN GEÇECEK
İzmir Körfez Geçiş projesi hakkında da bilgi veren Sert, "Proje 12 kilometre uzunluğunda olacak. Projede hem karayolu hem raylı sistem var. Denizin dibi kazılarak tüp batırılacak ve üzeri kapatılacak. Marmaray'da olduğu gibi denizin içinden değil de denizin dibinden geçecek. 4 km uzunluğunda özel bir köprü, denizde yapay bir ada, 2 km uzunluğunda batırma tüp tünel, bağlantı yolları yer alacak. Toplam geçiş süresinin raylı sistem ile 7 dakika, araç ile 10 dakika olması planlanıyor. Proje aşaması tamamlandı. Yapım ihalesi için bakanlıkta bekliyor" diye konuştu.
İŞTE "35 İZMİR 35 PROJE"
1-İzkaray
2-Konak Tüneli
3-İzmir-İstanbul Otoyolu
4-İzmir-Antalya Otoyolu
5-İzmir-Ankara YHT
6-Kuzey Otoyolu
7-Sabuncubeli Tüneli
8-Egeray
9-Kemalpaşa Lojistik
10-Kemalpaşa-Turgutlu, Ödemiş-Kiraz Demiryolu
11-Körfez Dönüşüm Projesi
12-Kuzey Ege (Çandarlı) Limanı
13-Balıkçı Barınakları
14-Tarım ve Hayvancılık Sanayi İşletmeleri
15-Şehir yenileme ve kentsel dönüşüm projesi
16-E-ticaret üssü
17-Adnan Menderes Havalimanı
18-Bilişim ve Arge Şehri
19-Dijital Arşiv Kent
20-Engelsiz yaşam
21-Olimpik stadyumlar
22-İzmir-Ankara Otoyolu
23-İzmir-İstanbul YHT
24-İzmir metroları
25-Kruvaziyer Limanı
26-Yat limanları
27-Efes Antik Limanı
28-İzmir-Çeşme Otoyolu
29-Tıp kent
30-Vecihi Hürkuş Havalimanı
31-Dijital Kütüphane
32-Bilişim destekli yaşam
33-Öğrenci yaşam merkezi
34-Deniz ürünleri borsası
35-Agora ve kent merkezi yenileme projesi
Sabah Egeli